Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8Y Sportback

Igor_Polak_Inzynier_Mechanik, 2 miesiące temu
Silnik 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8Y Sportback 1.5 35 TFSI 150KM 110kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze zestrojone zawieszenie pomiędzy komfortem a lekką dynamiką zasługuje na duży plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Spore szczeliny na łączeniach karoserii(mam samochód od nowości z salonu, każdy tak ma)
Przeniesienie napędu : Beznadziejny układ napędowy. Szarpie od nowości. Czasem dobiegają jakieś stuki szczególnie jak się jeździ po nierównym bruku, miałem to W golfie, miałem to w passacie i mam to w Audi. Wydaje mi się że to jakieś luzy na dyfrze w połączeniu z zawieszeniem silnika
Układ hamulcowy : Muszę napomnieć jeszcze o hamulcach, zwichrowały się już po 2500km i czuć bicie przy hamowaniu. NIe wjeżdżałem ani w żadną kałużę, ani nie jeździłem w ulewne dni, ani nie miałem awaryjnego hamowania. Poprostu się zwichrowały podczas normalnej eksploatacji. Napomnieć należy, również że siła hamowania po dotarciu klocków / tarcz jest nadal beznadziejna. Trzeba mocno deptać w pedał żeby wyhamować to ustrojstwo.
3,0
Całokształt
Spodziewałem się czegoś więcej. Przepłacone P-R-E-M-I-U-M
Wrażenia
3,0
Silnik
Strasznie zamulony, niby 150KM ale daleko mu do zrywności. Miałem paska i golfa z tym silnikiem i było dokładnie to samo. Może chip tunning by to zmienił. Passat i golf miał dodatkowo lepsze spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Beton. Zestrojone jest to na "EKO" które wcale nim nie jest. Za wszelką cenę chce utrzymywać jak najniższe obroty co wpływa negatywnie na dynamikę i spalanie. Redukcja trwa wieki. Skrzynia szarpie i czasem się gubi. Za długo czasem trzyma pierwszy i drugi bieg a czasem za późno redukuje(samochód posiadam od nowości). Wrażenie jest takie że odczuwasz że bieg powinien już być zmieniony odnosząc się do obrotów silnika i obciążenia ale niestety jest to "przestrzelone". Czasem jak skrzynia ma lepszy moment, uda się jej wyczuć intecję kierowcy ale to raczej rzadko się zdaża. Najgorsza jest redukcja w mieście kiedy to na przemian rozłączany jest napęd i załączany ponownie celem zredukowania konsumpcji paliwa. Wyczuwalne spore szarpnięcia, działa bardzo chaotycznie.Chciałem nadmienić że lubię płynną jazdę, ale tym sprzętem poprostu się nie da. MIałem nadzieję, że Audi będzie lepiej dopracowane pod tym względem niż VW ale się myliłem. Nie wiem skąd te pochlebne opinie, moim zdaniem działa to w sposób zapłaciłem/am więc chwalę. Trzeba podejść do tematu na chłodno. Ja takiego stanu nie akceptuję w tej kwocie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, bardzo duży plus. Samochód prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Szkoda tylko że brakuje mu dobrego dynamicznego silnika i żwawszej skrzyni biegów.
4,0
Karoseria
Wydaje się być solidna, moim zdaniem łada i charakterna i elegancka jednocześnie. Szczeliny na łączeniach mogły by być mniejsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogło by być lepiej ale mój egzemplarz to hatchback(sportback) więc moim zdaniem nie ma co narzekać. Nie jest tak fatalnie jak w Mazda 3. Widoczność jest wystarczająca.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, interface przejrzysty ale czasem się wiesza. Bardzo duży plus za fizyczne przyciski z przyjemnym "klickiem" aczkolwiek w tej cenie wszystko powinno być podświetlone. Jeśli nie dokupi się wersji z "ambiente" za parę tysi to ciężko nawet znaleźć porty usb w panelu centralnym. Fizyczne przyciski od klimy również nie są podświetlone. Nogi nie podświetlone. Bagażnik bardzo słabo oświetlony. Nocą jest to upierdliwe. VW w tej cenie ma wszystko na wypasie a tu lipa. NAGŁOŚNIENIE to totalna porażka. Auto segmentu premium? Serio?! Mój przenośny Jbl lepiej gra i ma więcej głębi niż ten badziew. W tym samochodzie dźwięk jest płaski, brak mu toni, słuchanie czegokolwiek to katorga, żałuję że tego nie sprawdziłem przed kupnem. System bluetooth ma również swoje humory, podczas zmiany utworów na wyświetlaczu czasem bywa że cały czas pokazuje się ten sam utwór. Auto za grubą kasę gdzie w golfie 4 podstawowy system audio gra znacznie lepiej i to po wielu latach. Dodatkowo system głośnomówiący przynajmniej poprzez system Android (Galaxy S23) trzeszczy i przerywa. Aktualizacje nie pomagają. (Auto P-R-E-M-I-U-M) Aaa no i te siedzenia, pierwszy raz w mojej historii spotkałem się z siedzeniami, które chcą Ci urwać d@@@pę. Serio, niewygodne (przynajmniej te podstawowe). Jeżdzę po Europie i sporo kilometrów, problem pojawia się już po pierwszych 100km. Strasznie naciskają na kość ogonową, wszelkie ustawienia nie pomagają. Nie wiem o co chodzi ale w Fiat 126p jest nawet wygodniejszy pod tym względem. Jeżdżę różnymi samochodami, Pandy, Mazdy, inne Fiaty, KiA'e i nigdzie się nie spotkałem z tak beznadziejnymi fotelami, Może dopłata do super ergo coś tam by pomogła ale po tym co napotkałem nie wiem czy bym dopłacił cokolwiek żeby się później znowy negatywnie zdziwić. Jest to nie tylko moja opinia ale jeszcze 3 osób które użytkują to auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna działa, okej poza nawiewami przednimi które w prawo się zamyka a w lewo otwiera. Steruje się tym samym "cynglem" co kierunek nadmuchu, więc jeśli chcesz lepszy nawiew na twarz to możesz się spotkać z sytuacją, w której znalazłeś akurat moment w którym zamykasz nawiew. Więc nawiew na twarz bye bye
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Hatchback (sportback) dla mnie jest ok. Mam 178cm wzrostu i jest wystarczająco miejsca. Pasażerowie też nie narzekali... nooo chyba że na siedzenia i drętwiejące kończyny. Jedynie przeszkadza twarde plastikowe obicie tunelu centralnego, w który notorycznie wali się kolanem
4,0
Wyciszenie
Wolno - cicho, szybko - głośno. Nie mierzyłem decybelomierzem ale odczucia są dalekie od PREMIUM porównując do segmentu "nie premium" Trzeszcząca i ochoczo podskakująca tylnia wycieraczka już po 1000km.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowo jak dla grupy VAG, choć jeśli chodzi o konsumpcję paliwa to jest lipa jak na te gabaryty i masę. Haha niby mild - hybrid. To jakieś nieporozumienie bo nawet lekko muskając gaz i jeżdżąc w trybie żeglownia nie udało mi się zejść do poziomu starszego VW Passata(2022)! z tym samym silnikiem i skrzynią. I gdzie jest ta niby ekonomia? WLTP 130g CO2? I to z systemem mild hybrid? To jakieś nieporozumienie albo ktoś robi nas w niezłego wała.
2,0
Stosunek jakość/cena
Myślałem sobie, że jak kupię Audi to dostanę premium a dostałem coś poniżej basic. Myślałem że po latach użytkowania Mazd, Skoda,VW, KIA, różnego typu ze swoimi typowymi przypadłościami to w końcu jak kupię auto typu "PREMIUM" to dostanę w końcu to czego bym chiał, bez dolegliwości i z dobrym wykończeniem. Samochód bardzo mało oferuje w stosunku do swojej ceny. Kupiłem samochód za gotówkę, mogłem go jeszcze doposażyć i bardzo dobrze, że tego nie zrobiłem bo teraz bym jeszcze bardziej pluł sobie w brodę. NIe ma sensu przepłacać za coś co jedzie "na swojej marce" i żeruje na kliencie który myśli że kupuje coś lepiej wykonanego. Totalna bzdura. A i te dodatki systemowe, niby auto wyposażone ale za użytkowanie tego co masz na pokładzie w "hardwerze" trzeba płacić jeszcze abonament. Wydałem na auto Typu S-line nieco ponad 140 tys. zł. i mam jeszcze płacić np za aktywny tempomat?! Albo adaptacyjne światła? (sic!).
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzynia biegów od początku działa jakby miała awarię ale niestety wszytkie pracują w ten sposób więc nie zaliczam do awarii lecz przypadłości. NIe da się naprawić. System infortaiment często się wiesza. Trzeba wyłączyć zapłon, zamknąć samochód. Otworzyć i rozpocząć całą procedurę startową - nie da sie naprawić, aktualizacje nic nie pomagają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 35 TFSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A3 8Y

Liczba wpisów: 4

Audi A3 8Y – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A3 8Y Sportback