Ma kilka denerwujących wad jak łuszczące plastiki, czy klekot na zimnym silniku, ale to kawał solidnej techniki. A4 jest niesamowicie dopracowanym autem, pewnym i niezawodnym. Polecam każdemu, kto szuka kombi klasy premium z tamtych lat. Miałem e46 i w203 i muszę przyznać, że brakuje mi prowadzenia BMW i jedwabistego automatu Merca, ale jako całokształt Audi jest lepszym samochodem. PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik AWX, to bardzo udana jednostka. Płynnie rozwija moc, jest bardzo trwała i niewiele pali. Jedynie kultura pracy na zimnym silniku zostawia troszkę do życzenia. Po 200kkm na liczniku i wizycie na hamowni wypluło 147KM, wiec nie mam zastrzeżeń. Solidny klekot, byłoby doskonale, gdyby jakoś przyjemniej brzmiał.
4,0
Skrzynia biegów
Wersja 5 biegowa nie wymaga ciągłego mieszania lewarkiem jak 6. Podczas jazdy przy prędkościach >160km/h brakuje troszkę 6 biegu, bo zaczyna robić się głośno. Mechanizm wybierania ok, zero haczenia.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie type dla wszystkich VAGów tamtych lat. Komfortowe, pewne w prowadzeniu, ale lekko zbyt tapczanowate. Jeśli ktoś ma zacięcie sportowe, będzie mu za \"miękko\" nawet w wersji S LINE. Układ kierowniczy bardzo wrażliwy na rozmiar opon.
Następne Audi będzie z całą pewnością z quattro
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie idealnie. Nie ma się do czego przyczepić. Przy parkowaniu pomagają czujniki, ale każdy intuicyjnie wyczuje krawędzie auta.
5,0
Ergonomia
Rewelacja! Bezkonkurencyjny w porównaniu z konkurentami z tamtych lat. Nie ma dziwacznych manetek jak w Mercedesie w203, albo kretyńsko podzielonego wyświetlacza w zegarach jak w e46, gdzie nie da się wyświetlać jednocześnie temp. i godziny. Wszystkie przełączniki, rozwiązania, panele i pozycja za kierownicą IDEALNIE.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Elektryczna nagrzewnica działa już po minucie od odpalenia auta nawet w najmroźniejsze dni. Climatronic perfekcyjnie dysponuje siła i kierunkiem nawiewu. Tylne szyby nie paruja, wichura nie przeszkadza zbytnio uszom.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie, ale niestety niezbyt przestronnie. Na tylnej kanapie miejsca jest mało a i bagażnik też nie grzeszy pojemnością. Plus za wykończenie i kształt bagażnika.
Materiały użyte do wykończenia kabiny są super, ale strasznie rozczarowuje łuszczący się lakier w przełaczników. Wszystko zmontowane jest bardzo starannie, ale wydaje mi się, że w e46 jest lepiej
4,0
Wyciszenie
Lepiej niż Mercedes, gorzej niż BMW. Przy dużych prędkościach słychać już diesla, a na polskich drogach zdarzy się, że coś tam zaskrzypi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie w utrzymaniu jak na klasę premium. Części łatwo dostępne, konstrukcja znana jest chyba każdemu polskiemu mechanikowi.
Zużycie paliwa bardzo niskie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Średnie ceny są wysokie, ale pewnie większym wyzwaniem okazuje się znalezienie zadbanego modelu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znam całą historię serwisową swojego auta i nic się w nim nie psuło. Jedynie części eksploatacyjne uległy naturalnemu zużyciu.
210tys na fabrycznych amortyzatorach i sprzęgle. Zawieszenie uznawane za awaryjne, wcale nie jest zmorą tego modelu. Wiadomo, polskie drogi dają w kość, ale wystarczy używać markowych zamienników, żeby cieszyć się brakiem stukania. ZERO RDZY!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 131KM 96kW
[l/100km]