Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 RS4

Franz, 14 lat temu
Silnik 2.7 T 380KM 279kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 154 tys. km
Audi A4 B5 RS4 2.7 T 380KM 279kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie tyle sama jej jakość (oczywiście wytrzymały ocynk), co wygląd, z zewnątrz auto dobrze się maskuje, nie licząc większych zderzaków i etykiet RS4, reszta praktycznie taka sama jak w zwykłych B5 Avant. Mnie osobiście taka przewrotność się podoba, zabawne są zwłaszcza reakcje kierowców na światłach, którzy łudzą się, że zjedzą nasze \"tjuningowane A4 1.9 TDi\" ;)
5,0
Całokształt
Autko to taki fajny miszmasz wielu gatunków - jest tu troszkę limuzyny, mamy rodzinne (teoretycznie, bo nieduże i niezbyt pakowne) kombi, a do tego sportowy bolid mogący konkurować z całą śmietanką ówczesnej motoryzacji (przyśpieszenie bije na głowę Porsche 911 Turbo 996 czy Ferrari 360). Samochód idealny? Raczej nie, ale z pewnością doskonały wybór dla osób niezdecydowanych lub praktycznych, a jednocześnie lubujących się w szybkiej jeździe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o najbardziej podniecającą rzecz w tym aucie, wypada wymienić przede wszystkim silnik. Oczywiście jest to kultowy silnik 2.7 V6 na podwójnym doładowaniu, w moim przypadku niemodyfikowany. Jest to bardzo żwawa jednostka, wkręca się ostro do góry przy praktycznie dowolnych obrotach, przy użytkowaniu w granicach rozsądku rezerwy mocy są niewiarygodne (nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, aby się RS4 męczył na drodze)
5,0
Skrzynia biegów
Jedyny rozsądny (i możliwy) wybór to manual o 6 przełożeniach, któremu niewiele brak do doskonałości (jaką moim zdaniem jest skrzynia w Hondzie S2000), skok jest króciutki i świetnie zaakcentowany, elastyczność bije na głowę większość diesli, od 0 km/h do odcięcia paliwa auto sunie jak burza.
5,0
Układ jezdny
Także tutaj samochód znajduje się w ścisłej czołówce - klasyczny dla najszybszych Audi napęd 4x4 pozwala na pewną jazdę w zakręcie nawet gdy pogoda nie sprzyja (a przy prawie 400KM jest to godne podziwu), wszelkie odchyły od normy reguluje się standardowo - lekko ujmując lub dodając gazu. Na plus zaliczyć można świetne hamulce, które na pewno nie zawiodą (wg danych technicznych droga hamowania 100-0km/h ma zaledwie 34.4m!)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w każdym A4 Avant widoczność stoi na wysokim poziomie, nie ma problemu w orientowaniu się co dzieje się wokół auta, słupki nie są przesadnie szerokie, a i w strefie bagażnika duża część jest oszklona.
5,0
Ergonomia
W środku jest trochę nudno, nie ratują sytuacji nawet kolorowe fotele, ale taki już urok klasy średniej od niemieckich producentów. Niechlujności nie można zarzucić - wszystko poukładane zgodnie z zasadami dobrego smaku i wygody, już po kilku minutach każdy będzie się orientował, co i jak.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie nie zwracam na to tak wielkiej uwagi, ale klima działa jak trzeba, choć wydajnością nie grzeszy, przy dużych upałach lub mrozach długo się \"rozkręca\"
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dość dobrze (jak na relatywnie nieduże auto), z tyłu wyraźnie brakuje przestrzeni, zwłaszcza osobom wyższym. Nieduży jest także bagażnik, w stosunku do oryginału dodatkowo skurczony tylnym dyferencjałem.
3,0
Wyciszenie
W aucie panuje kompromis pomiędzy luksusową ciszą a sportowym hałasem i to czuć, na niskich obrotach jest dobrze (choć rekordów nie ma nikt zamiaru bić), w miarę wzrostu prędkości i przy ostrzejszej jeździe robi się w środku bardzo gorąco.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w przypadku takich samochodów nie jest najważniejsze, ale trzeba przyznać, że jednostce RS4 daleko do \"rekordzistów\" od chociażby AMG, natomiast b.drogie są części, niektóre, np. osprzęt silnika, zawieszenie czy układ hamulcowy kosztują dużo i przy ew. wymianie trzeba się liczyć z długim czasem oczekiwania na wykonanie zamówienia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceny w tej kategorii praktycznie można nie wystawiać - przy całkowitej produkcji na poziomie 6000 sztuk można się domyślać, że będzie to świetna inwestycja (zwłaszcza, że nieprzemęczone egzemplarze spotkać można w kwotach porównywalnych z np. o wiele bardziej pospolitym BMW M5 E39), w dodatku auto godne jest 4 pierścieni na grillu - nie zawiedzie i dostarczy gdzie tylko zechcemy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest wykonany dobrze, więc na całe szczęście małych usterek wiele się nie przytrafia, najczęściej świruje elektryka, a zwłaszcza czujniki na rożnych elementach, np. ABSu czy Airbagów. Da się z tym żyć, a i naprawa nie jest droga.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z bardziej doskwierających usterek najbardziej bolesne jest wrażliwe zawieszenie, szybko lecą zwłaszcza wahacze, choć drogie nie są. W silniku trzeba też uważać na turbiny, bo przy nieumiejętnym użytkowaniu o awarię nietrudno, a to już poważniejszy wydatek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.7 T 380KM 279kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
28,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B5 RS4