Przeniesienie napędu
: Start na mokrym z quattro. Haldex daje radę ;)
5,0
Całokształt
Bardzo ciekawe auto spośród hot-hatchy. Z uwagi na zaturbienie relatywnie małego silnika daje możliwość wolniejszej, ekonomicznej jazdy oraz szybszej... mniej ekonomicznej ;)
Rewelacyjne zawieszenie, stosunkowo niskie spalanie, jak na tego typu samochód, a także wykończenie środka mile zaskakują - widać, że kontrola jakości jest na dużo wyższym poziomie, niż w popularniejszych markach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładna praca. Faktem jest, że startuje faktycznie jak diesel, ale specjalnie to nie przeszkadza. Turbodziura jest, ale malutka.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia pozwalają na dobre wykorzystanie mocy, skoki lewarka przeciętne (zawsze można założyć shortshifter ;)). Wybór biegu precyzyjny.
5,0
Układ jezdny
Rozpływam się nad tym elementem. Kiedy próbuję oprzeć się na masce/błotniku, żeby zobaczyć, jak pracuje amortyzator, bardzo ciężko wymusić jakiekolwiek ugięcie. Dzięki temu zachowuje się bardzo sztywno we wszelkich zakrętach. Z drugiej strony nie jest to decha - z punktu widzenia komfortu zbliżone do np. VW Polo, którym jeździłem kiedyś.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabo. Duży fiat to nie jest ;)
4,0
Ergonomia
Przyczepię się do drobiazgów - fabryczne miejsce przymocowania gaśnicy może przeszkadzać pasażerowi, więc leży ona u mnie w bagażniku. Jeśli chodzi o ergonomię z punktu widzenia pozycji kierowniczej - dotarcie do menu komputera pokładowego mało intuicyjne, bez instrukcji ciężko by się było domyśleć, jak w to wejść, bo zmienia się poszczególne jego ekrany przyciskiem RESET, a do faktycznego resetowania służy jeszcze inny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejna rewelacja. To pierwszy samochód, w którym mogę dać maksymalną temperaturę na jedną stronę, a minimalną na drugą (różnica 11 stopni) i nie ma praktycznie interferencji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem nieźle, nawet dla wysokiego kierowcy. Z tyłu trochę słabo, zwłaszcza w wersji 3-drzwiowej.
4,0
Wyciszenie
Odizolowanie zewnętrznych źródeł hałasu bardzo dobre. W drugą stronę też mało co słychać na zewnątrz, kiedy słuchamy głośno muzyki w samochodzie. Dla mnie plus.
Układ wydechowy nie przeszkadza. Delikatny pomruk na niskich obrotach zdradza do czego zdolny jest silnik, ale nie denerwuje. Bardzo przyjemne mocne przyspieszanie w tunelach, kiedy mamy otwarte okno ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt wcześnie, by pisać o cenach napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie ma moim zdaniem lepszego samochodu w klasie hot-hatchy. Audi ma bardzo korzystną ofertę rabatową po uwzględnieniu której otrzymujemy auto tańsze od samochodów typu Focus ST (Ford nie jest taki skory do rabatów).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 265KM 195kW
[l/100km]