Zawieszenie
: Świetnie trzyma się drogi - niejeden wylądował w audi na drzewie bo myślał, że nigdy sięnie zerwie. Po wyłączeniu ESP znakomicie prowadzi sięna ręcznym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: padła pompa wody - koszt 800 z robocizna (cały rozrząd)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - doskonała jednostka, która przy niezłych osiągach bardzo mało pali. Mój egzemplarz po 10 latach ujeżdżania ma ciśnienie od 12 do 13 atmosfer na gar. Turbo bezawaryjne - wydmuchuje mi prawie 1,5 bara (postój). Oczywiście auto reguralnie serwisowane. Mankamentem jest skomplikowany układ termostatu. Nie jest to rakieta ale do normalnej codziennej jazdy wystarcza - mało pali (ponizej 10 l gazu na stagu 300) i jest bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bezstopniowa ma już swoją złą sławę (podobnie jak silniki TDI w latach 90 oraz potem pompowtryski i commonrail). Oczywiście skrzynię rozsławili goście, którzy przesiadali się z rozrzutnika na gnój do a4 i dawaj rajd po obejściu. To wspaniały układ, najcichsza skrzynia jaką miałem - reguralne wymiany oleju zapewniają bezawaryjność - no i oczywiście styl jazdy - nie wolno wrzucac wstecznego podczas toczenia sie pojazdu i na odwrót - rozsynchonizuje się i szarpie potem - da się samemu all ustawić ponownie do pionu. Skrzynia wspaniała do jazdy miejskiej - dość szybko zmienia \"biegi\" - jest ich 6 co pozwala na redukcje obrotów - co za tym idzie spalania). Na trasie troche brakuje \"odejścia\". Należy wspomnieć, iż ta skrzynia nie nadaje się do mocnych diesli z wysokim momentem obrotowym - nowsze modele tak - ten jeszcze nie był dopracowany.
5,0
Układ jezdny
W tych pieniądzach nie spotkałem jeszcze konkurenta, który wytrzymałby takie prędkości na 90 stopniowych łukach. BMW z tylnym napędem odpada, passat za miękki, francja daleko z tyłu. Nie wiem jak Volvo/Vectra. Accord podobnie trzyma sie drogi ale o wiele słabiej wybiera doły i jest głośny. Jeżdzę rok (90% trasa)- mam jeszcze niemieckie zawiasy - nic do wymiany. Oczwiście opony nowe dobrej firmy (mam fulde na zime i toyo na lato). W kwestii hamulców można się czepiać. Najlepiej zmienić koła na 17 i założyc zaciski i tarcze z S4. Ja z braku kasy wyrzuciłem stare klocki (jeszcze grube - Bosch) i wrzuciłem nowe (chyba Lucas) - auto o wiele lepiej hamuje, znikł brak przychamowywania (auto lubialo stanąć dęba) - felgi mam w końcu czyste.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu jest ok, gorzej w prawo z pasażerem - głowa, zagłówek i słupek w tym nieco krótkim aucie zasłaniają widoczność. Trzeba się pokręcić i uważać. W kestii pojeżdżania pod słupki oraz wyprzedzania na styk, jazdy w strudze 200 km/h - nie ma sobie równych przy kwocie dwudziestu kilku tysi.
4,0
Ergonomia
W moim modelu brakuje sterowania radiem z kierownicy - mam nagłośnienie godne wiejskiej dyskoteki (oryginalna tuba i 10 głośników) lubię sobie poprzełączać radio i płyty w zmieniarce - dekoncentruje to podczas jazdy. Wycieraczki mimo, że nie są automatyczne to lepiej się sprawują niż np automat w 406. Przyciski, gałki itd - wszystko jak w audi 80 wiec każdy przyzwyczajony. Kierowanie navi w fisie to porażka. Tylna kanapa się nie rozkłada w sedanie (chyba poprzez nagłośnienie) - porażka. Antena w tylenej szybie również pozostawia nieco do życzenia - nie ściąga radio Maryja tam gdzie bym chciał:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie rewelacja - klimatronik znakomicie daje sobie rade. W zimie podobnie - grzeje lux. Na wiosnę niestety dostaje lekkiego pierd...ca. (z reguły podgrzewa zbyt mocno auto). Nastawy temperatur wymagają po latach dokładnego ustawiania... - nie mam na to czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie mogą narzekać. Minusem jest szeroki kokpit, ale za to świetnie wygląda nawet po latach. Z tyłu jest nieco gorzej. Dla dwójki moich dzieci miejsca jest az za duzo ale dorośli z tyłu cierpią. Przy skórzanej kanapie latają po wnętrzu na każdym zakręcie.
5,0
Wyciszenie
W tym silniku i tej skrzyni jest naprawde dobrze. Prędkości nie są odczuwalne i to może być niebezpieczne. 100 km/h to w tym aucie spacer - w mieście można się zanadto rozhuśtać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
150 KM - spalanie na poziome 9 litrów gazu przy STAG 300. Jest ktoś szybszy i tańszy w eksploatacji?
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Należy się minus za wykonanie przycisków w radio i klimatroniku, zmianie świateł, otwieraniu szyb. Wyglądało to koszmarnie. Znalazłem firmę, która ma szablony do audi i pomalowałem całe wnętrze - teraz można docenić jego urodę. Co ważne auto nie trapią żadne usterki typu urwana klamka czy niedziałające radio itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez rok jazdy wymieniłem termostat i alternator oraz rozrząd (pompa wody padła). Kłopotliwe jest synchronizowanie skrzyni - co kilka mcy zaczyna szarpać - albo serwic albo powolne taczanie przód tył aż łańcuch ustawi sięzgodnie z synchronizatorem.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]