Napiszę tak: wsiadając do tego auta NIE masz poczucia że nie dojedziesz do celu!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,9 TDI jest głośny, szczególnie gdy jest zimny - znacznie go słychać. Po rozgrzaniu również jest słyszalny ale dźwięk jest znacznie bardziej przyjemny - podczas przyśpieszania ma się wrażenie że jeździ się mocnym benzyniakiem... miłe to!!! Mam auto po programie (moc podniesiona z 105 KM na 139 KM) - po tym zabiegu A3 pokochałem II raz). Jest teraz elastyczny i naprawdę daję radę: do miasta w 100% wystarcza, w trasie trochę mocy brakuje przy prędkościach 80-130 KM. Miałem wcześniej 160 konne vw polo i być może mam za duże wymagania..co nie znaczy że nie da się nim pojechać w trasę! - przy odpowiednim operowaniu biegami da się bezpiecznie wyprzedzać! Po podniesieniu mocy znacznie poprawiła się elastyczność na III oraz IV biegu - rwie jak szalony ); ale uwaga, rwie tylko do prędkości ok 95km/h, później \"kapeć...\" Generalnie polecam każdemu taki zabieg! Oczywiście u dobrego Tunner\'a.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna! Technologicznie jakieś kilka lat przed skrzyniami które są np. w Fiacie czy Citroenie.
Mimo tego że jest świetna niestety 5 biegów to zbyt mało w tym aucie! Bardzo, a to bardzo brakuje 6 biegu w trasie!
5,0
Układ jezdny
Jestem pod wrażeniem - auto pozwala naprawdę na dużo i co ważne - wybacza wiele! Jedynym autem z tej klasy któremu ustępuje w jakości prowadzenia jest BMW 3 z którym mam okazję często jeździć - bmw trooszczekę szybciej wjedzie w zakręt... ale za to jest mniej komfortowej! Na codzień zdecydowanie wolę A3. Ten samochód kocha szybko się przemieszczać!!! piszę to z pełną świadomością bo przy większych prędkościach ciągle masz ochotę jechać jeszcze szybciej!!!
Komfort
4,0
Widoczność
hhh, najlepiej nie jest (widoczność do tyłu) ale w BMW jest jeszcze gorzej);
Lusterka OK - duże pole widzenia. Do autka trzeba się jednak przyzwyczaić - szczególnie podczas cofania... - idealne rozwiązanie to czujniki.
3,0
Ergonomia
Porządek jak w każdym niemieckim aucie
(wszystko czytelne, proste w obsłudze i intuicyjne). Świetny podłokietnik. Często jednak drażni mnie kila szczegółów:
- brak jakiegokolwiek uchwytu na napoje!!! to co jest w podłokietniku woła o pomstę do nieba);
- fatalnie umieszczone sterowanie szybami/lusterkami
- wysoka pozycja kierowcy,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 50% mocy jest delikatnie słyszalna, ale już na tym poziomie słodzi lub ogrzeje w zupełności. W zimę przy minus 5 już po przejechaniu kilku kilometrów w aucie robi się cieplutko... - jest to dobry wynik jak na diesla.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znacznie więcej miejsca z tyłu niż w BMW 3! Całkiem spory i ustawny bagażnik!
3,0
Wyciszenie
Niska ocena z racji silnika - na klekoczące TDI nie ma sposobu). Jednak jeśli pędzi się z prędkością 100-120 KM po wrzuceniu na luz jest wyjątkowo cicho! Myślę że w benzyniaku byłaby maksymalna ocena. Mimo tego że silnik jest słyszalny to w trasie nie męczy! Przejechałem nim nie raz trasy po 300/400 km i nie byłem zmęczony. Głośność silnika rekompensuje to jak auto cicho wybiera nierówności! Suma_sumarum spodziewałem się troszkę więcej. A teraz (zima) trochę zaczyna trzeszczeć ); czepiam się! );
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jednym słowem - REWELACJA!
trasa ok 5,3-5,5 l/100 km
miasto ok. 6,5-7 l/100km
średnio ok 6,3 l/100 km (jazda do pracy Warszawa - trochę korków trochę luźniejszych dróg).
Ceny części (klocki, olej, filtry) nie są wyższe niż te za które przyjdzie nam zapłacić mają GOlfa V/Octavie i podobne. Olej Castrol, Filtr oleju Kneht, filt paliwa Man kosztują ok 310 zł (niewiele!!). BMW kosztuje 100 więcej!
Moje auto ma przejechane 165 tyś, jakoś nie wygląda na takie które potrzebowałoby dofinansowania - przejechałem nim 30 tyś km - żadnych usterek. W przyszłości zapewne dwumas i turbina, ale to jak w każdym TDI nieuniknione!
4,0
Stosunek jakość/cena
Wart jest swojej ceny! Szukając nowego auta zakochany byłem w Seacie Leonie, przez przypadek wsiadłem do A3 i co? w stronę Leona już ani razu nie popatrzyłem ! A3 bije na głowę jakością wykonania w środku!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek (przejechane 30tyś km).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek: w przyszłości zapewne dwumas i turbina. Średnio wytrzymują przebiegi 180-200 tyś. Na razie u mnie OK.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]