Samochód bardzo wygodny. Nie jest może wielki ale nie jest też w klasie wielkich samochodów.
Nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. Sztywna struktura pojazdu wzmaga poczucie komfortu. Przy normalnej jeździe jest cicho i spokojnie.
Każde Audi A4 B6 miało na wyposażeniu 10 głośników i do tego subwoofer. Więc system nagłośnienia też nie jest najgorszy.
Dwustrefowa klimatyzacja faktycznie ma dwie strefy i to działa!
Złazi pokrycie elementów plastikowych - wstyd!
Za to cieszy, że wszędzie jest miękko. Doskonałej jakości tworzywa. Po blisko 10. latach gdyby nie poobdzierane gdzieniegdzie plastiki - nie byłoby widać zużycia.
Wrażenia
4,0
Silnik
100KM do w samochodzie ważącym 1450kg pozwala na powolne rozpędzenie pojazdu do 190km/h wg. fabryki. W rzeczywistości można auto rozpędzić do 200km/h ale jest to męka dla silnika.
Do 130hm/h samochód porusza się dość sprawnie.
Małą moc silnika rekompensuje jego wysoka bezawaryjność.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na skrzynię 5-biegową jest bardzo dobrze. Biegi wskakują płynnie. Skok lewarka jest dość krótki i miło zmienia się przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe to jest to. Wprawdzie jest wrażliwe na jakość Polskich dróg ale i tak jest dużo lepiej niż w modelu B5. Zawieszenie nie jest najtańsze w utrzymaniu ale rekompensuje to właściwościami jezdnymi. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi i prowadzi się niezwykle precyzyjnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki doskonale. W pewnych przypadkach przeszkadzają słupki \"A\". Do tyłu nieco gorzej ale jak ktoś używa lusterek to nie ma najmniejszego problemu. Jeśli samochód wyposażony jest w czujniki parkowania to jest już rewelacja.
5,0
Ergonomia
Wsiadam do Audi i nie szukam gdzie co jest - po prostu od razu wyciągam rękę w poprawnym kierunku. Wszystko jest na swoim miejscu. To jest właśnie Audi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Potrafi schłodzić kabinę w bardzo szybkim tempie. Jak na diesel-a nagrzewa się w bardzo szybkim tempie. Przydałyby się dmuchawy na dla pasażerów z tyłu.
Teraz ciekawostka. Nie każdy wie ale każde A4B6 ma dwustrefową klimę. Są wersje, posiadające system poprawy jakości powietrza. Te auta zamiast przycisku OFF mają diagram taki sam jak przycisk zamykania obiegu ale z literką A.
WSKAZÓWKA: Po przyciśnięciu i przytrzymaniu przycisku AUTO po stronie kierowcy - kierowca swoimi przyciskami zmiany temperatury zmienia temperaturę obu stref. W przypadku pasażera po przytrzymaniu jego przycisku AUTO pasażer steruje oboma strefami. Po zmianie temperatury przez drugą osobę - system przechodzi w tryb dwustrefowy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera - super. Dla pasażerów na tylnej kanapie nie jest źle. W moim przypadku nawet dobrze (mam 178cm wzrostu). Trudno spodziewać się tutaj miejsca jak w A8 Lang.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód tej klasy (z tym silnikiem) jest doskonale.
Do 130hm/h jest dobrze przy 160 hm/h hałas jest uciążliwy. Tyle jeśli chodzi o silnik. Szum powietrza wokół lusterek jest słyszalny od 110km/h ale uciążliwy staje się od 140km/h.
Wyciszenie podwozia znakomite. Pomagają przy tym tkaniny w nadkolach eliminujące dźwięki podczas wjeżdżania w kałuże czy przejazdu po kamieniach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - wysokie. W trasie 7l/100km. to zasługa słabego silnika i skrzyni biegów o 5. przełożeniach.
To jest Audi, mające swoje lata. Dziś przeglądu tego auta może dokonać Pan Heniek w szopie. Przeglądy mogą być więc bardzo tanie lub dość drogie (serwis w ASO). Nie mniej jednak w moim przypadku w nieautoryzowanym serwisie wychodzi około 600PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest zbyt drogie. Jak na swoją jakość (idealnie równe fugi (szpary/odstępy) w każdym miejscu pojazdu) cena jaką Audi chce za ten samochód nie jest wygórowana
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną wymieniam żarówki. Obecnie muszę wymienić poduszki zawieszenia silnika (hydrauliczne). Do tego raz na jakiś czas dochodzą wahacze zawieszenia przedniego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie popsuło. Dwumas - sprawny. Turbina (właściwie w tym przypadku - turbinka) - sprawna. Pompowtryski (leję dobre paliwo) - sprawne.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 101KM 74kW
[l/100km]