Silnik
: Niezawodne jednostki 90 km, i 110 km. Późniejsze 2.0 tdi- bardziej awaryjne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: w lecie skrzypi podsufitka- jak się dach nagrzeje
Zawieszenie
: narazone na usterkowość- trzeba dbać
Silnik
: brak usterek, trzeba dbać o kondycję turbiny- zalecenie lać olej z wyższej półki.
5,0
Całokształt
Auto sprawia wrażenie delikatnego- a wcale takie nie jest.POtrafi pozytywnie zaskoczyć solidnością wykonania. Trzeba dbać jak o każde inne. MOja rada- lać paliwo z górnej półki / ja jeżdżę tylko na diesel shell V-power/. Koszt wysoki ale auto nadrabia bardzo małym spalaniem. Nadto, lać olej- najlepiej pełny sentetyk / Castrol egde 5W-40/. Ponownie muszę dać ocenę- doskonale- ocena dobrze za mała.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy- przecietna, ale tak mają te silniki, dopiero przy wiekszych predkościach silnik cichnie. Mankament- przy prędkościach rzędu 20-50 km/h nie wiadomo jaki bieg wrzucać 2 czy 3.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mankament- mało miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń- szczególnie za kierowcą- jesli ktoś jest duży nikt z tyłu nie wsiądzie- ale to przecież jest a-4
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niepodważalny plas tego auta- spalanie- osobiście przy jeździe po miescie osiągnąłem wynik 4,9 litra- średnie spalanie. Jeżdżę szybko ale płynnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wpisałem doskonale- choć jest to ocena niewspółmierna- trzeba wziąć pod uwagę fakt, że zacząłem eksploatować to auto jako używane a nie nowe. Trzeba dbać jak o każde inne. Nie nastręcza większych problemów. Ogólnie bezawaryjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek- przy dobrej eksploatacji. Na bieżąco wymieniane wszystkie podzespoły ktore wymagają wymiany.Przez trzy lata eksploatacji wymieniłem- komplet sprzęgła, rozrząd dwukrotnie, dwa łączniki stabilizatora, dwie końcówki drążków kierowniczych, jeden wachacz dolny. Klocków i tarcz nie liczę. Trzeba zaznaczyć, iż nabyłem egzeplarz w Niemczecvh- osobiście w bardzo dobrym stanie przy przebiegu oryginalnym 169 tyś. Dlatego cena też była odpowiednia 5200 euro w roku 2008r.Taki sam egzemplarz można było nabyć za ok. 3700 euro.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]