Zawieszenie
: Fajnie zestrojone, przez co samochód bardzo dobrze się prowadzi na każdym rodzaju podłoża.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Inne
: Awaryjna skrzynia biegów
Karoseria
3,0
Całokształt
Swoją trójką jeżdżę już od ponad 2 lat i niestety mam mocno mieszane uczucia co do niej - z jednej strony jest oszczędna, zgrabna i dobrze się prowadzi, zaś z drugiej posiada mnóstwo wad i namnażających się problemów. Ogólnie nie jestem zadowolony ze swojej decyzji, którą jest wybór tego samochodu i wszystkim tym, którzy sugerują się niezwykle pochlebnymi opiniami radziłbym się 5 razy zastanowić.
Zacznijmy może jednak od zalet, które sprawiły, że jeszcze się jej nie pozbyłem:
- oszczędny, niezawodny silnik (podróż od 70 do 90 km/h gwarantuje średnie spalanie ok. 4,3 litra / cykl mieszany to ok. 5,5 litra)
- bardzo dobre prowadzenie
- tanie części oraz duża dostępność
- jak na te gabaryty jest bardzo dużo miejsca w środku oraz w bagażniku
- wydajna klimatyzacja, która praktycznie w ogóle nie ma wpływu na spalanie
- dobre nagłośnienie
- dosyć dobra widoczność, tylko słupki A
Wady:
- tragiczne wyciszenie wnętrza, przy prędkościach autostradowych (140 km/h), także żeby porozmawiać z pasażerem, to trzeba się wydzierać
- jakość użytych materiałów - wszędzie twarde i trzeszczące plastiki, których wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia. Tutaj złamie Ci się podłokietnik, tu urwą się mocowania od osłony przeciwsłonecznej itd.
- elektryka w tym samochodzie to żart, w ciągu dwóch lat tyle razy naprawiałem działanie silniczków od podnoszenia szyb, że w pewnym momencie po prostu odpuściłem, także z tyłu pasażerowie się nie przewietrzą
- radio cofające nas w czasy wczesnych lat 90, niezależnie od wersji (Concert, BNS 5.0, Navigation Plus) jego obsługa pozostawia wiele do życzenia, a do tego brak AUX (a żeby je podłączyć, to po prostu cyrk)
- dramatyczna skrzynia 5-biegowa, której absolutnie nikomu nie polecam. Jeżeli jeździcie szybciej niż 100 km/h to zdecydowanie szukajcie wersji z 6-biegowej, do tego jej częstym problemem jest samoczynne zrzucanie się biegu na luz
- lakier i wykonanie elementów zewnętrznych - pojawia się dużo ognisk korozji, do tego z plastikowych elementów schodzi farba (np. pomiędzy szybami)
- w przypadku dojazdu do pracy w cięższych warunkach (ok. 20 km, do tego 2 kilometry stania w korku i temp. poniżej zera) średnie spalanie sięga nawet 11/12 litrów.
- dynamika i elastyczność 1.9 TDI pozostawia wiele do życzenia
Podsumowanie:
Samochód dobry pod względem taniego przemieszczania się oraz serwisowania, natomiast jeżeli ktoś oczekuje fajerwerków bo "Audi jest bardziej premium od Golfa" to może się na tym solidnie przejechać, tym bardziej, że wnętrze wygłuszone jest gorzej od Tarpana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny, tani w eksploatacji ale brakuje mu elastyczności i dynamiki.
2,0
Skrzynia biegów
Częste awarie oraz brak 6-biegu, który wklucza sensowne przemieszczanie się po autostradzie to wielka wada.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze się prowadzi.
2,0
Karoseria
Dużo ognisk korozji, słaba jakość wykonania plastikowych elementów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest okej, ale mogłoby być lepiej. Słupek A moim zdaniem trochę za gruby, to samo dotyczy słupka D.
3,0
Ergonomia
Ergonomia jest średnia, rozmieszczenie poszczególnych przycisków względem kierowcy jest delikatnie nietrafiona. Obsługa klimatyzacji też jest kiepska, ze względu na brak możliwości synchronizacji prawej i lewej strony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem możemy sobie coś odmrozić, a w zimie samochód stosunkowo szybko się nagrzewa, także to zdecydowanie na plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów. To samo dotyczy bagażnika, który jak na ten segment jest bardzo duży.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenie to dramat, przy prędkości autostradowej jest głośno jak w Tarpanie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części łatwo dostępne, a większość usterek jest tania w naprawie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem cena A3, szczególnie tych po liftingu jest mocno przesadzona. Nie wmawiajmy sobie, że jesteśmy poziom wyżej od Golfa bo wcale tak nie jest, także jeżeli komuś nie zależy na wyglądzie zewnętrznym to wolałbym zostać faktycznie w tym Golfie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość wykonania plastikowych elementów pozostawia wiele do życzenia, łatwo jest coś popsuć, połamać czy ułamać. Do tego elektryka to wielka wada tego samochodu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik to trwała jednostka, natomiast problemy możemy mieć szczególnie z wyżej wspomnianą elektryką oraz skrzynią biegów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW
[l/100km]