Witam, posiadam Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM 8V BMM od ponad 2 lat. Samochód kupiłem w Niemczech od 1 właściciela. Długo się zastanawiałem nad zakupem a to z powodu niezbyt dobrych opinii odnośnie 2.0 TDI PD... Po wczytaniu w temat pozytywne opinie miały jedynie motory 2.0 TDI CR, ten niestety w tamtym czasie był poza moim zasięgiem cenowym. Chciałem diesla ponieważ więcej czasu spędzam na trasie niż w mieście. Co mogę ogólnie powiedzieć odnośnie tego samochodu i silnika po tym czasie, samochód jak najbardziej polecam, co do silnika również, nie sprawdziły się opinie innych użytkowników, że pękają głowice itd... Odpowiedź jest prosta, na tym portalu wszystkie jednostki "wrzucane" są do jednego worka i nikt nie wspomina, że 2.0TDI PD 140KM jest kilka wersji i owszem pękały ale motory o oznaczeniu BKD 16V. Ogólnie 16V faktycznie mają więcej problemów. Ja posiadam 8V o oznaczeniu BMM, silnik który w większości bazuje na 1.9 TDI a jedyne różnice to turbo 140KM i skrzynia 6 biegowa. Osobom bardziej zainteresowanym polecam przejrzeć te forum odnośnie silników:
https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?56775-8P-Dane-techniczne-silnik%F3w-Audi-A3-8P&p=867994#post867994
https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?8904-Opinie-o-silniku-2-0TDI-PD-03-08-BKD-AZV-BMN-BMM
Na koniec film z zakupu mojej A3 :)
https://www.youtube.com/watch?v=Bqd7AZCnfAc&list=LLTLAgcQap40Ny6IfXQR1xIg&index=29&t=138s
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak jak pisałem w opisie ogólnym, jest wiele odmian 2.0 TDI PD, jedna z nich faktycznie miała problemy i zepsuła opinie innym. Radzę przed zakupem zorientować się coś na ich temat. Moje 2.0 TDI 140KM 8V o oznaczeniu BMM działa w porządku, silnik suchy, wymieniam olej, filtry i tyle. Owszem miałem kilka drobnych problemów ale to opiszę w usterkach. Moc wystarczy, jak dla mnie chodzi i zbiera się fajnie choć jakby było kilka KM więcej bym nie narzekał :)
https://www.a3-club.net/forum/showthread.php?8904-Opinie-o-silniku-2-0TDI-PD-03-08-BKD-AZV-BMN-BMM
5,0
Skrzynia biegów
Pod względem mechanicznym nie mogę złego słowa powiedzieć. Jedyne co mnie denerwuje to krótkie biegi na 1 i 2 (szybko trzeba zmieniać na starcie) ale 5 i 6 na trasie to bajka :)
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie elegancko trzyma się drogi, na trasach fajnie się śmiga.
4,0
Karoseria
Po zakupie pierwsze co zrobiłem to konserwacja podwozia. Blacharka jest na wysokim poziomie. Jedyne do czego mogę przyczepić to trochę ognisk rdzy pod listwami dekoracyjnymi przednich nadkoli. Ciągle zagnieżdżają się tam zabrudzenia, błoto itd. Już raz je zdejmowałem i konserwowałem ale chyba czeka mnie poprawka...
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie ok
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 174cm wzrostu, z przodu jest ok. Z tyłu niestety jest ciaśniej. Dla małej młodej rodziny spokojnie wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Jak dla mnie ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rozrząd z robotą około 750zł
Dwumas, docisk sprzęgła około 1500zł
4 świece żarowe około 200zł
Czujnik od klimy 100zł
Amortyzatory tył około 400zł - tak wita Polska E36 przy wyjeździe z Niemiec...
Dobrej jakości kabelek współpracujący z VCDS około 150zł i wszystkie kodowania, skanowania, kasowanie olejów wykonuję sam więc na moje oko już dawno się zwrócił :)
4,0
Stosunek jakość/cena
A3 nie należy do najtańszych a jest to jakby nie patrzeć niezbyt duży samochód. Mimo wszystko warto, wysoka jakość wykonania, fajnie się prowadzi i niezbyt wysokie koszty części przekonują mnie do tego samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To co do tej pory przy nim robiłem:
Rozrząd z robotą około 750zł
Dwumas, docisk sprzęgła około 1500zł
4 świece żarowe około 200zł
Czujnik od klimy 100zł
Amortyzatory tył około 400zł - tak wita Polska E36 przy wyjeździe z Niemiec...
Olej Motul SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 5L z filtrem około180zł
Oby nie było więcej :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby nie :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]