Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8V Sportback e-tron

Łukasz., 2 dni temu
Silnik 1.4 TFSI e-tron 204KM 150kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A3 8V Sportback e-tron 1.4 TFSI e-tron 204KM 150kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nagłośnienie i wyciszenie.
Silnik : Odpowiednia moc. 204KM łącznie, pozwala komfortowo wyprzedzać.
Inne : Da się jeździć ekonomicznie, a jak mamy dostęp do gniazdka to już w ogóle bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów po raz trzeci. Bardzo poważna usterka, potrafi uziemić samochód.
4,0
Całokształt
Wszystko super, oprócz wadliwej skrzyni.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak to w TFSI, silnik bardzo wrażliwy na nogę kierowcy, potrafi spalić śmiesznie mało i potrafi też zrobić wir w baku. Jest tryb żeglowania, można jeździć na samym silniku elektrycznym około 30-35km zależy od stanu baterii. Silnik bez rozrusznika, za rozruch odpowiedzialny jest silnik elektryczny za pomocą sprzęgła pomiędzy dwoma silnikami. Polecam zmieniać olej jak najczęściej, dogrzewanie katalizatora jest bardzo agresywnie zaprogramowane, przez co po około 10 tyś od zmiany oleju, mocno pachnie benzyną, jest rozrzedzony.
2,0
Skrzynia biegów
Jeśli działa to jest bardzo dobra, jak się porządnie rozgrzeje to zaczyna bić biegi tak jak powinna, długo jej zajmuje rozgrzanie się. Niestety ma poważną wadę fabryczną. Urywa się sitko filtrujące w uszczelce mechatroniki, sitko wpada w cewkę odpowiedzialną za załączenie sprzęgła K0 które odpala silnik spalinowy. W rezultacie sprzęgło się nie załącza, silnik spalinowy nie chce odpalić, procedury Audi stwierdzają wymianę mechatroniki, co jest bardzo kosztowne. Rzeczywista naprawa polega na odkręceniu mechatroniki od skrzyni, otwarciu jej, wymianę uszczelki, wymianę cewki odpowiedzialnej za załączenia sprzęgła K0 i wymianę oleju przy okazji. Koszt pewnie mniej niż 1000pln, ze 3-4h roboty. https://atrremote.com/news/vag-0dd-p2884-the-release-clutch-engine-disconnect-clutch-is-open-position/ Tu dokładny opis problemu. https://www.youtube.com/watch?v=QzpyqcPqlsY&ab_channel=DiagnoseDan Tu film pokazujący naprawę. Problem jest chyba w każdej skrzyni DQ400 z silnikiem elektrycznym. Usterka pojawia się raz po 50000km a raz po 100000km
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, 3 ustawienia wspomagania, Comfort, Auto i Dynamic, przy Dynamicu jest mocny opór na kierownicy dobre do dużych prędkości, Comfort na miasto, a Auto się w teorii dostosowuje przy parkowaniu i na szybszą jazdę, na trasę najlepsze ustawienie. Ciężkie auto, przy większych prędkościach jedzie pewniej niż lżejsze hatchbacki, za to w ciaśniejszych zakrętach czuć te masę, bateria przed tylną osią, bak na tylnej osi, więc w miarę ok rozkład masy.
4,0
Karoseria
Ogólnie dobra, maska aluminiowa więc nie rdzewieje od kamieni. Rdza się pojawia tam gdzie kamień mocno strzeli, tj. dach nad samą szybą, róg przed tylnym kołem przy listwie bocznej, tam siedzi błoto, piach i strzelają kamienie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest w miarę ok, czasami mi się schowa pieszy w słupku z przodu, dosyć duże słupki z tyłu, trzeba na to uważać. Brak martwych stref w lusterkach, można ustawić prawę lusterko żeby się opuszczało przy parkowaniu.
4,0
Ergonomia
To nie jest raczej samochód dla dużych osób, u mnie nie ma podłokietnika z tyłu, spory zakres ustawienia kierownicy. Dwa cupholdery, schowek w podłokietniku, raczej średni schowek przed pasażerem, schowki w drzwiach troche wąskie, butelkę trzeba wciskać, mała siatka po lewej stronie nóg pasażera na małe pierdoły. Można dosyć łatwo dodać chiński CarPlay bezprzewodowy, wszystko działa jak seria w nowszych modelach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica elektryczna działa po chwili, grzane tyłki, dwie strefy oczywiście, dodatkowo jest aplikacja i zdalnie można odpalić wietrzenie albo grzanie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu raczej mało miejsca, zależy od ustawienia foteli. Z przodu ok, dla średniej budowy osoby.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, prawdopodobnie dlatego że to E-Tron, miękko wykończone nadkola, jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Głównie olej i filtry, dzięki odzyskiwaniu energii, hamulce są odciążone i wydłuża się ich żywotność. Polecam zajrzeć do nich raz na jakiś czas, bo przez rzadką wymianę trzeba je przejrzeć przy okazji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobry hatchback z klasy średnio wyższej, trzy opcje nagłośnienia, nawet Bang & Olufsen jest. Dobre wyciszenie. Drogi ze względu na baterię i silnik elektryczny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 120000km przerdzewiał wydech tuż przed tłumikiem końcowym, ze wględu na to że to hybryda i wydech nie łapie temperatury, skrapla się w nim woda. Lewy ksenon padł przy 177000km Odtwarzacz CD nie przyjmuje płyt, trzeba go trochę zmaltretować. Czujnik jakości powietrza padł, automatyczny obieg zamknięty nie działa. Polecam o rozmiar mniejsze felgi, żeby był większy komfort i zawieszenie będzie miało lepsze życie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów, pada mechatronika. Bardzo poważny temat, potrafi sprawić że samochód jeździ tylko na silniku elektrycznym.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI e-tron 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8V Sportback e-tron