Inne
: Wyjątkowo delikatne materiały we wnętrzu. Wycierają się, rysują i wyglądają ohydnie.
4,0
Całokształt
Świetne osiągi, przyzwoity komfort. Nie daję oceny doskonałej ze względu na drogie usterki przy wyższym przebiegu. No i prestiż średni, bo jak ktoś nie zauważy podwójnego wydechu z tyłu to myśli, że jedziemy klekotem 1.9 TDI.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne osiągi, dzięki turbinie przyjemne brzmienie, choć to tylko rzędowa czwórka. Wyprzedzanie to czysta przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia raptem pięciobiegowa, przydałaby się szóstka. Ale biegi wchodzą idealnie.
5,0
Układ jezdny
Quattro sprawdza się świetnie, ruszanie i jazda na mokrym i śniegu to żaden problem. Zawieszenie nie jest tak dobre jak np. w BMW, ale i tak daje radę - samochód sprawnie wchodzi w zakręty, a z drugiej strony nie jest jakoś wyjątkowo niekomfortowy na nierównościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne trochę małe, więc nie widać w nich tyle, ile by się chciało. Ogólnie widoczność dobra, jak to w kombi. Pomagają też czujniki cofania z tyłu.
3,0
Ergonomia
Mój egzemplarz nie ma wielofunkcyjnej kierownicy, więc sterowanie radiem itp. nie jest idealne. Schowek w podłokietniku śmiesznie mały. Schowek w desce mały, ale to ze względu na schładzacz ukryty za nim - a to z kolei dobry pomysł. Ale ogólnie ergonomia przeciętna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to we współczesnym samochodzie - wszystko OK. Sprawna klimatyzacja. Ustawienia temperatury na konsoli przekładają się autentycznie na temperaturę w samochodzie. Jednak ogrzewanie w zimie dość późno zaczyna dawać efekty. Również fotele podgrzewane rozgrzewają się dość powoli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie jest duży samochód, ale absolutnie nie brakuje miejsca osobom na przednich siedzeniach. Z tyłu nie jeździłem więc nie komentuję. Ale i to wygląda OK.
3,0
Wyciszenie
Prawdę mówiąc wyciszenie odstaje od reszty pozytywnych cech samochodu. Przy wyższych prędkościach robi się po prostu głośno, słychać zarówno opony jak i szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na moc i osiągi jest przyzwoite. W mieście (Warszawa, więc sporo korków) latem ok. 11/100, w zimie 13/100, przy umiarkowanie dynamicznej jeździe. W trasie: na autostradzie niemieckiej przy 170-180 km/h 10/100 na niemieckiej benzynie, 11/100 na naszej. Przy wyjątkowo spokojnej jeździe po drodze krajowej bez wyprzedzania da się zejść do 7,5/100, ale z moich doświadczeń wynika, że to już jest absolutne minimum dla tego silnika przy napędzie Quattro. Zwykle w trasie średnio pali 9-10/100 (trochę autostrady, trochę drogi krajowej).
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dobry, ale jednak dość drogi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma żadnych szczególnie irytujących problemów. Radio Concert trochę szwankuje (czasem wyłącza się jeden z głośników, czasem potrzeszczy sobie trochę). Delikatne materiały we wnętrzu łatwo się niszczą (obłażą okleiny na plastikach).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy ok. 140k km do wymiany drogie zawieszenie. Przy ok. 150k km wał napędowy do regeneracji, też drogo. Przy ok. 160k km skrzynia biegów do wymiany - kolejne, spore wydatki. Na szczęście na razie turbina się trzyma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T quattro 163KM 120kW
[l/100km]