Silnik
: Doskonała, bezawaryjna jednostka - ostatnie turbo bez FSI
5,0
Całokształt
Auto świetne, Audi to marka premium nie bez powodu. Wrażenia z jazdy bez porównania z innymi autami z podobnego rocznika pod każdym względem. Auto ma już 12 lat a nadal wygląda świetnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
To jest największy atut tego auta. Długo szukałem auta z odpowiednim silnikiem - dynamicznym i oszczędnym. Silnik z turbo świetnie radzi sobie z masą - niby 163 KM ale wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie zapewnia poczucie bezpieczeństwa na trasie. Turbo ciągnie już od 1800 rpm, wyprzedzanie na trasie bardzo sprawne i bezpieczne bez potrzeby redukcji biegu. Świetne przyspieszenie, wysoka kultura pracy. Ważne aby dbać o turbo - przed ruszeniem pozwolić się turbinie nasmarować a po dynamicznej jeździe pozwolić odpocząć przed zgaszeniem
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ręczna, biegi pewnie wchodzą na swoje miejsce. Przy tym silniku, który jest bardzo elastyczny nie trzeba często wachlować dźwignią.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie poprostu świetne, nawet na polskich drogach przez 4 lata nic w nim nie słychać. W mojej wersji s-line jest zawieszenie sportowe co daje ogromną frajdę na zakrętach - trzyma się jak przyklejony a stopień twardości jak w standardowym bmw 3. Delikatnie obniżone seryjnie zawieszenie przekłada się również korzystnie na wygląd auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj nie ma problemów, wszędzie wszystko widać. Nawet odłączyłem czujniki parkowania tylne bo drażnił dźwięk z czujników przy każdym cofaniu - nie są konieczne
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, intuicyjny układ sterowania wyposażeniem, do wszystkiego łatwy dostęp z pozycji kierowcy. Nic nie trzeszczy, nic nie skrzypi nawet po 12 latach. Podgrzewane fotele są bardzo pomocne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ustawiona odpowiednia temperatura, wciśnięte AUTO i bez zmartwień. Bardzo szybko nagrzewa i bardzo szybko schładza. Klimatyzacja włączona przez cały rok. Poziom hałasu akceptowalny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie dla każdego - fotele w s-line kubełkowe świetnie trzymają kierowce w jednym miejscu przy dynamicznej jeździe. Z tyłu miejsca trochę mniej ale też wygodnie. Ja mam 185 cm wzrostu więc za mną pasażer może mieć maksymalnie 175 żeby każdemu było wygodnie (sprawdzone z natury). Pomimo, że auto nie jest za wysokie, nad głową dużo przestrzeni.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie i jak na 4 cylindry nawet fajny dźwięk silnika przy wyższych obrotach. Wyciszenie kabiny idealne, przy 140 km/h można rozmawiać szeptem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj równolegle z osiągami silnika najlepszy atut tego auta. Na trasie przy prędkościach 110-130 km/h i dynamicznym wyprzedzaniu spalanie 7 - 7,5. Przy normalnej jeździe bez pośpiechu 100-120 km/h spalanie 6,5 - 7.
50% trasa 50% miasto spalanie ok 8 - 8,5. Największe zaobserwowane to 9,3 przy znacznej większości miasta.
Spalanie liczone z natury z tankowania (komputer trochę zakłamuje). Oleju nie bierze wogóle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto osobiście sprowadziłem z Niemiec od prywatnego właściciela, więc pewnie dlatego wszystko działa jak powinno, na gotowo wyszło 44.000 zł ale warto było, bo nie ma żadnych niespodzianek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych, tylko wymiany oleju i filtrów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 163KM 120kW
[l/100km]