Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A4 B5 Avant

iceman, 13 lat temu
Silnik 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A4 B5 Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ładny ciąg powyżej 3,5 tysiąca obrotów.
3,0
Całokształt
Naprawdę nie ma się czym zachwycać - auto różni się od passata b5 jedynie wykończeniem i wyglądem. Płyta podłogowa taka sama jak i 90% innych części.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oznaczenie silnika: AEB, Najprostszy z całej gamy silników 1.8T. Bez elektronicznych pierdół, przepustnica na linke, a nie elektroniczna, brak czujnika ciśnienie w dolocie, wszystko najprościej jak się da. Minusem braku elektroniki jest mała podatność na chiptuning. Auto jedzie od 3000rpm obrotów, poniżej tej granicy zbiera się naprawdę słabo. \"Ciag\" czuć do około 5700rpm potem słabnie więc nie opłaca się kręcić do odcinki. Szybkiego ruszania A4 z tym silnikiem też trzeba się troszkę pouczyć - jeśli nie podbijemy obrotów przed ruszeniem i puścimy sprzęgło to nici z szybkiego startu - turbo nic nie napompuje i ruszymy z prędkością starego autobusu. Wymiana kompletnego rozrządu to spory koszt, bo mamy tutaj i pasek i łańcuszek (łańcuszek między kółkami rozrządu, a pasek od koła pasowego do rozrządu). Dodatkowo żeby to zrobić trzeba zdjąć cały pas przedni co utrudnia pracę/podwyższa cenę za robocizne. Silnik chłodzony cały czas wiatrakiem napędzanym paskiem w którym często pada sprzęgło wiskotyczne i silnik jest niedostatecznie chłodzony. Jeśli silnik jeżdżony był na Castrolu to od razu możecie odpuścić to auto, nagar i szlam jaki zbiera się po takim oleju jest przerażający. Często psuje się pompa oleju - choć jej budowa jest prosta to po 250tys km jest tak zużyta że nie trzyma ciśnienia. Rada dla kupujących: Podczas kupna odpalcie silnik tak żeby osiągnął 90 stopni, potem poproście o jazdę próbną - nie po mieście tylko na jakiejś trasie. Po jeździe nie gaście silnika tylko poczekajcie ok. 10minut. Jeśli zacznie klekotać to nie kupujcie tego auta.
4,0
Skrzynia biegów
Jeśli chodzi o obsługę to naprawdę świetna - krótkie drogi lewarka od jednego do następnego biegu, po 250tys jedyny objaw zużycia to nie zawsze wchodząca jedynka po wstecznym. Nauczyłem się z wstecznego wrzucać jedynkę najpierw przechodząc przez drugi bieg (oczywiście bez puszczania sprzęgła) i problem dla mnie nie istnieje. Natomiast jeśli chodzi o mechanikę to dosyć słabo - często padające sprzęgło w wersji 4x4 i dwumasowe koło zamachowe na pewno nie przemawiają na korzyść. Dodatkowo skrzynia jest zestopniowana dosyć dziwnie - podczas jazdy po mieście często trójka to już za małe obroty, a na dwójce silnik hałasuje. Na trasę (szczególnie teraz gdy mamy już kilka autostrad) zdecydowanie za krótka i przydałby się krótki bieg lub chociaż dłuższa piątka. Z powodu \"turbodziury\" wyprzedzanie tirów możliwe jest tylko z czwartego biegu.
3,0
Układ jezdny
Jeżdżę na 17 calowych kołach z oponami o szerokości 225 i sporym odsadzeniem więc ciężko jest zerwać przyczepność. Dodatkowo obniżone o 50mm zawieszenie sprawiają że jazda jest przyjemna. Minusem może być maglownica - często ma luzy. Jak to sprawdzić? Jedziemy najlepiej na rondo albo chociaż zakręt pod kątem 90stopni i skręcamy kierownice tyle ile trzeba, potem odbijamy troszeczkę w drugą (tak jakbyśmy chcieli ominąć coś co jest po wewnętrznej stronie zakrętu) i za chwile wracamy z powrotem tak aby zmieścić się w zakręcie. Jeśli nie wyczujemy żadnego luzu to maglownica jest dobra. Wahacze pomimo dużego przebiegu mam z pierwszego montażu i na razie nic się nie dzieje. Jeśli zmieniać to najlepiej całością i TYLKO z firmy Lemforder. Podczas wymiany wahaczy trzeba dopilnować montażu - wahacze nie mogą zostać przykręcone gdy koła są w górze. Należy je troche przykręcić tak aby się trzymały, a następnie po opuszczeniu na koła poprawić i dokręcić już tak jak powinno być. Jeśli chodzi o prowadzenie to auto ma sporą tendencję do wyjeżdżania przodem i ogólnie czuć że masa auta jest z przodu - zawrócić na ręcznym mimo szerokich opon na \"raz\" na suchej nawierzchni jest naprawdę łatwo. Minusem jest naprawdę duży promień skrętu - ciężko manewrować na parkingu czy w wąskich uliczkach.
Komfort
2,0
Widoczność
Do tyłu - beznadzieja, szczególnie gdy zaparuje tylnia szyba - małe prawe lusterko to jakiś żart. Ja parkuje na czuja nie odwracając głowy i jakoś to wychodzi, ale naprawdę nie jest łatwo. Jeśli siedzimy nisko to często przeszkadzają szerokie słupki.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia - jedynie czasem przy wysiadaniu przypadkowo można nacisnąć przycisk do sterowania szybami i zostawić auto z otwartą szybą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy pozbycie się pary z przedniej szyby musi być koszmarem, grzeje ładnie - jeśli nie to mamy zatkaną nagrzewnice - można ją łatwo oczyścić odpinając przewody z układu chłodzącego i wsadzają z jednej strony szlauch - na pewno wyleci masa kamienia i brudu. Czasem siadają silniczki klap od sterowania nawiewem - można to sprawdzić nachylając się pod schowek po stronie pasażera.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 192 wzrostu i za mną na tylniej kanapie nikt się nie zmieści. Siedzi się dosyć wysoko i osoby wyższe ode mnie z pewnością będą dotykać sufitu. Polecam fotele pseudo kubełkowe bo te zwykłe są beznadziejne. Regulacja kolumny kierowniczej mogłaby być odrobinę większa, bo nie da rady hamować lewą nogą. :(
5,0
Wyciszenie
Jeśli nie mamy szyberdachu to jest błoga cisza. :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba sobie zdać sprawę że silnik z turbo ZAWSZE będzie bardziej awaryjny od wolnossącego. Spalanie na poziomie 12l w mieście latem i 15l zimą, ok. 8 w trasie. Można założyć gaz do tego silnika, lecz tylko na dobrych podzespołach i na przewodach fi 8mm. (koszt na rok 2011 to ok. 3000pln) Tańsze instalacje nie mają sensu. Ceny części na w miarę przyzwoitym poziomie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można pokazać sąsiadowi że się ma Audi za niewielkie pieniądze, jednak żeby jeździć bezawaryjnie trzeba kupić auto za duuużo większą kasę. Nikt nie pozbywa się dobrych samochodów. ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujące pierdółki typu nie działająca wycieraczka z tyłu, mechanizm opuszczania szyby, cieknący szyberdach itd.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No cóż, auto jako takie jakichś wad fabrycznych nie ma - może oprócz przedniego zawieszenia, ale trzeba się liczyć z tym że kupując tak stary samochód zawsze będzie sporo rzeczy do zrobienia i nie wolno wierzyć ogłoszeniom, a komisy najlepiej omijać z daleka. Mogę wypisać co wymieniłem w ciągu 8 miesięcy: Termostat Rozrząd Pompa oleju Uszczelki pod pokrywą zaworów Pompa hamluchowa (ABS) (nie ta od wspomagania) Wisko Sprzęgło Cieknący szyberdach 2x Przegub wewnętrzny 1x Przegub zewnętrzny Poduszki skrzyni biegów i silnika 1x Mechanizm opuszczania szyby Pęknięty kolektor wydechowy Pompka spryskiwacza tył Auto sprowadzone z Holandii od rodziny, zadbane, przebieg prawdziwy, serwisowane do końca

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A4 B5 Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
10,4
l/100km
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A4 B5 Avant