Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Sportback

kiwi, 3 lata temu
Silnik 1.4 TFSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125KM 92kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Za bezwibracyjną pracę , słychać i czuć ,że jest to jednostka nowocześniejsza aby nie powiedzieć nowoczesna :) .
3,0
Całokształt
W wielkim skrócie polecam ten samochód dla ludzi którzy mieszkają w mieście ale wymagają przynajmniej nie na co dzień wyskoczyć gdzieś w trasę. Samochód jest zwrotny i ekonomiczny w jeździe po miejscu, zaś na trasie daję radę dzięki bardzo przyzwoitemu wygłuszeniu przy prędkościach 90-140 km/h oraz precyzyjnemu prowadzeniu . Jeżeli trasy to większa część jazdy samochodem raczej skierowałbym się segmentą wyższym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wiele osób odradza silniki z rodziny TFSI, prawda jest taka ,że decydując się na jakiekolwiek nowsze autko ciężko jest obejść ten temat i motoryzacja poszła bezpowrotnie w układy bezpośredniego wtrysku paliwa. Wiele można zarzucić silniką TFSI zbierający się z czasem nagar w kolektorach, nie trwałe łańcuchy rozrządu czy niższa trwałość jednostek napędowych w porównaniu do przedpotopowych mpi. Kupiłem 1.4 Tfsi przejechałem dotychczas 20 tys km i nie mam z tym silnikiem żadnych problemów, przedewszystkim od wymiany do wymiany oleju (15tyś km) robię tylko jedną dolewkę w granicach 0,5-1 litra oleju - jazda w większości na krótkich trasach po mieście raz w tygodniu trasa ok 150 km. Sprawa ma się gorzej z silnikami 1.8/2.0 TFSI tam była wada fabryczna z nadmierną konsumpcją oleju. 1.4 TFSI 125KM jest Ok nie będę się rozpisywał zbyt wiele na temat trwałości tego silnika ale z wielu wyczytanych opinii czy też portalach aukcyjnych znalezienie sztuki z przebiegiem 250-300 tyś km jest nie problemowe i te samochody nadal jeżdżą. Prawdopodobnie nie dojeżdża bez ingerencji w remont pół miliona ale odwdzięczają się dobrą dynamiką przede wszystkim biorąc stosunek pojemności do mocy, bezpośredni wtrysk działa perfekcyjnie nie czuć pracy silnika na biegu jałowym chodzi bardzo równo nie osiągalnie dla jednostek na wtrysku pośrednim. Do tego mało pali przy ekonomicznej jeździe poza miastem niema problemu do osiągnięcia komputerowych 5.8-6.4 l /100 km w cyklu mieszanym około 7.2-7,8 litra i miasto w graniach 8 litrów z haczykiem. Z doświadczenia wiem ,że wybierając 1.6 mpi dostajemy dużo bardziej nie ekonomiczny i zdecydowanie słabszy silnik o gorszej kulturze pracy. Do tego nie nadającym się na trasy ze względów na 5 biegową krótko zestrojoną skrzynie biegów. 1.4tfsi ma 3 tyś/obr przy 140km/h na ostatnim biegu przez co prędkości autostradowe nie są problematyczne.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra 6 stopniowa manualna , wchodzą charakterystycznie dla audi, zdecydowanie intuicyjnie i bardziej precyzyjnie od innych marek w tym segmencie. 6 sty bieg jest idealny na autostrady do 160 km/h można tym samochodem podróżować bez wyciskania ostatnich soków , co uważam za dobrą prędkość jak na ten silnik.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny a3 generalnie od lat uważane jest za najlepiej prowadzący się kompakt. Uważam ,że jest dobrze, może nie ma co pisać o wodotryskach ale prowadzi się jak najbardziej OK .
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, pomyślane . No może brak sensownego schowka na smartfon czy kubki na napoje umiejscowione pod podłokietnikiem - uniemożliwia korzystania z tych obydwu rzeczy naraz :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok , chociaż w zimie trzeba sporo czekać aż złapie temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, chociaż bezpośredni konkurent golf jest przestrzenniejszy w środku
3,0
Wyciszenie
mam felgi 17 w rozmiarze 225 przez co niema aż takiego dobrego wygłuszenia przy niższych prędkościach rzędu 60-90 km/h jest fajnie ale słychać koła zaś przy prędkościach autostradowych 140-160km/h jest całkiem przyjemnie, można pochwalić za to ,że kompakt przy większych prędkościach nie ustępuje wyciszeniem od wielu samochodów skonstruowanym zdecydowanie bardziej pod trasy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mi się przez 20 tyś km zepsuł zamek w tylnych drzwiach i to by było na tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8P Sportback