Długo przymierzałem się do zakupu tego modelu. A3 zawsze mi się podobało ze względu na swoją stonowaną stylistykę. Problemem przy wyborze są silniki. Wybór pozornie spory ale większość ma jakieś przypadłości a benzynowy 1.6 nie jedzie. Padło na diesla 2.0. Mimo intensywnego poszukiwania nie udało się trafić ciekawej, krajowej wersji 170KM więc ostatecznie zadowoliłem się wersją 140KM. Auto pod kątem prowadzenia jest fantastyczne i dostarcza dużo przyjemności z jazdy. Mimo kilku minusów o których poniżej jestem usatysfakcjonowany i polecam tą wersję w 100%.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to wielki atut tego auta. Pracuje bardzo cicho i nawet przy większych prędkościach nie ma problemu z hałasem, w środku można swobodnie rozmawiać. To nie jest już typowe klekoczące TDI. Elastyczność jednostki napędowej jest rewelacyjna. Auto ciągnie z samego dołu, praktycznie od obrotów biegu jałowego, na każdym biegu. Po wkręceniu na wyższe obroty auto przemieszcza się więcej niż sprawnie i potrafi wywołać uśmiech na twarzy. Nie jest to może GTI, ale wrażenia z jazdy i tak są super. Spalanie jak na oferowane osiągi i przyjemność z jazdy – rewelacja.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest bardzo przyjemna w użytkowaniu, precyzyjna z dosyć krótkimi przełożeniami. Sześć biegów pozwala na dodatkowe oszczędności na trasie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie. W zakręty wchodzi jak po szynach. Zawieszenie jest twarde ale mimo wszystko wystarczająco komfortowe. Układ kierowniczy jest precyzyjny. Całokształt prowadzi do dobrego czucia auta. Na minus jedynie zasługują hamulce. Niby nie najgorsze, ale brakuje im ostrości.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku jest OK. Czujniki parkowania z tyłu się przydają, szkoda, że nie ma z przodu i nie mają jakiejkolwiek wizualizacji we wnętrzu – to na minus. Lusterka szerokie z dobrą widocznością i szerokim zakresem ustawienia.
4,0
Ergonomia
Siedząc we wnętrzu tego samochodu mam wrażenie, że auto jest mniejsze niż w rzeczywistości. Generalnie nie można się przyczepić do rozmieszczenia przycisków itp. no może z wyjątkiem sterowania szybami i lusterkami na drzwiach. Nie są umieszczone domyślnie i trzeba do nich cofać rękę. Minusem jest menu nie posiadające polskiego języka i obsługa komputera (mało domyślna). Słabo wygląda liczba schowków. Jeden w podłokietniku i drugi pod nim, całkowicie bezużyteczny jeśli korzystamy z podłokietnika. Nie ma co zrobić z telefonem więc konieczny jest jakiś uchwyt na szybę. Schowek główny też nie jest za wielki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwustrefowy działa poprawnie i ma szeroki zakres ustawień co 0,5 st. Ogrzewanie również OK. Duży plus za podgrzewanie przedniej szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest wystarczająca dla 4 dorosłych osób. Z tyłu siedzi się wygodnie natomiast z przodu trochę jestem rozczarowany fotelami. Jak dla mnie mają zbyt wąskie oparcie co daje o sobie znać głównie zimą gdy mamy na sobie dodatkowo kurtkę. Dla kobiety są OK, ale jak ktoś ma nieco szersze plecy to lepiej poszukać wersji z wewnętrznym S-line’m i sportowymi fotelami, które mają obszerniejsze oparcie. Siedziska są wygodne, miejsca wystarczająco zarówno na szerokość jak i na nogi. Bagażnik ma regularne kształty i dobrą dostępność. Wózek dziecięcy się zmieści. Jest dobrze. Minus to brak koła zapasowego a w zamian zestaw naprawczy.
5,0
Wyciszenie
Porównując do innych aut kompaktowych z dieslem pod maską, którymi miałem przyjemność jeździć tu jest najciszej. Na biegu jałowym auta praktycznie nie słychać. Podczas jazdy do wnętrza nie przedostają się dźwięki generowane przez jednostkę napędową i jest naprawdę cicho. Nawet przy większych prędkościach można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie pojawił się tylko problem z systemem start&stop. Czasami nie działał wyłącznik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR 140KM 103kW
[l/100km]