Przeniesienie napędu
: To moje pierwsze quattro i myślę, że już quattro zostanie ze mną na dłużej.
5,0
Całokształt
Idealny samochód. 270KM dają radę w każdych warunkach, quattro do super rozwiązanie na śliskie drogi. A bardzo bogate wyposażenie powinno zadowolić najbardziej wymagających.
Wrażenia
5,0
Silnik
V6 robi swoje. Nie jest to oczywiście cichutka benzynka, ale jak na diesla, to jest i tak kulturalnie. Co do elastyczności, to 450Nm daje radę.
Po zwiększeniu mocy do 270KM, autem jeździ się jeszcze lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Nie dałem doskonale, bo niektórzy nie lubią automatów. Ale jak dla mnie to wyśmienite rozwiązanie. Jeśli chcesz jeździć spokojnie to dajesz "D". Jeśli ostro, to dajesz "S". A jeśli lubisz poszaleć, to zmieniasz biegi manualnie np. z kierownicy.
5,0
Układ jezdny
Quattro... i wszystko jasne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Choć jak to w kombi, zawsze mogłoby być lepiej widać do tyłu. Ale nie jeździłem jeszcze kombi z wzorową widocznością.
5,0
Ergonomia
To już kolejne audi w moich rękach i muszę przyznać, że każde kolejne jest lepiej rozwiązane. Nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybki się rozgrzewa (zimą) i szybko chłodzi (latem). Climatronic daje radę w trybie auto w każdych warunkach. A "solar dach" chłodzi samochód w gorące dni na postoju, więc wsiadamy do nienagrzanego samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera super. Z tyłu wystarczająco, ale bywają samochody w tej klasie z większą ilością miejsca.
4,0
Wyciszenie
Silnik to duży diesel, a w środku cisza. W czasie szybkiej jazdy opływające powietrze również nie robią dużo hałasu. Ale w poprzednim A6 było ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to mały silnik, więc i spalanie nie jest malutkie. Ale jak na trzy litry, to 8-9l/100km na trasie nie jest źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to tani samochód, ale płaci się za markę i związaną z nią jakość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg który się zepsuł, to jeden z czujników parkowania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic poważnego się nie zepsuło. Choć poprzedniemu właścicielowi padł pedał gazu.
Padł czujnik różnic ciśnienia przy DPF (a właściwie uszkodził się wężyk doprowadzający do niego), ale naprawa nie była kosztowna.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI CR 233KM 171kW
[l/100km]