Układ elektryczny
: Jedynie jakie żarówki się spaliły to postojowe z przodu. Żarówki nie chcą się palić
4,0
Całokształt
Stare auto z czasów gdy Audi robiło proste i wytrzymałe auta. W tych egzemplarzach nie ma usterek typu ,, źle zaprojektowane i temu się rozlatuje'' ,( inaczej zwane wady wieku dziecięcego). Wszystko działa do czasu póki mechanicznie się nie rozleci. Auto kupiłem gdy miało 19 lat i 270tys nalotu. Podobno. Przez 6 lat wymieniłem raczej wszystko przy silniku: alternator, wiskoza, rozrząd na pasku, rozrząd na łańcuchu, cewki, przewody, świece, nabijanie klimy, akumulator, i oczywiście zawieszenie. Jedni powiedzą że złom, owszem, po 20 latach części się poddają. Ale po wymianie i to naprawdę ceny części niezbyt wysokie bo to VW, auto odpłaca się postokroć. I jedyne co wymieniamy to filtry i olej
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosta jednostka, dbać aby miała zawsze olej zmieniany co 10 tyś oraz płyn w chłodnicy, brakuje mocy na niższych obrotach, dlatego podczas wyprzedzania redukuję 2 biegi. Jednostka uwielbia wysokie obroty i nic z tego nie robi.
4,0
Skrzynia biegów
Fajnie wchodzą biegi, ale przydał by się 6 bieg. Oto prędkości przy odcinie
1- 55, 2-90 , 3-140 ,4-180 , 5- v max
5,0
Układ jezdny
Wygodne auto. Na wybojach fajnie buja, że pasażerowie często zasypiają w trasie, układ bardzo precyzyjny.
5,0
Karoseria
Robione w latach gdy hasło: przewaga dzięki technice, było jak najbardziej aktualne.
Karoseria się nie poddaje jak w francuzach,
Po 25 latach wychodzi powierzchowna rdza dopiero. Auto skonstruowane na 40 lat co najmniej
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, małe słupki. Widoczność znakomita. Wtedy wszystkie wv były takie.
Czy a3 czy A6 wszystkie mają duże szyby i jeździ się znakomicie
4,0
Ergonomia
VW przyzwyczaił nas do tego. Jeśli jeździłeś golfem to jeździłeś wszystkim. Wnętrze takie szarobure, ale ergonomia jest ok. Dużo schowków. Przynajmniej z przodu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa auto.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo. Z tyłu nic. Bagażnik jak w golfie. Dobre dla singla, rodzina z dziećmi niech odpuści
4,0
Wyciszenie
Do wyższych klas niestety nie ma podjazdu. A6 C5, czy A8 D2.
Źle nie jest, ale powyżej 120 nie jest super
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymienione podzespoły działają póki się nie rozpadną mechanicznie. Jeśli wstawimy lepsze zawieszenie, ponoć wytrzyma dłużej. Nie ma nic skomplikowanego, sam pod blokiem wymieniam hamulce czy zawieszenie
5,0
Stosunek jakość/cena
Te auta kosztują po od 3 do 10 tyś.
Taka kwotę to możemy zostawić w serwisie przy jednej wizycie przy nowszym Audi,
Auto niezawodnie pracuje na mnie wożąc po 450-500kg w samym bagażniku w gospodarstwie,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mikrostyk w klapie, potrafi paść, czasami jakiś plastik pęknie,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Audi robiło eksperymenty z 20 zaworową głowica która nie daje nic, po 300tys łańcuch z napinaczem hałasowały, wymiana na zamiennik spowodował ponowny hałas. Pomógł dopiero oryginał,
Ogólnie trwałe, 300tys i dopiero się rozpadło!
Dzisiejsze silniki często tyle nie zobaczą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]