Auto w typoszeregu audi podobne zewnętrznie ale nie przystaje do klasy premium
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo słaby silnik .Pomimo 140 KM dostępnych baaardzo późno i 250 Nm które to zaczynają żyć pow. 2100 obr. a nie jak podaje producent od 1500 , Każde naciśnięcie na gaz odbija się wzrostem paliwa. W zasadzie dla emeryta który lubi delikatną !!! jazdę.Każdy podjazd pod górkę wymaga wciśnięcia gazu .Stary diesel o mocy 90 KM jeździ może wolniej ale zdecydowanie stabilniej.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna aczkolwiek hałaśliwa w trakcie zmiany biegów. Słychać każdy ruch lewarkiem jak w aucie sportowym a nie premium.
3,0
Układ jezdny
Poprawny układ jezdny dzięki zawieszeniu z tyłu i sprawnemu ESP. Całość jednak psuje elektryczny układ wspomagania . Powoduje niespokojny tor jazdy i generuje dodatkowy hałas w czasie pracy. Układ hydrauliczny bije takie rozwiązanie na głowę .
4,0
Karoseria
Karoseria po prostu ładna ale lakier woła o pomstę do nieba . Baaaardzo miękki.Łatwo powstają odpryski na masce.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność na poziomie poniżej oczekiwań. Podobny wielkością model A4 b5 oferował pod tym względem o wiele więcej.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na poprawnym poziomie. Stylistyka ewolucyjna do poprzednich modeli .Kwestia przyzwyczajenia do nowego otoczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawne. Całość psuje nadmierna ingerencja komputera w system klimatyzacji. Wysterowana na oszczędność jest namiastką klimy z wcześniejszych wersji.Delikatnie i aby, aby . Ogrzewanie OK.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dosyć dla osób do 180 cm i tylko czterech. Chociaż auto jest 5-cio osobowe.Niska linia dachu zdecydowanie utrudnia podróże na tylnym siedzeniu.
2,0
Wyciszenie
To jest najsłabszy element auta w klasie "premium" . 70 Db jest nie do przyjęcia w tej klasie pojazdu .Hałas dobywający się z opon i napędu jest trudny do zaakceptowania. Od klasy premium oczekujemy znacznie lepszego wyciszenia. Układ napędowy i wspomaganie też generują niezły hałas.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt trzeba realnie podzielić na dwie części . Paliwo OK. pod warunkiem baaaardzo delikatnej jazdy. Serwis Audi ASO nie jest już taki przyjemny. Przy czym nie biorę pod uwagę kosztu samej usługi .Materiały eksploatacyjne są po prostu w cenie premium.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto ładnie wykończone .Jednak nie jest warte aż takiej kasy po doposażeniu. Łatwo można podwoić cenę zamawiając dodatki wyposażenia. To jest jakiś absurd na tle konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 44000 poddał się łącznik stabilizatora. Średnio jak na taki prosty układ. Innych usterek nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI CoD 140KM 103kW
[l/100km]