Myślę, że trochę kucyków osłabło - ale to już 170.000 km
5,0
Skrzynia biegów
Chociaż niektórzy krytykują - multitronika. Może lepszy jest DSG - ale to inna marka.
5,0
Układ jezdny
Mimo przebiegu nic nie czuć. Przesiadłem się z VW, a na codzień jeżdżę Skodą Octavią Kombi - to nie ma co porównywać. Niby jedna grupa producenta, ale .... przepaść jakościowa.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla doświadczonego kierowcy nie ma znaczenia. Autem jezdzi żona i troche narzeka na lusterka zewnętrzne. Lusterko wewnętrzne bez samoprzyciemniania. Moje auto to kombi i na to trzeba wziąć poprawkę przy widoczności do tyłu.
5,0
Ergonomia
Solo nic nie szumi. Auto poprostu przemieszcza się niezauwazone. Z belkami na dachu trochę szumi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic to podobno doskonałość. Na razie przetestowałem na podgrzewaniu i tu mała uwaga. Przy -15 i niżej troche długo sie nagrzewa i cały czas pracuje na wysokich obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesiadłem się z przestronniejszego VW Passata Warianta. Skoda Octavia Combi też jest przestronniejsza - to dla pasażerów. Plusem jest fakt lepszej i pewniejszej pozycji za kierownicą.
5,0
Wyciszenie
Dopiero ponad 140 km/h (oczywiście tylko na Bundes-autobahnach)troche szumi i słychać silnik. Moje autko to automat - to pomaga w wyciszeniu, a ja nie uzywam ręcznego manipulowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2,0 TDI w multitroniku nie należy do oszczędnych. Dotychczas jezdziłem 1,9 TDI na pompie rotacyjnej - rewelka - max 5 l/100 km. Ceny przeglądów względne - przekonałem się o opłacalności serwisowania w ASO w momencie sprzedaży Passata. Poza tym jestem zwolennikiem zgodności bajek sprzedającego z książką serwisową i historią systemie ASO. Najwazniesze - terminowość przegladów to gwarancja na ponad 300.000 km, których w tym aucie nie można się wstydzić - to raczej powód do "dumy".
4,0
Stosunek jakość/cena
Co tam cena - jesli zadowolenie na twarzy. Kupując samochód trzeba myslec o jego sprzedaży. O tyle wiecej ile zapłacisz za Audi w porównaniu chociazby z innymi z grupy VW, tyle więcej skasujesz przy sprzedaży. A sprzadać Audi łatwiej niż VW. Kupowałem auto uzywane więc nie musiałem dopłacac za to i owo. A salonie pewnie nie stać byłoby mnie na takie wyposazenie jakie mam, a "golasa" nie kupiłbym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie montuję tylni parktronic - i wyszła drobna awaria elektroniki multitronika - pulsacyjnie miga podswietlenie (czasami) wyboru pozycji gałki biegów. Niestety w takiej sytuacji nie załacza się oświetlenie biegu wstecznego, a to uniemozliwia właczenie parktronika. Awaria do usuniecia drogą elektroniczną.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obym nigdy nie musiał wypełniac tego pola. Z taką nadzieją wybrałem cztery kółka.
W historii ASO okazało się, że w moim modelu silnika BPW były jakieś problemy z pompą olejową - ale ASO zmieniło charakterystykę tego układu w ramach fabrycznej akcji serwisowej. Tutaj wracamy do kwestii serwisowania - myslę, a nawet jestem pewien, że żaden "serwis" zajmujacy sie korygowaniem "tacho" nie wpadłby na pomysł takiej zmiany, a jesli nawet to pewnie zrobiłby to "bardzo" odpłatnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]