Układ hamulcowy
: hamulce jak brzytwa przy ostrej jeździe i awaryjnych hamowaniach ze 150 do 0 nie maja prawa sie przegrzać. - czasem aż głowa boli od przeciążeń
5,0
Całokształt
Jak za samochód z takim silnikiem i przy tych osiagach i trakcji z full opcja w postaci skórzanej tapicerki z podgrzewanymi fotelami dwu-strafową klimą, ksenonami,ESP napedem quattro i mocnym dieslem i 6 poduszek przy ostrej jeździe i spalaniu ON na poziomie 10 litrów jestem ZA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Samochód bardzo elastyczny od 40 do 180 na 5 biegu. Jednak prawdziwe zycie pokazuje po załaczeniu sie turbiny ok 1900 obr. wtedy czuć jak quattro "wystrzeliwuje" cały pojazd:)
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy bieg krótki ale jest to zrozumiałe przy ruszaniu pod strome podjazdy (samochód przednio lub tylnio napedowy spali gumę i pojedzie a ten bez krótkiej jedynki po prostu zgaśnie) Co w normalenj jeździe jest może wadą w górzystym terenie znakomicie sie spisuje. 6 biegowa skrzynia bez problemów
5,0
Układ jezdny
Ze wzgledu na cieżki silnik ma endencje do wyjeżdzania przodem (oczywiście z wyłączonym ESP - w STANDARDZIE) raczej łatwe do przewidzenia,w innych sytuacjach jak przyklejony do jezdni paradoksalnie im gorsze warunki (SNIEG , DESZCZ) tym lepiej sie jeździ.
Zawieszenie jeszcze mnie nie zawiodło.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. No i ta mała szybka w tylnim słupku!! Szczególnie przu wyjeżdzaniu z parkingu po skosie do tyłu - takie małe a cieszy:) (w MONDEO łatwo wyjechać na ślepo prosto pod inny samochód)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybka i wydajna. Bardzo szybko osiąga zadaną temperature. Klima dwustrefow bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 185 cm siedzacy z tyłu mają bardzo mało miejsca, w długie trasy raczej dla małych dzieci na tylnich fotelach.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie przy predkościach powyżej 160 swobodnie można rozmawiać z pasażerami na tylnich siedzeniach bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na takie osiągi jak bym sie nie spieszył:) nie spalił wiecej niż 11 w mieście nawet w zime!! Może nie jest to super wynik ale samochód ma swoją mase no i naped QUATTRO też troszke zbiera.
małym druczkiem:..... żeby być wiarygodnym to po wymianie ROZRZĄDU no i tych no włeczków:( rozrządu z całymi duperelami nic sie nie dzieje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawde kawał dobrego samochodu. audi nigdy nie było tanie. gdyby nie wałki byłoby super. no ale jeszcze nie wymieniałem zawieszenia a to tez niezły wydatek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi sie nie zdarzają. PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ALE jak juz cos pier.... to juz trzeba poważnie pogadać ze scianą. wymiana wałków to koszt optymistycznie 5000,-
wymiana rozrządu też nie należy do tanich.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]