Ocena - solidna czwórka. Wygodny samochód, pali bardzo mało i można na nim polegać. Koszty serwisowania są na średnim poziomie, części dostępne. Do kosztów eksploatacji należy dołożyć komplet przedniego zawieszenia co 70-90 tyś km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest złotym środkiem dla auta o takiej masie. Jednocześnie kiedy mamy ochotę jechać pasywnie i ekonomicznie możemy zużywać tylko 4,1l/100km, a w czasie jazdy po autostradzie z prędkością około 180km/k pali 7-8l/100km z obciążeniem - rewelacja!
4,0
Skrzynia biegów
Czasem brakuje szóstego biegu. To jedyny minus. Reszta jest jak w klasie premium. Biegi wchodzą znacznie lżej niż w nowych samochodach, skrzynia bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Historie o problemach z zawieszeniem nie należy traktować poważnie. Ja po zakupie wymieniłem całe zawieszenie i nie miałem problemów przez 65 000km. Ogromną zaletą jest precyzja prowadzenia, autem łatwo wyjechać z koleiny, trzyma się idealnie drogi i można nim szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. Nawet ostre, spontaniczne manewry kierownicą nie są w stanie wyprowadzić auta z równowagi.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeden minus - małe prawe lusterko zewnętrzne - czasami irytuje. Reszta jest w porządku.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno, przyciski są umieszczone z sensem. Brakuje "normalnego" uchwytu na kubek w okolicach hamulca ręcznego. Ten rozkładany mało kiedy się przydaje gdyż wydaje się być delikatny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic spisuje się dobrze, szyby odparowują szybko. W mojej wersji jest też szyberdach którego każdemu polecam, można wietrzyć auto bez większego ryzyka iż ktoś dostanie się do środka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie jest duże, ale oferuje wystarczająco dużo przestrzeni. Jak ktoś wozi pasażerów z tyłu - lepiej wybrać wersję Kombi - jest więcej miejsca na głowy.
5,0
Wyciszenie
Pomimo iż 1.9 TDI klekocze jak stado bocianów, to w dzięki wyciszeniu, w środku słyszymy jedynie jego pomruk. Nawet przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu. Hałas nie męczy nawet przy dalekich trasach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dobrej klasy części ( a tylko takie warto używać) są nieco droższe niż o konkurencji, jednak ich trwałość subiektywnie jest lepsza. Samochód nie posiada "wady" fabrycznej w postaci czegoś co się zaciera, itp. Utrzymanie tego samochodu to głównie wymiany oleju i co 70 000 komplet zawieszenia przód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niezbyt wygórowaną cenę dostajemy wygodny, relatywnie szybki i trwały samochód. Każdy kto ceni wygodę i pewne prowadzenie polubi A4
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest OK. Z drobiazgów to wymiana czujnika ABS, przesmarowanie klamki od kierowcy (zacinała się). Reszta jest bez większych problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie musiałem zregenerować pompę wtryskową (kupiłem auto już z tą wadą) Koszt naprawy wyniósł mnie 700zł. Reszta jest ok, turbo jeszcze nie regenerowałem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]