Silnik
: ekonomia i dynamika - nie zapeszając trwałość. B.dobre spasowanie i jakość wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: dwumasa
Układ elektryczny
: tylna wycieraczka (silnik)
Silnik
: przepływomierz do wyczyszczenia albo do wymiany jak kto woli.
5,0
Całokształt
drugie auto z tej serii, juz mysle o kolejnej nowszej wersji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wydaje sie byc glosniejszy niz np common rail\'e ale za to w środku wyciszenie b.dobre. W miare elastyczny. Najgłosniejszy jest przy obrotach (wersja 101 KM) 1900/min wtedy wydaje sie wpadac w dziwny rezonans (wprawne ucho) ale juz powyzej i ponizej jest przyjemnie.
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza rewelacyjnie - zero szukania.
4,0
Układ jezdny
daje czwórke - wydaje mi sie ze zawieszenie w porównaniu do poprzedniej wersji zestrojone nieco bardziej komfortowo. Wielowahaczowe zawieszenie praktycznie nie przenosi zadnych zmian na koło kierownicy.
Komfort
3,0
Widoczność
Avant - trzeba sie jednak skupic przy cofaniu. Małe osoby mogą mieć kłopot.
5,0
Ergonomia
Jak w niemieckich autach. Nie musisz byc kryptologiem/szyfrantem ;-) w praktyce ksiazka obsługi nie potrzebna aby włączać odpowiednie urządzenia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma doskonałości - klimatronik owszem fajna rzecz ale czasami chciałoby sie manuala zwlaszcza na krótkich dystansach. Długie trasy pow 50km super sprawa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest dobrze z tyłu dla dorosłych. Mało miejsca na kanapie ale takie wymiary auta. Jak jeździsz mieszane trasy z przewagą miejską to pasuje.
5,0
Wyciszenie
To własnie audi - ciszej tylko w klasach wyższych
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto tej generacji tzn do 2004 nie przeglądam w ASO bo przepłaciłbym wartosc pewnie samochodu juz po dwóch wymianach oleju. Silnik TDI 101 KM to nie wysilona jednostka wiec nie pije tak duzo ale dla żądnych wiekszych wrazen na przyspieszaniu nie wywiera, co nie znaczy ze jest mułowaty. Jak nie jestes wariatem co przeskakuje z pasa na pas wyprzedza zza zderzaka to wystarczy do bezpiecznego i szybkiego podrózowania. Moment obrotowy 240nm jest OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
no cóż marka kosztuje przy zakupie ale co sie odwlecze to nie uciecze zawsze miłe zaskoczenie przy odsprzedazy - trzymaja cene.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 3 lata (a auto uzywane 6 letnie) tylko silnik tylnej wycieraczki do wymiany - 200 zł z wymiana - nie w ASO !! bo tam wołali 850. Kłopotliwa wymiana żarówek z przodu - wyciagac trzeba cały reflektor. Mozna samemu ale długi klucz torx sie przyda i troche manuala. W obsłudze zalecaja ponowana reg. świateł, wiadomo nie zawsze wpasujesz reflektor jak był.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło dwumasowe ze sprzegłem ale dopiero po 200.000 w mocniejszych wersjach silnikowych podobnie albo troche wczesniej. W aso 3000 pln poza 1000pln.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI PD 101KM 74kW
[l/100km]