Jestem na tyle zadowolony, że pomimo wyżej opisanego problemu kupiłbym taki samochód ponownie, oczywiście licząc na to, że nic takiego już nie wystąpi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Klekot diesla i wibracje są na poziomie może tylko trochę mniejszym, niż w traktorze. Jak na swoje 140 KM ciągnie dobrze na każdym biegu, turbodziura jest słabo wyczuwalna
5,0
Skrzynia biegów
Drążek ma krótkie drogi prowadzenia, pracuje lekko i precyzyjnie. Skrzynia dobrze zestopniowana, ale pierwszy bieg dość krótki.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde, ale mi odpowiada. Nie przechyla się nadmiernie nawet w szybkich zakrętach, nie nurkuje przy hamowaniu. Układ kierowniczy b. precyzyjny. Całość pozwala bardzo pewnie poczuć się za kierownicą i czasami trochę poszaleć.
Komfort
3,0
Widoczność
Fotel kierowcy jest zamontowany raczej nisko, co nie powoduje super widoczności wkoło, ewentualne problemy przy parkowaniu załatwiają czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszystko w kabinie umieszczone jest zdroworozsądkowo i samo wpada w rękę. Jakość wykonania super. Czasami w prasie motoryzacyjnej narzeka się, że monitor nawigacji wymaga oderwania wzroku od drogi, ale wskazania są powtórzone na wyświetlaczu między obrotomierzem a prędkościomierzem. Wg mnie jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy, nie oczekuje niczego więcej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu mniej. Bagażnik w kombi wystarczający
4,0
Wyciszenie
Biorąc pod uwagę klekot na zewnątrz wyciszenie jest całkiem dobre. Porównanie z innymi produktami koncernu z tym silnikiem wypada zdecydowanie na korzyść audi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio komputer pokazuje 5,8 do 6,0l. Jadąc po emerycku można uzyskać 4,8l. Szybka autostrada (ok 180 km/h) daje wynik 8.0l. Wydaje mi się to przyzwoitym wynikiem. Przeglądy robię w nieautoryzowanych warsztatach i koszty nie odbiegają od innych marek.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ten współczynnik nigdy nie był mocną stroną audi, ale też nikt tego po tej marce nie oczekuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ostatnie 45 tys km (okres przez jaki użytkuję auto) to dwie spalone żarówki. Poza tym z drobiazgów nic nie wystąpiło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj zabrakłoby mi miejsca na narzekania. Pokrótce mówiąc kupiłem auto z za wysokim stanem oleju i okazało się, że nie jest to wynik przelania przy ostatniej zmianie, po prostu oleju przybywa na okrągło. Mechanicy próbują zdiagnozować problem, ale na razie wszystkie teorie spaliły na panewce. Mam nadzieje jednak że w końcu da się to naprawić.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]