Idealne auto dla kogoś, kto chce samochód z duszą i ciałem, a jednocześnie chce mieć samochód na każdą drogę, na każdą pogodę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z napędem, to największy atut tego auta. Dźwięk V8 codziennie rano odpowiada na pytanie \"po co tak wcześnie wstałem?\" Budzi do życia każdego dnia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Tiptronic w porównaniu do dwusprzęgłowych DSG czy S-tronic nie jest superszybka, ale w porównaniu do innych skrzyń automatycznych jest świetna... no i duży plus za łopatki w kierownicy
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie, zawieszenie razem z napędem świetnie współgra... na suchym ciężko jest doprowadzić do granicy przyczepności. Na śniegu jedzie jak skuter śnieżny.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność... nie mam prawa zarzucić czegokolwiek na temat widoczności w tym aucie
4,0
Ergonomia
Wszystko ma swoje miejsce i jest umiejscowione prawidłowo. Minus za brak kierownicy multifunkcyjnej (w S4 B6 była dostępna tylko 4-ramienna, której praktycznie nikt nie zamawiał)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja... duży plus za solardach (opcja) wentyluje podczas postoju auto, dzięki czemu mamy taką temperaturę w środku, co na zewnątrz. Mały minus, za brak nawiewów z tyłu, ale w tej klasie samochodów (z tamtych lat) rzadko które auto posiadało takie nawiewy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu mogłoby być odrobinę więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Auto jest doskonale wyciszone, nie ma co tu więcej opisywać... przecież to audi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko 3 gwiazdki (przez paliwożerność) auto spala dużą ilość paliwa, ale w końcu to jest 4,2 V8... Ceny przeglądów, napraw? Komora silnika, skrzynia biegów i hamulce są inne i kosztują drożej... (np.klocki przód ATE ok.350zł) reszta auta to części pochodzące z audi A4 i A6
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma całorocznego auta powyżej 300KM, które dostanie się w tej cenie... idealne auto dla każdego, kto chce czuć moc i komfort premium
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto spisuje się bardzo dobrze, jeśli chodzi o drobiazgi... wycierają się plastiki szczególnie włącznik świateł, do drobiazgów dodałbym przekładnie kierowniczą, która szybko łapie luzy, a także wachacze, które szybko się zużywają.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej nie odnotowałem osobiście. Wszystkie S4 B6 chorują na 4 przypadłości:
-1 to nietrzymanie seryjnej mocy (auta na hamowni wypluwają ok 300km)
-2 stukający przez chwilę przy odpaleniu łańcuch rozrządu (podobno winą jest fazator faz rozrządu jednak nie znalazłem na świecie nikogo, komu ten problem zlikwidowano, w każdym audi mówią - ten typ tak ma i nic się z tym nie zrobi)
-3 cewki zapłonowe (często psują się cewki zapłonowe, audi zrobiło program ich wymiany i daje gwarancję 3 letnią, kto wiedział, to wymienił)
-4 delikatne wibracje na postoju (też ten typ tak ma w Audi mówią - za duży silnik do za małego samochodu, podobno w B8 też tak jest)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 344KM 253kW
[l/100km]