Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Avant

maciejgluba@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 2.8 30V quattro 193KM 142kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A4 B5 Avant 2.8 30V quattro 193KM 142kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : napęd 4x4 rewelacja szczególnie zimą, mówią, że auta z napędęm 4x4 tak samo hamują jak reszta ale na ślizgim ruszają bez kłopotu a reszta stoji, prawda jest taka, że kto nie jeżdził ten nie zrozumię
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : trzeba dbać i sprawdzać szczególnie przednie zawieszenie i na polskich drogach niestety się wybja
4,0
Całokształt
ocena dobrze za przednie zawieszenie, reszta bez zastrzeżeń
Wrażenia
5,0
Silnik
Miałem już kilka V6 benzynowych, ale ta z audi na prawdę robi wrażenie szczególnie jeżeli chodzi o kulturę pracy, co do awaryjności to autko kupiłem z przebiegiem 185 tyś. teraz ma 205 jedynie co zrobiłem w silniku to wymiana płynów i rozrządu, tu uwaga rozrząd zawsze wymieniajcie z pompą wody, a w tym modelu tez z termostatem ponieważ jego wymiana jak by strzelił wiąże się z rozpięciem rozrządu taka ciekawostka. A i proszę jak kupujecie automat wymieniajcie też olej w skrzyni automatycznej ona też potrzebuje smarowania, a jak macie mechanika, który mówi, że w takich skrzyniach się nie zmienia oleju to już szukajcie sobie innego fachowca
5,0
Skrzynia biegów
kolejny temat, który już testuje w kilku autach i to kolejny nr. 1, najbardziej mnie zaskoczyła inteligencja skrzyni i praca jej w takim trybie jak kierowca akurat jeździ, jak dajesz mocno po garach skrzynia potrzebuje około 1 minuty na zmianę, jakby sposobu zmian biegów i trzyma wyższe obroty itd, później jak już jedzie spokojnie można zauważyć, że chwile trzyma jeszcze biegi wysoko i znów przechodzi w tryb łagodny i spokojny, co do zmiany manualnej, jest to tiptronik, to powiem szczerze, że przez 2 lata może z 4 razy używałem na zasadzie sprawdzenia czy działa.
4,0
Układ jezdny
ocena dobrze tylko i wyłącznie ze względu na serwisowanie, a dokładnie wymiany przednich wahaczy, są dwie szkoły jedna mówi wydać ok 1400 zł. wymienić wszystkie na nówkę i mamy spokój może na 2 lata, drugi sposób jaki nie tylko ja stosuje co pół roku pada mi jakiś jeden czasem 2 wahacze i je robię ze zbieżnością koszt ok 300-400 zł, reszta super szczególnie układ 4x4, komfort jest ok ponieważ mam opony 16 i to jak najbardziej na polskie drogi jest najlepsze rozwiązanie nikomu nie polecam 18
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w kombi wszystko widać super
5,0
Ergonomia
bez komentarza kto nie jeździł audi nie zrozumie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
brakuje tylko w tym modelu podwójnego klimatronika, reszta super
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok z tyły malutko, można porównać miejsce do nowego kompakta a z tyłu nawet mniej, ale taki urok B5 zresztą w B6 jest podobnie troszkę więcej miejsca jest dopiero w B7, podsumowując kto często jeździ w czwórkę dorosłych, i chce audi niech myśli o A6 a jak nie wierzy niech sobie porówna
4,0
Wyciszenie
bardzo dobre nie doskonałe ale dobre w porównaniu do innych aut jakie miałem i jeździłem tylko ciszej było w omedze
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niech nikt z was nie wierzy w bajki jakie niektórzy piszą, że V6 pali 11-12 w mieście, może jeździ diesle-m i o tym nie wie, co do benzyny to panowie minimum to 16-17 litrów, prawda jest taka autko jest na gaz więc wartości podaje gazu co do benzyny od każdego wyniku odejmijcie sobie 20% i będzie wartość benzyny, a więc jeżdżę po Warszawie poruszając się po centrum czyli brak przelotówek, korki światła odcinki o odległości 2-20 km, spalanie gazu 19-21 litrów, jeżeli jeżdżę po mieście i łapie jakieś przelotówki ale trasa Łazienkowska czy prymasa-1000 spalanie spada od razu do poziomu ok 17 litrów gazu, co do trasy to jeżdżąc w Polsce spalanie na poziomie 11-13 litrów gazu, jadąc na autostradzie trzymając prędkość ok 140 spalanie nawet poniżej 11 litrów gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
troszkę za wysoka, ale to taka marka i taka opinia polaków, na pewno zaletą jest to, że sprzedać zadbane audi to nie problem, następne auto na pewno będzie audi z silnikiem V8 a czy to będzie A6(C5) czy A4 (B6) zależy od tego co akurat będzie w super stanie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kupiłem w miarę zadbane auto więc nie musiałem dużo przy nim robić, najważniejsze, że jest dużo części i co dziwne często warto dzwonić do ASO szczególnie jeżeli szukamy jakiś pierdół w ASO znajdziemy i o dziwo w śmiesznych cenach, na pewno sprawdzajcie przy zakupię cała elektrykę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie miałem dwie przygody, jedna zaniedbanie poprzedniego właściciela przy przebiegu 120 tyś. wymienił rozrząd ale bez termostatu, i on mi strzelił, jak się go wymienia pisałem wyżej, na szczęście zbiegła się ta awaria z planowaną wymiana rozrządu więc nie bolała mnie to aż tak strasznie części plus robota 1200 zł (paski, napinacze, termostat, pompa itd)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.8 30V quattro 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A4 B5 Avant