Przeniesienie napędu
: W zakrętach pewna jak wygrana Mercedesa w F1
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Żarówki, żarówki, żarówki...
Karoseria
: Ruda niestety.
5,0
Całokształt
Samochód sprawuje się świetnie. Kupiłam 13letnie auto z przebiegiem 290k. Po prawie 4 latach mam ponad 400k. Na samym początku eksploatacji konieczne było zrobienie 5 i 6 biegu, potem 2 pompowtryski. Zrobiłam i jeżdżę bezawaryjnie. Spalanie jest świetne jak na te osiągi i komfort podróżowania. Z plusów na pewno warto podkreślić to jak auto trzyma się drogi, w zakrętach czuję się bardzo pewnie. Skrzynia chodzi bosko ;)
Nie kopci, nie charczy, nie trzęsie. Olej i wszystkie filtry wymieniam co 10-12k km. W moim egzemplarzu mam jednak problem z blachą: auto miało chyba jakieś przygody z nadkolami i niestety w ciągu ostatnich 2 lat to wyszło na wierzch. Gdyby jednak to pominąć, to mamy auto idealne.
A no i jeszcze jeden mały minus za elektryke: raz na 2 miesiące muszę wymienić któraś z żarówek, czy to stopu, czy mijania czy pozycyjną. Auto pali od strzała czy to zima czy latem - tak było nawet w momencie gdy po d maska miałam 7letni aku. Samochód całościowo oceniam na osiem gwiazdek ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zarzutu. Wersja na pompowtryskach nie powinna odstraszać :)
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, płynnie wchodzą, przełożenia mają odpowiednią długość.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do innych kompaktów to nie ma czego porównywać ;) świetnie sprawuje się na zakrętach, trzyma się drogi. Lekko sztywne zawieszenie ale bez tragedii na małych nierównościach.
3,0
Karoseria
Niestety u mnie duży problem. Nie wiem czy to kwestia konkretnego modelu czy może wcześniejszych przygód z lakiernikiem ale niestety ruda jest i bierze w posiadanie zarówno nadkola jak i ranty drzwi...
Komfort
4,0
Widoczność
Jako osoba o wzroście 165 mogę swobodnie manewrować kierownica i fotelem tak by wygodnie prowadzić. Lusterka mają odpowiednią wielkość. Ogólnie bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Auto do 130km/h jest dosyć ciche. Jakoś wykonania wnętrza na bardzo dobrym poziomie, plastiki się nie rysują. Drobne zastrzeżenia do guzików na konsoli i drzwiach - tutaj niestety łatwo jest je zetrzeć.
Aaa no i tylna kanapa dla 2 osób oferuje więcej miejsca niż z przodu. Pasażerowie bardzo ją sobie chwalą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi a zimą grzeje. I to szybko. Podgrzewane fotele to super opcja. Skala ma 6 poziomów ale komu uda się wysiedzieć na dwóch ostatnich temu radzę zaopatrzyć się w Depanthen ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie jest super, pasażerowie też nie mają na co narzekać. Osoba o wzroście 180 jak już zdoła wedrzec się do 3drzwiowego auta na tylną kanapę to na pewno doceni przestrzeń zarówno na nogi jak i na resztę ciała. Dla niższych osób podróżowanie w czwórkę jest bardzo wygodne.
4,0
Wyciszenie
Do poziomu 130-140 km/h jest elegancko. Powyżej już głośno no ale cóż, to nie jest limuzyna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na aucie nie oszczędzam i jak coś się odzywa to od razu robię. Audi odwdzięcza się bezawaryjnością i komfortem.
Mogę powiedzieć że w porównaniu do Forda escorta i Volvo v40 którymi jeździłam to koszty utrzymania są podobne zważywszy na to że to auto jeździ o niebo lepiej.
Ubezpieczenie nie zabija, spalanie przy normalnej jeździe mieszanej na poziomie 6-6.5l - dla mnie bomba.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świetne auto które mimo kilkunastu lat na karku można mieć w naprawdę fajnym stanie. Bardzo udany silnik, który przy odpowiednim traktowaniu odwdzięczy się mam nadzieję przebiegiem pol miliona km.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Minus za żarówki. Pewnie mam jakieś zwarcie w instalacji ale jeżeli nie, to w takim razie wina producenta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdy kupiłam to auto, to niestety widać było że poprzedni właściciele jeździli ile mogli robiąc możliwie najmniej. Ja nie januszuje: chodzila nierówno? Zrobiłam pompowtryski. Był problem ze skrzynia? 2 biegi zrobione. Kierownica w turbinie zaniemogła? Zrobiona i śmiga pięknie. Zawieszenia nie ruszyłam przez 115k km, co dobrze świadczy o trwałości podzespołów. Gdybym kupiła auto nowe, to pewnie bym zemscila na naprawy które do tej pory robiłam. Biorąc jednak pod uwagę że nabyłam samochód w momencie w którym sporo innych silnikow byloby już po drugiej stronie tęczowego mostu - jest dobrze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]