Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B7 Avant

agromich2@op.pl, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A4 B7 Avant 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Multitronik G7, wolne ręce, dodajesz gazu i jedziesz.
5,0
Całokształt
Ocena 4,85 byłaby odpowiednia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Myślę, że trochę kucyków osłabło - ale to już 170.000 km
5,0
Skrzynia biegów
Chociaż niektórzy krytykują - multitronika. Może lepszy jest DSG - ale to inna marka.
5,0
Układ jezdny
Mimo przebiegu nic nie czuć. Przesiadłem się z VW, a na codzień jeżdżę Skodą Octavią Kombi - to nie ma co porównywać. Niby jedna grupa producenta, ale .... przepaść jakościowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla doświadczonego kierowcy nie ma znaczenia. Autem jezdzi żona i troche narzeka na lusterka zewnętrzne. Lusterko wewnętrzne bez samoprzyciemniania. Moje auto to kombi i na to trzeba wziąć poprawkę przy widoczności do tyłu.
5,0
Ergonomia
Solo nic nie szumi. Auto poprostu przemieszcza się niezauwazone. Z belkami na dachu trochę szumi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic to podobno doskonałość. Na razie przetestowałem na podgrzewaniu i tu mała uwaga. Przy -15 i niżej troche długo sie nagrzewa i cały czas pracuje na wysokich obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesiadłem się z przestronniejszego VW Passata Warianta. Skoda Octavia Combi też jest przestronniejsza - to dla pasażerów. Plusem jest fakt lepszej i pewniejszej pozycji za kierownicą.
5,0
Wyciszenie
Dopiero ponad 140 km/h (oczywiście tylko na Bundes-autobahnach)troche szumi i słychać silnik. Moje autko to automat - to pomaga w wyciszeniu, a ja nie uzywam ręcznego manipulowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2,0 TDI w multitroniku nie należy do oszczędnych. Dotychczas jezdziłem 1,9 TDI na pompie rotacyjnej - rewelka - max 5 l/100 km. Ceny przeglądów względne - przekonałem się o opłacalności serwisowania w ASO w momencie sprzedaży Passata. Poza tym jestem zwolennikiem zgodności bajek sprzedającego z książką serwisową i historią systemie ASO. Najwazniesze - terminowość przegladów to gwarancja na ponad 300.000 km, których w tym aucie nie można się wstydzić - to raczej powód do "dumy".
4,0
Stosunek jakość/cena
Co tam cena - jesli zadowolenie na twarzy. Kupując samochód trzeba myslec o jego sprzedaży. O tyle wiecej ile zapłacisz za Audi w porównaniu chociazby z innymi z grupy VW, tyle więcej skasujesz przy sprzedaży. A sprzadać Audi łatwiej niż VW. Kupowałem auto uzywane więc nie musiałem dopłacac za to i owo. A salonie pewnie nie stać byłoby mnie na takie wyposazenie jakie mam, a "golasa" nie kupiłbym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie montuję tylni parktronic - i wyszła drobna awaria elektroniki multitronika - pulsacyjnie miga podswietlenie (czasami) wyboru pozycji gałki biegów. Niestety w takiej sytuacji nie załacza się oświetlenie biegu wstecznego, a to uniemozliwia właczenie parktronika. Awaria do usuniecia drogą elektroniczną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obym nigdy nie musiał wypełniac tego pola. Z taką nadzieją wybrałem cztery kółka. W historii ASO okazało się, że w moim modelu silnika BPW były jakieś problemy z pompą olejową - ale ASO zmieniło charakterystykę tego układu w ramach fabrycznej akcji serwisowej. Tutaj wracamy do kwestii serwisowania - myslę, a nawet jestem pewien, że żaden "serwis" zajmujacy sie korygowaniem "tacho" nie wpadłby na pomysł takiej zmiany, a jesli nawet to pewnie zrobiłby to "bardzo" odpłatnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B7 Avant