Silnik
: Polecam wszystkim rozważającym zakup takiego autka...
5,0
Całokształt
Uważam, że każdy kto pojeździłby takim autem z takim silnikiem zweryfikowałby szybko swoje marzenia na temat idealnego samochodu. Swietny silnik, osiągi, komfort jazdy a to wszystko w bardzo stylowej karoserii i napędem quattro:)))
Zanim nasłuchasz się czyiś opinii na temat tego auto proponuję po prostu jazdę próbną, wtedy cała dodatkowa rozmowa staje się niepotrzebna. U mnie tak było... Nie żałuję wyboru. Następne będzie na pewno podobne, choć tym cackiem zamierzam trochę pojeżdzić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przede wszystkim jest to V6, którego dźwięk podczas pracy jest fantastyczny. Moc silnika jest w zupełności satysfakjonująca. Wrażenia z jazdy niesamowite, przy każdym zakresie obrotów samochód wyrywa jak samolot przy starcie. Tego po prostu nie da się opisać...:)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia tip-tronic. Rewelacyjna sprawa. Nie planowałem zakupu auta ze skrzynią automatyczną, ale widząc radość z jazdy tym autkiem mojej żony, podejrzewam że więcej manuala nie kupię...
4,0
Układ jezdny
Trakcji Quattro jeszcze nie było okazji sprawdzić w praktyce. Na chwile obecną układ jezdny bez zastrzeżeń. Świetne trzymanie się drogi!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Brak powodów do narzekania. Proporcje powierzchni blach do szyb są dobrze wyważone, więc i z widocznością nie ma problemów.
3,0
Ergonomia
Nic dodać. Jest to niemieckie auto w pełni tego słowa znaczeniu i to najwyższej klasy. Wszystkie przyciski są tam, gdzie być powinny. Bez czytania instrukcji obsługi wszystko momentalnie do opanowania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Brak zastrzeżeń do pracy układu klimatyzacji. Oczywiście w standardzie dwustrefowy klimatronic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Należy pamiętać, że Audi A4 jest o 20cm krótsze od Volkswagena Passata. Nie jest to bez znaczenia dla przestrzeni wewnątrz. Przy moim wzroście 180cm nie ma powodów do narzekania, nawet z tyłu. Przy wyższych kierowcacj wiadomo, przestrzeni może brakować...
5,0
Wyciszenie
Wszystko idealnie. Z powodu silnika, którego pomruk to czysta przyjemność w samochodzie panuje cisza nawet przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę, że auta nie można porównywać do 1,9TDI, które z penością spali 2 litry mniej. Średnie spalanie przy tak ciężkim aucie (ok 1750kg z quatro i automatem kształtuje się na poziomie:
-miasto 10-11 l
-trasa 6,9 l
-średnio ok 8,5-9,5 l oleju napędowego
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo, że zastanawiając się nad kupnem AUDI należy wziąć pod uwagę, że Audi było jest i będzie droższe od większości oferowanych aut w swojej klasie. Jednak przemawia za tym jedno zdanie..\"pozostałe samochody to nie Audi...\"
Wiem co mówię, jeździłem już wieloma autami, nawet nowymi VW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory brak zastrzeżeń. Wszystko działa. Komputer pokładowy czuwa i wskazuje co trzeba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie mam tego autka długo, ale zanim kupiłem dużo naczytałem się o usterkowości tych silników, jednak po zagłębieniu się w każdy inny znajdują się również inne wady. W końcu auto jest tylko autem i w dodatku kilka lat i kilometrów ma już za sobą. Trzeba polować na udany egzemplarz oraz być psychicznie gotowym na ewentualne naprawy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]