Posiadam ten samochód prawie 10 lat i przejechałem nim osobiście ponad 300 tyś. km, więc myślę, że to odpowiedni czas, żeby się wypowiedzieć. Do zakupu tego modelu długo się przymierzałem. Miałem dylemat, czy wybrać e90 czy Audi a4. Natomiast, gdy przejechałem się pierwszy raz w komisie a4 b7, a potem e90, to stwierdziłem, że muszę mieć Audi. Między tymi autami jest przepaść w wygodzie. Mój egzemplarz jest z silnikiem 2.0 Turbo FSI EA113 BGB. Wiele ludzi myli ten silnik z EA888, który jest w B8, a to poważny błąd. W a4 b7 jest ea113, który jest bardzo udany, nie bierze oleju i jest bezobsługowy. Moim autem przejechałem już ponad 450 tyś. km w tym 200tyś. na gazie i muszę przyznać, że silnik w dalszym ciągu jest w dobrej kondycji. Utrzymanie tego auta jest bardzo tanie, praktycznie nic się nie psuje, a części są tanie jak barszcz. Bardzo dużo jeżdżę, a w trasie przy 220km/h auto płynie jak statek, a w środku cisza. Miałem wiele aut, lecz myślę, że warto dopłacić do a4 i mieć przyjemność z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 Turbo FSI, EA 113, BGB - bardzo udany, bezproblemowy i bezobsługowy. Nie bierze oleju mimo przebiegu i LPG, a zimą pali od dotknięcia. Nie pali dużo, a ma niesamowite osiągi i elastyczność. Bardzo polecam.
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo sztywno zestrojona, po ponad 450 tyś. km biegi zmienia się jak w nowym aucie. Zero problemów, dwumas jest praktycznie niezniszczalny w tym aucie.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się jak przyklejone do nawierzchni mimo braku quattro.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze wykonana, brak korozji i Audi w tym modelu fabrycznie dawało grubą warstwę lakieru, dwa razy grubszą niż w japońskich autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, siedząc pierwszy raz w tym aucie czułem się, jakbym był właścicielem tego auta już 20 lat.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
W środku przy 220 km/h jest cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie koszta utrzymania, brak usterek. Jedynie lać paliwo i jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu totalnie nic się nie działo, prawie 10 lat bez żadnych niemiłych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mimo wieku i dużego przebiegu wciąż jest bardzo tanie w utrzymaniu, silnik jest jak nowy, a koszta eksploatacji zerowe. Jedynie podstawy czyli olej, filtry itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 200KM 147kW
[l/100km]