Silnik
: Nie przypuszczałem, że jest tak dynamiczny i tak dobrze wyciszony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: newralgicznym punktem jest zawieszenie przednie, a w szczególności trwałośc wahaczy. Na całe szczęście można kupić juz tańsze zamienniki o całkiem niezłej jakości.
4,0
Całokształt
Auto warte swej ceny. Uważam, że dużo lepiej jeździ się A4 z mocnym silnikiem benzynowym, takim właśnie jak 1.8T, 2.4 czy 2.8. Takich właśnie szukałem i szerokim łukiem omijałem przereklamowane moim zdaniem jednostki TDI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Daję ocenę dobrą, bowiem miałem w przeszłości możliwośc podróżowania samochodami wyposażonymi w silniki sześciocylindrowe, tak więc kultura 1.8T jest ciut, ale jednak gorsza. Silnik jest bardzo elastyczny, można jeździć nim jak dieslem, z tą jednak różnicą, że jest znacznie lepiej od nich wyciszony. Manewr wyprzedzania można bez większych problemów wykonać nie redukując biegu.
5,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni biegów zasługuje na uznanie. Lewarek krótki, dobrze trzyma się go w dłoni, a drogi przełączania biegów są krótkie, każdy bieg wchodzi precyzyjnie. Po prostu zmiana biegów sprawia przyjemność.
4,0
Układ jezdny
Zachowanie się auta na zakrętach zasługuje na uznanie. Niestety wraz z dobrymi właściwościami jezdnymi nie idzie w parze trwałość przedniego zawieszenia. Nie jest to wina samego auta, bowiem nasze drogi to w większości same dziury, ale jednak są producenci, których auta leiej znoszą trudy naszych dróg. Do tej pory musiałem wymienić dwa wahacze i oczywiście na tym się nie skończyło. Powziąłem decyzję, że kupię cały komplet i wymienię od razu wszystko, zobaczymy. Dlatego też tylko ocena dobra.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń, podczas parkowania dobrze widać zarówno tył jak i przód samochodu.
5,0
Ergonomia
Dostęp do wszystkich przełączników i dźwigienek bezproblemowy. Pozycja za kierownicą oraz zajęcie wygodnej dla mnie pozycji nie nastręcza mi większych problemów chociaż mam 1,90m wzrostu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj trochę gorzej. Odnoszę nieodparte wrażenie, że samochód dość długo się nagrzewa. mam klimatronik i niestety długo trwa zanim zimą z kratek nawiewowych zacznie lecieć ciepłe powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzem przestronności to auto nie jest. Z przodu miejsca jest w stopniu wystraczającym, ale juz z tyłu co wyżsi pasażerowie będą narzekac na brak miejsca nad głowami a także na kolana. Nie jest to auto w pełni rodzinne.
4,0
Wyciszenie
Znów musze dać niższą ocenę bowiem miałem możliwośc podróżowania BMW320i E46 i tam silnika prawie nie słychać. Tu też jest dobrze, ale jednak głośniej. Mimo to jestem bardzo zadowolony. Aha jakość wykończenia rewelacyjna. Podczas przejeźdżania przez nierówności żaden element w środku nie trzeszczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam zamontowana instalację gazową. Nie oszczędzałem na niej i na warsztacie i dlatego też jej współpraca z silnikiem jest znakomita. Samochód jest bardzo ekonomiczny. Mam raczej spokojne uosobienie i moc potrzebuję tylko podczas wyprzedzania. Jeźdząc po mieście samochód spala ok.11.5-12.5 l gazu na każde 100km. W rubryce spalanie podałem zużycie gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja zapłaciłem za swojego 18500zł. Ktoś pewnie powie, że drogo. Może i tak, ale auto jest przede wszystkim w świetnym stanie i nie nosi sladów żądnego wypadku. Wiem, że relacja wysoka cena-auto bezwypadkowe jest wątpliwa, ale w moim przypadku się sprawdziła.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymienionymi wahaczami w aucie nic więcej się nie zepsuło. Raz miałem tylko problem z przerywaczem kierunkowskazów, ale po rozebraniu go i włożeniu z powrotem wszystko wróciło do normy. Do dziś nie wiem jak udało mi sie go przywrócic do pracy:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie stwierdzam.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
[l/100km]