Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8Y Sportback

Tomasz T, 7 miesięcy temu
Silnik 1.0 30 TFSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8Y Sportback 1.0 30 TFSI 110KM 81kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jazdy po wyboistym mieście, odczucia z prowadzenia - do 100km. godz. nie ma specjalnej różnicy w stosunku do Audi A4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak.
4,0
Całokształt
Niestety nie było już silnika 1,2 z czterema cylindrami a auto było kupowane jako drugie głównie do miasta więc kupiłem 1,0 z trzema cylindrami (czwarty cylinder ukradli KSIĘGOWI AUDI) Jak na tą pojemność całkiem żwawy, trzy cylindry warkoczą tylko przy mocnym przyśpieszaniu - jeśli jeździłeś dieslem to nie będzie ci to przeszkadzać. Całkiem niezłe spalanie - w mieście 6-8, w trasie 5,5 do 6,5 litra, Średnia z 12000 km od nowości wychodzi mi równe 6l/100km - jeżdżę dość dynamicznie ale bez ścigania się. Aha plastikową osłonę silnika w tej wersji też gwizdnęli KSIĘGOWI więc silnik po zimie wygląda strasznie. Mam manuala - trochę za krótka jedynka i za krótki szósty bieg. Zmiana biegów bez problemów. W mieście silnik pracuje całkiem cicho, nawet nie powoduje wibracji, ale to nie silnik jest problemem. Mimo że zamówiłem przednią szybę dźwiękochłonną to auto przy prędkości 120km/godz. robi się SKANDALICZNIE GŁOŚNE - za sprawą szumów toczenia. Po prostu KSIĘGOWI zdjęli większość wygłuszenia z poprzedniej generacji - jeśli popatrzycie na testy na stronie ADAC to poprzednia generacja w dostępnych testach wersji 1,5 była o prawie 2 decybele cichsza od nowszej z tym samym silnikiem! Jeden wielki skandal. Co do prowadzenia: wiedziałem że 1,0 ma z tyłu belkę skrętną (znowu KSIĘGOWI doszli do głosu) więc szału nie ma ale prowadzi się dobrze do 140/godz. Trochę wrażliwy tył na boczny wiatr mam wrażenie że ten silnik jest ciut za lekki do tego nadwozia ale wiedziałem co brałem. Za to FANTASTYCZNIE sprawdza się na wrocławskich wybojach - po zniszczonych ulicach jeździ się naprawdę komfortowo, zawieszenie jest ciche, sprężyste ale nie trzęsie - idealny wybór na miasto i boczne drogi. Niestety na śniegu układ kierowniczy- ma sztuczny opór i nie daje znać że traci się przyczepność - trzeba uważać ! Auto z przodu i boku wygląda świetnie ale z tyłu trochę niepoważnie. Wykończenie wnętrza na dobrym poziomie aczkolwiek ekran dotykowy wymaga częstego wycierania śladów palców. Na szczęście Audi dodaje ściereczkę :) Pewnie KSIĘGOWI wyliczyli, że to taniej niż kilka przycisków. Widoczność bez zarzutu, Z kamerą cofania parkowanie w nocy super. Dobre światła matrycowe- nikt mi nie mruga z przeciwka, Trochę brakuje dokładniejszego rozbicia świateł jak np. w Audi A4 ale zdecydowanie lepiej niż zwykłe. Naprawdę warto dopłacić - na bocznych drogach nie trzeba zwalniać jak jedzie ktoś z przeciwka. Zdecydowałem się na to auto bo ma...FIZYCZNE przyciski ogrzewania i paru innych rzeczy. Niestety obsługa panelu dotykowego jest taka sobie - ekran działa błyskawicznie ale niestety rozprasza. System wyboru głosowego potrafi wykręcić nie ten numer telefonu więc czasami odnawiam stare znajomości. Komu przeszkadzało pokrętło MMI z poprzedniej generacji ? KSIĘGOWYM !!! Asystent pasa ruchu tradycyjnie próbuje zabić kierowcę - to nie żart - to jest naprawdę niebezpieczne urządzenie, które na śliskiej nawierzchni potrafi gwałtownym bujnięciem auta potrafi sprowokować kierowcę do nagłej kontry i utraty panowania nad pojazdem. Na szczęście daje się wyłączyć przyciskiem na dźwigience świateł; potem przyciskiem na konsoli wyłączamy start-stop i już można jechać ! Ogrzewanie działa błyskawicznie, klimatyzacja generalnie bez zarzutu choć po 10000km zawiesiła się klimatyzacja (błąd sterownika - mam nadzieję ze się nie powtórzy). Auto ma dodatkowo ogrzewanie postojowe - polecam. Wymiana oleju w serwisie po 8000 km około 1000zł. No cóż - premium. Ale za to spalanie nadrabia straty. Cena - trudny temat. Samochód tani nie jest a ceny oczywistych dodatków (dostępnych nawet w Golfie w standardzie lub dużo taniej) mogą trochę frustrować. Ale jeśli rozsądnie wybierze się naprawdę niezbędne wyposażenie to można dostać wóz w cenie wypasionego kompaktu innej marki. Z drugiej strony mało jest aut tej klasy, które są naprawdę porządnie wykończone, podczas jazdy po mieście nie wydają z siebie żadnych jęków i trzeszczeń i można do nich dokupić takie opcje jak np. ogrzewanie postojowe lub reflektory matrycowe. Po długiej zabawie z konfiguratorem, rozmowie ze sprzedawcą (czasem dokupienie jakiegoś pakietu potrafi zdecydowanie obniżyć cenę np. reflektorów matrycowych) i wynegocjowaniu rabatu można dostać w sumie bardzo dobry samochód, który podczas jazdy nie krzyczy do ciebie żebyś nie narzekał bo kupiłeś tanie auto. Potem ostatecznie okazuje się, że twoje większe auto zostaje w garażu a ty tym A3 jedziesz nawet w dalszą trasę. GDYBY nie dramatycznie słabe wyciszenie szumów nadwozia i kół można by powiedzieć że naprawdę warto zapłacić więcej za Audi A3 niż inne auto kompaktowe i możesz spokojnie pozbyć się większego samochodu. Nawet w stosunku do Golfa 7 z tym samym silnikiem 1,0 (też taki mamy w rodzinie) widać wyraźną różnicę na plus w komforcie i ogólnym wrażeniu z jazdy. Dla kogo jest ten samochód? Jeśli nie potrzebujesz dużego auta rodzinnego, lub szukasz drugiego bezpiecznego auta, nie ścigasz się, tylko jeździsz dynamicznie, użytkujesz samochód głównie w mieście i drogach podmiejskich to auto będzie idealnym wyborem. Nawet jeżeli w korku komputer pokaże 9 l/100 km to po chwili spalanie zejdzie do 7-6 litrów. Do prędkości 100km/godz to naprawdę komfortowe, zwinne i dynamiczne auto mimo małego silniczka. Będziesz naprawdę miał poczucie że jeździsz klasą premium, nie będziesz miał problemów z parkowaniem a znajomi nie posądzą cię że w drodze do domu dorabiasz wożąc pasażerów bez licencji. Jeśli to ma być jedyne twoje auto dla całej rodziny to zastanów się nad większym silnikiem – wtedy KSIĘGOWI dodadzą ci lepsze tylne zawieszenie – ale nadal nie licz na lepsze wyciszenie – to we własnym zakresie zrobisz po gwarancji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety nie było już silnika 1,2 z czterema cylindrami a auto było kupowane jako drugie głównie do miasta więc kupiłem 1,0 z trzema cylindrami (czwarty cylinder ukradli KSIĘGOWI AUDI) Jak na tą pojemność całkiem żwawy, trzy cylindry warkoczą tylko przy mocnym przyśpieszaniu - jeśli jeździłeś dieslem to nie będzie ci to przeszkadzać. Całkiem niezłe spalanie - w mieście 6-8, w trasie 5,5 do 6,5 Średnia z 12000 km od nowości wychodzi mi równe 6l/100km jeżdżę dość dynamicznie ale bez ścigania się. Aha plastikową osłonę silnika też gwizdnęli KSIĘGOWI więc silnik po zimie wygląda strasznie.
4,0
Skrzynia biegów
Mam manuala - trochę za krótka jedynka i za krótki szósty bieg. Zmiana biegów bez problemów
4,0
Układ jezdny
Wiedziałem że 1,0 ma z tyłu belkę skrętną (znowu KSIĘGOWI doszli do głosu) więc szału nie ma ale prowadzi się dobrze do 140/godz. Trochę wrażliwy tył na boczny wiatr mam wrażenie że ten silnik jest ciut za lekki do tego auta ale wiedziałem co brałem. Za to FANTASTYCZNIE sprawdza się na wrocławskich wybojach - po zniszczonych ulicach jeździ się naprawdę komfortowo, zawieszenie jest ciche, sprężyste ale nie trzęsie - idealny wybór na miasto i boczne drogi. Niestety na śniegu układ kierowniczy- ma sztuczny opór i nie daje znać że traci się przyczepność - trzeba uważać !
4,0
Karoseria
Z przodu i boku wygląda świetnie ale z tyłu trochę niepoważnie. Wykończenie wnętrza na dobrym poziomie aczkolwiek ekran dotykowy wymaga częstego wycierania śladów palców. Na szczęście Audi dodaje ściereczkę :) Pewnie KSIĘGOWI wyliczyli, że to taniej niż kilka przycisków.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, Z kamerą cofania parkowanie w nocy super. Dobre światła matrycowe- nikt mi nie mruga z przeciwka, Trochę brakuje dokładniejszego rozbicia świateł jak np. w Audi A4 ale zdecydowanie lepiej niż zwykłe. Naprawdę warto dopłacić - na bocznych drogach nie trzeba zwalniać jak jedzie ktoś z przeciwka.
4,0
Ergonomia
Zdecydowałem się na to auto bo ma...FIZYCZNE przyciski ogrzewania i paru innych rzeczy. Niestety obsługa panelu dotykowego jest taka sobie - ekran działa błyskawicznie ale niestety rozprasza. System wyboru głosowego potrafi czasem wykręcić nie ten numer telefonu więc czasami odnawiam stare znajomości. Komu przeszkadzało pokrętło MMI z poprzedniej generacji ? KSIĘGOWYM !!! Asystent pasa ruchu tradycyjnie próbuje zabić kierowcę - to nie żart - to jest naprawdę niebezpieczne urządzenie, które na śliskiej nawierzchni potrafi gwałtownym bujnięciem auta potrafi sprowokować kierowcę do nagłej kontry i utraty panowania nad pojazdem. Na szczęście daje się wyłączyć przyciskiem na dźwigience świateł; przyciskiem na konsoli wyłączamy start-stop i już można jechać !
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie bez zarzutu choć po 10000km zawiesiła się klimatyzacja (błąd sterownika - mam nadzieję ze się nie powtórzy). Auto ma dodatkowo ogrzewanie postojowe - polecam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciut mniej miejsca niż w Golfie 7 ale generalnie OK. Spory bagażnik przy zapasowym kole dojazdowym - coraz rzadsza opcja w kompakcie.
2,0
Wyciszenie
W mieście silnik pracuje całkiem cicho, nawet nie powoduje wibracji, ale to nie silnik jest problemem. Mimo że zamówiłem przednią szybę dźwiękochłonną to auto przy prędkości 120km/godz. robi się SKANDALICZNIE GŁOŚNE - za sprawą szumów toczenia. Po prostu KSIĘGOWI zdjęli większość wygłuszenia z poprzedniej generacji - jeśli popatrzycie na testy na stronie ADAC to poprzednia generacja wersji 1,5 była o prawie 2 decybele cichsza od nowszej z tym samym silnikiem! Jeden wielki skandal.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju w serwisie po 8000 km około 1000zł. No cóż - premium. Ale za to spalanie nadrabia straty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena - trudny temat. Samochód tani nie jest. Ale jeśli rozsądnie wybierze się naprawdę niezbędne wyposażenie to można dostać wóz w cenie wypasionego kompaktu innej marki. Z drugiej strony mało jest aut tej klasy, które są naprawdę porządnie wykończone, podczas jazdy po mieście nie wydają z siebie żadnych jęków i trzeszczeń i można do nich dokupić takie opcje jak np. ogrzewanie postojowe lub reflektory matrycowej. Po długiej zabawie z konfiguratorem, rozmowie ze sprzedawcą (czasem dokupienie jakiegoś pakietu potrafi zdecydowanie obniżyć cenę np. reflektorów matrycowych) i wynegocjowaniu rabatu można dostać w sumie bardzo dobry samochód, który podczas jazdy nie krzyczy do ciebie że kupiłeś tanie auto i ostatecznie okazuje się, że większe auto zostaje w garażu a tym jedziesz nawet w dalszą trasę. GDYBY nie dramatycznie słabe wyciszenie szumów nadwozia i kół można by powiedzieć że naprawdę warto zapłacić więcej za Audi niż inne auto tej klasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria sterownika klimatyzacji - usunięta w pół godziny w serwisie - mam nadzieję ze się nie powtórzy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic - ale odezwę się jak zrobię 50 000 km. co zajmie mi rok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 30 TFSI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8Y Sportback