Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8Y Limousine

Przemek, 7 miesięcy temu
Silnik 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8Y Limousine 1.5 35 TFSI 150KM 110kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Z racji tego ze obecny rynek aut uzywanych troszeczke odjechal jesli chodzi o ceny, zdecydowalem sie poszukiwac auta nowego ktore bedzie sedanem/fastbackiem odpowiednim dla dwoch osob, na tyle duzym zeby przewiezc cos ale tez poruszac sie w miare wygodnie i dynamicznie. Zastanawialem sie nad wyborem miedzy Toyota Corolla w hybrydzie, Mazda 3, Mecedesem CLA i Hyundiem i30. Po wstepnych jazdach bylem nastawiony na zakup Corolli (Mazda byla troche za ciasna, Mercedes mimo ladnej wizualnej prezentacji na zewnatrz auta pozostawia wiele do zyczenia jesli chodzi o spasowanie srodku i obecne wszedzie piano, a Hyundai to mocny plastic fantastic), jednak czas oczekiwania wynosil ponad rok. Co mocno mnie zniechecilo(auta szukalem pod koniec 2022 roku). Jednak przegladajac fb wyswietlila mi sie reklama Audi A3. Wybralem sie do salonu, obejrzalem, posiedzialem. Pogadalem z handlowcem. Cena po otrzymaniu rabatu dosc konkurencyjna wzgledem tego co oferiowala konkurencja. Wiec dlugo sie nie zastanawaialem i wybralem ta czarna strzale ktora mam przyjemnosc korzystac od prawie roku. Na wstepie powiem ze gdybym mial jeszcze raz cofnac czas i stanac przed wyborem ktory mialem to zrobilbym to ponownie( no moze dobral pare rzeczy wiecej :D). Jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Auto prezentuje sie bardzo dobrze jak za cene ktora za niego zaplacilem (kwota kolo 125k), wrecz powiedzialbym ze wyglada na drozsze (szczegolnie w czarnym kolorze z pakietem advanced, chromowanymi srebnymi listwami i 18 calowymi felgami Y-desing). Auto jest uzywane w cyklu miejskim jak i poza miejskim. Spalanie uwazam za okay, nie staram sie jezdzic jakos bardzo EKO. Auto jak na te 150 koni jezdzi bardzo przyjemnie. Wiadomo ze jak ktos jest przyzywczajony do wiekszej mocy to bedzie pewnie narzekac. Jednak dla takiego przecietnego kowalskiego jest to wystarczajce. Silnik nawet z full zaladowanym samochodem i w 5 osob nie ma zadnych problemow. Wyposazenie bym rzekl mocno standardowe: czujniki przod tyl, kamera cofania, klimatyzacha automatyczna dwustrefowa, podgrzewane fotele, ambiente, apple car play, wzmocnione szyby, wielofunkcyjna kierownica i system automatycznego parkowania. Z perspektywy czasu jednak dobralbym lepsze audio (nie mowie ze podstaowe gra zle, powiedzialbym ze poprawnie, jakims audiofilem nie jestem) oraz skrzynie automatyczna (machanie lewarkiem w miescie jest dosc uciazliwe, ale wybor manualnej skrzyni byl spowodowany czasem oczekiwania, a auto chcialem miec jak najszybciej). Podsumowujac. Jesli ktos szuka auta dla pary, ktore dobrze sie spisuje w miescie jak i poza. To jest bardzo dobra opcja. Wrecz powiedzial bym ze skrojona dla takiego przypadku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest dosc elastyczny, nie dlawi sie. Szybko sie nagrzewa. Rzeczywiscie czasem wystepuje efekt kangurkowania ale jest to bardzo rzadkie i najczesciej wystepuje na zimnym silniku. Wystarczy jednak troche wprway i plynnego operowania sprzeglem oraz gazem, a da sie uniknac jakis problemow zwiazanych z nim. Spalanie uwazam za sprawiedliwe. W miescie spala kolo 7-9 litrow zalezy od tego czy stoisz w korku czy jezdziesz dosc dynamicznie. Moj rekord na trasie przy jezdzie 90-100km/h to spalanie 4,8 litra. Na autostradzie/ekspresowce przy 120-140 km/h te 6-7 litrow w zaleznosci od pory roku trzeba liczyc.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi plynnie oraz lekko. Biegi w wiekszosci przypadkow wchodza od razu, czasem zdarzylo mi sie ze nie zlapalo wstecznego. Przed zakupem troche sledzilem temat skrzyn w silnikach 1.5 tfsi w grupie VAG i podobno wystepuje problem z jakims metalicznym dzwiekiem dla skrzyn mq281, jednak patrzac po oznaczeniach w ksiazce z samochodu zamontowana w Audi jest inna skrzynia, poniewaz zaden z problemow z ktorymi boryka sie model MQ nie wystepuje na ten moment(przynajmniej ja sie z nim nie spotkalem).
5,0
Układ jezdny
Auto swietnie reaguje na ruch kierownica, dodatkowo bardzo dobrze trzyma sie nawierzchni. Nie czuc zadnych opoznien w reakcji auta czy zawieszenia. Zawieszenie w tym modelu jest wielowachaczowe co na pewno zwieksza komfort jazdy. Dodatkowo przeswit jak na takie auto jest dosc wysoki, przez co spokojnie mozna dojezdzac do kraweznikow czy jezdzic po progach zwalniajacych.
4,0
Karoseria
Lakier ktory wybralem to podstawowy lakier czarny. Ladnie sie komponuje z chromowanymi wstawkami. Jednak rysuje sie od samego patrzenia, oczywiscie nie sa to jakies duze rysy. Natomiast mikroryski lapie latwo. Mimo ze garazuje na codzien samochod to nie udalo sie przed tym przestrzec. Dlatego jesli ktos podchodzi mocno pedantycznie do tego to warto zastanowic sie nad folia. Ja zrezygnowalem bo koszt zalozenia wynosil kolo 15k co uwazam ze przy tej cenie auta jest nieoplacalne. A najwyzej potem mozna oddac do studia detalingowego na odswiezenie lakieru za 1/5 tej kwoty.
Komfort
4,0
Widoczność
Oceniam ta ceche jako dobra z perspektywy osoby majacej 187 cm wzrostu. Obserwowanie drogi jest komfortowe, na odpowiedniej wysokosci oczu. Czasami problem wystepuje jak za blisko podjade do swiatel to niestety trzeba sie schylac by dojrzec czy juz jest zielone czy nie (szkoda ze nie ma systemu ktory podpowiada jakie swiatlo na sygnalizacji sie swieci).
5,0
Ergonomia
Uwazam ze swietnie zostala zagospodarowania przestrzen tego auta, wszystko jest pod reka. Ekrany wbudowane w kokpit sa pod odpowiednim katem, duzy plus za brak wystajacego ekraniu do obslugi systemu. Fizyczne przyciski od klimatyzacji to kolejny plus. Jakosc wspolczenych aut troche spadla, co tez niestety spotkalo Audi, jednak nie jest to typowy plastic fantastic. Jest sporo miekkich tworzyw, ale troche brakuje jakis obic w schowakch. Problemow z obsluga systemu tez nie odczulem, z kilka razy sie zawiesil ale wystarczylo zrestartowac i po problemie. Carplay z dzielonym ekranem jest super, testowalem przez miesiac nawigacje od Audi i niestety wymieka wzgledem Google Maps czy Waze. Dwa gniazda usb-c pozwalaja spokojnie korzystac z ladowarek przez dwie osoby. Przestrzen dla pasazerow z tylu tez jest dobrze zaprojektowana, mieszcza sie spokojnie osoby z wzrostem 190 cm, duzo miesjca na nogi. Jesli chodzi o bagaznik to rowniez nie mam zastrzezen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna dziala jak ma dzialac, nie widze tu zadnych odstepst od jakiejs normy, Podgrzewanie foteli ma 3 rodzaje ustawienia intesywnosci grzania. Klimatyzacja dosc szybko ochladza albo nagrzewa auto. Niestety na Polski rynek nie bylo mozliwosci wybrania wentylowanych foteli a szkoda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety podczas jazdy probnej mialem okazje jechac wersja z kubelkowymi fotelami, jednak okazaly sie te fotele dla mnie za ciasne. Natomiast klasyczne fotele sa dosc wygodne i spokojnie wystarcza. Duzo miejsca na nogi jak i rece. Auto jest dosc szerokie wiec siedzi sie na prawde komforotow. Zarowno z przodu jak i na tylniej kanapie. podlokietnik jest regulowany wiec kazdy moze dostowac go do wlasnych preferencji, to samo z kierownica.
4,0
Wyciszenie
W porownaniu do powyzej wspomnianej konkurencji to uwazam ze wypada dosc dobrze, dobralem w konfiguracji wzmoniona szybe zeby jeszcze bardziej ograniczyc dzwiek dobiegajacy z zewnatrz i rzeczywiscie najwiecej dzwieku generuja opony z nadkoli. Przy wyzszych predkosciach troche mocniej slychac opony (szczegolnie zima bylo to jeszcze glosniesze ale wynikalo to tez z tego ze byly zalozone zimowki). Silnik nawet przy wysokich obrotach nie jest jakos bardzo slyszalny, a na niskich praktycznie go nie slychac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie jestem po wymianie oleju po 5k km. Koszt takiej zabawy w ASO to jakies 600 zl majac wlasny olej i filtry. Zaskoczyla mnie cena ubezpieczenia wynoszaca 3,5k jesli chodzi o najwyzszy pakiet AC + OC. Koszt opon zimowych jaki mialem to 2k. Wiec tez uwazam ze dobra cena. Zdecydowalem sie na Bridgestone Blizzak gdyz mam letnie opony salonowe Briddgestone Turanza T005 ktore sa swietne, dobrze trzymaja sie na suchej jak i mokrej jezdni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uwazam ten czynnik za bardzo korzystny, przy takiej cenie jaka zaplacilem za to auto, konkurencja sie chowa. Dodatkowo jakby nie patrzec Audi uchodzi za marke premium, przez co auto bedzie dosc dobrze trzymac wartosc. Jak wyzej wspomnialem, wiadomo ze gdzies w wyposazeniu sa lekkie ciecia na materialach, jednak w ogolnym rozrachunku uwazam ze stosunek ceny do jakosci jest SWIETNY.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem wieszajacy sie system, wspomaganie automatycznego parkowania czasem ma problem z zlokalizowaniem miejsc, udalo mi sie juz uszkodzic przelacznik lusterka z trybu jazdy dziennej na nocna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment nie mialem zadnej wiekszej usterki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 35 TFSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A3 8Y

Liczba wpisów: 4

Audi A3 8Y – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A3 8Y Limousine