długo szukałem następcy po starej 80 i można powiedzieć że a4 zastępuje (na razie) ją godnie... silnik pracuje cicho jest elastyczny moc cieszy spalanie od 7l-8l przy spokojniej jeździe a ja się daje ogień to ponad 10 spokojnie ale cóż 150 koni nie bierze się z powietrza coś za coś.. zawieszenie komfortowe jeszcze nie zmieniałem.. wykończenie wnętrza super, blacha super, eksploatacja w porównaniu z audi 80 x10 (rozrząd i inne paski w 80 150zł w a4 x10) łańcuszka na wałkach nie słychać pomimo przebiegu.. fis i radio (głośność) klasycznie do wymiany...ogólnie polecam dobre auto.. no i jak ktoś wierzy że jego 10 lub więcej letnie a4 ma przejechane 120.000km to niech szykuje kasę na więcej wydatków....kupił bym a4 1.8T jeszcze raz ale w quattro
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny, cichy, jest moc
4,0
Skrzynia biegów
jedynka wchodzi tylko przy małej prędkości
skrzynia precyzyjna
3,0
Układ jezdny
prowadzi się pewnie, przyjemnie, komfortowo
hamulce żyleta
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu ok do tył gorzej
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima-tronik fajna sprawa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tył nie za wiele miejsca ale dla 2 osób ok
z przodu wygodnie
5,0
Wyciszenie
cichutko trzeba patrzeć na obrotomierz czy silnik chodzi
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
"spalanie za moc"
w trasie ok 7 w mieście spokojnie 10.
najdroższe wydatki to w tym modelu:
turbina
sprzęgło + dwumas
zawieszenie
napinacz łańcuszka wałków
częstotliwość zmian tych podzespołów zależna jest od sposobu użytkowania
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
[l/100km]