Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8V S3 Limousine Facelifting

Rafał, 4 lata temu
Silnik 2.0 TFSI 300KM 221kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8V S3 Limousine Facelifting  2.0 TFSI 300KM 221kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Audi magnetic ride naprawdę działa fantastycznie. Autem da się spokojnie jeździć w każdych warunakach.
4,0
Całokształt
Użytkuje auto drugi miesiąc i póki co nie ma do czego się przyczepić. Wykończenie na bardzo wysokim poziomie, dynamiczny silnik, bardzo szybka skrzynia biegów choć w trybie comfort ma lekkie opóźnienie, z przodu dość przestronnie, z tyłu raczej miejsca na krótkie przejazdy. Bagażnik wystarczający dla 2 osób na wakacje. Stosunek ceny do jakości, dynamika i ilość gadżetów w środku zadowalająca. Rewelacyjny wirtualny kokpit.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma zadowalającą dynamikę. Auto do 100-150 km/h bardzo sprawnie przyspiesza. Przy prędkościach autostradowych w okolicach 140 km/h spalanie nie jest zabójcze. Przy dynamicznej jeździe w mieście jak i w trasie spalanie wyraźnie skacze w okolice 13-14 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo sprawnie zmienia przełożenia. Przy trybie dynamic jest naprawdę szybka i wybiera obiegi tak jak bym tego oczekiwał. Dla chętnych jest możliwość pobawić sie manualnie choć elektronika nie pozwoli nam zanadto przeciągnąć auta na najwyższych obrotach i sama zmieni bieg na wyższy.
5,0
Układ jezdny
Mój egzemplarz wyposażony został w zawieszenie audi magnetic ride. Póki co działa to wybornie. Samochód sam dostosowuje sztywność zawieszenia do warunków panujących w danej chwili. Wszystko odbywa się automatycznie. Napęd quattro choć na haldexie działa naprawdę dobrze. Samochód pozwala pewnie jechać na szybkich zakrętach. Pomimo 19 calowych felg komfort jest jak dla mnie zadowalający.
4,0
Karoseria
Auto zwłaszcza w wersji S3 w nadwoziu limusine może się podobać. Ładne światła ledowe, dość muskularna sylwetka, cztery końcówki wydechu z tylu nie żadne atrapy. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca. Lusterka boczne nie są zbyt duże. Kamera cofania dla mnie wprawnych może sie przydać. Słupki przednie dość szerokie, ale zawsze można wziąć czujniki martwego pola.
4,0
Ergonomia
Auto z dostępem komfortowym, klapa bagażnika otwarcia się łatwo dzięki dobry siłownikom (nie jesteś elektryczna). Schowek pod podłokietnikiem dość symboliczny. Mieści telefon. Kieszenie w drzwiach zmieszczą większa wodę. Dwa miejsca na napoje koło skrzyni biegów. Brak podłokietnika na tylnej kanapie. Warto wziąć siatkę do bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa. Wszystko działa bez najmniejszych zarzutow. Auto jest wyposażone w grzane fotele z przodu. Działają błyskawicznie po odpaleniu. Na tylną kanapę nawiew bez regulacji temperatury.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ja mając 175 cm wzrostu bez problemu znajdę pozycje. Siedzi się jednak dość wysoko pomimo sportowego charakteru auta. Z tylu osoby wysokie będą miały zdecydowanie mnie miejsca na nogi. Podróż w 5 osób można sobie wybić z głowy. Bagażnik w wersji S3 jest mniejszy niż w A3.
4,0
Wyciszenie
Jak na kompaktowy samochód w aucie jest dość cicho. Przednie szyba ma jakaś dodatkowa izolacje akustyczna. Wydech w trybie komfort pozwala zupełnie normalnie jeździć tym autem. W trybie dynamic robię się głośniej, a gdy wydech się rozgrzeje słychać subtelne strzały i popcorn. Przy prędkościach do 140 km/h jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co auto nowe, nic nie zdażyło się popsuć. Jedyne koszta to paliwo. Tutaj dużo zależy od tego jak będziemy jeździć i w jakich warunkach. W mieście (Warszawa) nie ma co liczyć na spalanie poniżej 10l. Przy jeździe do jakiej stworzone zostało to auta spalanie u mnie wychodzi w granicach 13-14 l. Trasa (autostrada) prędkość 200+ 13,5 l. Trasa (autostrada) prędkość 150-160 km/h koło 10 l. Ubezpiecznie auta na rok czasu wyszło mnie w granicach 5500 pln.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa mojego egzemplarza to blisko 300 tys zł. Za te pieniądze jest w czym w czym wybierać. Niewątpliwie jakość wykonania wypada bardzo dobrze w moich oczach. Auto klasy premium i to czuć po jakości materiałów i spasowaniu. Jest tez sporo dodatków. Z drugiej strony mamy 300 koni i naprawdę żwawe auto. Nie jest tanio, ale to już wybór indywidualny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co bez zarzutów. Jedyny problem to dość zawiła opcja konfiguracji z aplikacja „my audi”. Do tej pory nie udało mi się dokończyć prawidłowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez najmniejszych problemów. Samochód wzięty w finansowaniu na 2 lata. Miejmy nadzieje, że nie będzie częstym gościem serwisu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A3 8V

Liczba wpisów: 3

Audi A3 8V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A3 8V S3 Limousine Facelifting