Przeniesienie napędu
: Quattro rewelacja sama w sobie, zimową porą idzie się pobawić, ale zapewnia bezpieczeństwo podczas normalnej spokojnej jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wiązka w drzwiach płata figle ciągle, trzeba pokombinować żeby się z tym problemem uporać raz na zawsze
4,0
Całokształt
Dobry wóz mimo swoich lat, można by się czepiać że pobiera go lekko rdza, ale czego oczekiwać od 21 letniego samochodu.
Silniki benzynowe praktycznie wszystkie są okej z najlepszych to oczywiście 1.8T w połączeniu z napędem Quattro i instalacją gazową, samochód idealny do jazdy codziennie
Z większych minusów to elektryka, przecierające się nagminnie kable w wiązce drzwi to udręka, lecz jest na to sposób, przedłużenie kabli i wyjście z łączeniem, albo w stronę samochodu, albo w stronę drzwi i po problemie.
W przypadku 1.8T jest to wrażliwy silnik na filtry paliwa, najlepiej jak wymieniać to tylko na oryginalny, bardzo nie lubi gubienia ciśnienia paliwa, przez co pokazuje ubogą/bogatą mieszanką
Wrażenia
5,0
Silnik
Super dynamiczna jednostka, do miasta idealna z awaryjnością to wiadomo, różne są silniki i różnie są użytkowane, jedni dbają a inni zajeżdżają do samego końca jak woły robocze, części w miarę tanie, dużo zamienników jest w czym wybierać, spalanie mieści się w naprawdę dobrym poziomie benzyny 7-8L/100KM gazu ok.12L/100 według mnie jest to akceptowalny wynik jak na 1.5T samochodu
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez najmniejszego problemu, w wersji AVJ Quattro brakuje niestety 6'tego biegu, przy 100km/h obroty rzędu 3tyś to norma, przez co przy zmodyfikowanym wydechu jest troche uporczliwe, warto zadbać o poduszkę skrzyni biegów gdyż jej uszkodzenie może powodować wypadanie biegów, zgrzyt przy wbijaniu biegów lub zbyt duży opór przy przełączaniu biegów.
5,0
Układ jezdny
Napęd Quattro to po prostu poezja sama w sobie, dobrze utrzymany spisuje się rewelacyjnie, nic nie stuka nic nie puka :D, warto zajrzeć na podporę wału napędowego, potrafi łapać luzy i wydawać nieprzyjemne dźwięki, oraz wymienić olej w dyferencjale ( jest duże prawdopodobieństwo że nikt go wcześniej nie ruszał i może być już zmęczony życiem)
3,0
Karoseria
Karoseria w ocynku bardzo dobra, jeżeli nie było żadnej kolizji nie ma obaw o rdzewienie, newralgiczne punkty to podłoga, progi, nadkola oraz przednie błotniki potrafią rdzewieć na potęgę oprócz tego nie mam zastrzeżeń, części zamiennych jest od groma, aczkolwiek dostać zderzak ze spryskiwaczami... nie realne :D
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji Avant (Kombi) nie ma się czego przyczepić, czujniki parkowania pomagają bardzo dużo przy manewrowaniu, nie wspomnę o kamerze cofania
5,0
Ergonomia
Jest dużo miejsca w bagażniku, ale miejsca z tyłu to porażka, dla dzieci jest ok. dla dorosłych ludzi jest za mało miejsca do wysiadania, przez małe tylne drzwi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadbany układ pracuje bez zastrzeżeń, warto wymienić płyn chłodniczy co by nagrzewnica się nie przypychała tak to bez obaw wszystko działa jak należy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, ale z tyłu osoba 180cm nie usiądzie komfortowo za kierowcą tego samego wzrostu
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej lecz nie zapominajmy że jest to prawie i czasem ponad 20 letni samochód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo części jest w czym wybierać od zamienników po oryginały, zakresy cen też są w porządku
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na tamte czasy rewelacja
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka potrafi spłatać figla.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dbamy tak mamy jak to się mówi, im lepiej zadbamy tj. wymienimy olej na czas, nie dojedziemy części "do końca" tak będzie wdzięcznie jeździć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]