Silnik
: Daje sporo frajdy z jazdy i nie jest przy tym pijakiem.
5,0
Całokształt
Cóż marka sama w sobie, poza małymi detalami, które mogą denerwować jest super. Ocena (5) z małym minusem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność i osiągi więcej niż dobre. 115KM na pompowtryskach daje na prawdę sporo frajdy z jazdy. Plus to łatwość w zawirusowaniu tego silnika. Jedynie kultura pracy pozostawia do życzenia. Wszystko można o tym silniku powiedzieć, ale nie to że jest cichy. Zimny bardzo hałasuje, po rozgrzaniu sytuacja znacząco się poprawia, ale i tak wiadomo że to diesel. Taka jego uroda. Mi nie przeszkadza. Jeśli chodzi o trwałość to na badaniu przy 320tys.km w serwisie Audi wszystkie pompowtryski mieściły się w normie i miały porównywalne parametry.
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjna, lekko pracuje. Jedynie w zimne dni po ruszeniu z 1 na 2 bieg z oporem, ale potem już bajka.
5,0
Układ jezdny
Perfekcja. Prowadzi się jak marzenie.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak dla mnie trochę za słabo do tyłu i przy wyjeżdżaniu z podporządkowanych w lewo. Poza tym małe prawe lusterko to nie był dobry pomysł.
4,0
Ergonomia
Po Niemiecku, wszystko pod ręką. Do klimatronika trzeba się przyzwyczaić nieco, ale i tak jest intuicyjny. Jedyne moje zastrzeżenie - fotele przednie - są standardowe nie półkubełki. Jako kierowca odczuwam dyskomfort z powodu braku regulacji odcinka lędźwiowego, na dłuższych trasach jest to męczące. Trzymanie boczne i podparcie nóg ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik RULEZ.
Ogrzewanie przy temperaturach lekko poniżej 0 zaczyna dmuchać po przejechaniu ok. 7km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeni jest dostatecznie dużo, z tyłu już gorzej, ale bez tragedii, chyba że ktoś bardzo wysoki ma podróżować kilka godzin, ogólnie auto sprawia wrażenie przytulnego, po przesiadce z Passata in plus. W Pasku "wieje chłodem", co nie zmienia faktu że też fajne auto.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż dobrze, ale nie doskonale. Do 130-140km/h cicho, później słychać szum powietrza i silnik co nieco, opony dokładają swoje dB. Przy prędkościach wyższych niż typowe autostradowe da się jednak rozmawiać bez problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części niestety nie należą do najniższych, koszty wymiany kompletnego rozrządu czy zawieszenia są znaczne z drugiej jednak strony nie robi się tego co roku.
Sam koszt paliwa na rozsądnym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na razie stawiam 4. Chociaż po tym co zobaczyłem na warsztacie w serwisie po zakupie samochodu to powinna chyba być 5, bo po 10 latach od wyprodukowania samochodu wszystkie elementy zawieszenia, hamulców, wydechu były oryginalne. Czyli Niemiec tylko lał paliwo i jeździł na przeglądy (chyba).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechałem 15000km - jak dotąd bez problemowo. Jedynie kłopoty były ze wskazaniami prędkościomierza, co nie miało jednak wpływu na ogólną sprawność samochodu.
Oraz dwukrotnie zdarzyło mi się, że przewód pneumatyczny od podciśnienia (plastikowy fi~4)do jakiegoś zaworu sterującego (obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego) sam się wysunął z przewodu gumowego i kucyki uciekły, ale to nie zatrzymało samochodu, sam zdiagnozowałem i poprawiłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem 15000km - jak dotąd bez problemowo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 116KM 85kW
[l/100km]