Zawieszenie
: Pierwsze "twardsze" auto, które pokazało mi jaką frajdę mogą dać kręte drogi wieczorową porą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Głowica i uszczelka
Przeniesienie napędu
: Sprzęgło i koło dwumasowe
Układ elektryczny
: Mechanizm podnoszenia szyb
5,0
Całokształt
Ogólnie polecam. Jeśli tylko nie ma problemów z silnikiem, A3 spisuje się rewelacyjnie i daje sporą radość z jazdy. Ktoś kto lubi prowadzić samochód, a nie tylko przemieszczać się z punktu A do B, doceni walory tego auta. Warto dodać, że wizualnie pięknie się prezentuje (szczególnie czarny). Dla zainteresowanych zakupem lub właścicieli polecam stronę: a3-club.net
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli jest sprawny to nie ma się czego czepić. Seryjny wydech brzmi fajnie (jak na diesla wręcz bardzo), po zmianie programu przyśpieszenie (7s) i osiągane prędkości (240km/h) są bardzo dobre.
Jak trafisz na dobry egzemplarz lub wymienisz wszystko co "lubi" się w nim psuć, to jest wręcz idealny jak na tą pojemność.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegów znajduje się tutaj nie bez powodu. Jazda po autostradach to czysta przyjemność, a do tego można zaoszczędzić trochę paliwa :)
5,0
Układ jezdny
Już seryjnie jest twardy jak na polskie drogi. Jednak dla mnie to + , wolę czuć się pewniej w zakrętach za zredukowany komfort. Gdy znajdzie się jakaś równa droga to sprawdza się wyśmienicie.
Komfort
4,0
Widoczność
To nie jakiś van, więc nie wymagam za dużo, ale i tak nie ma co narzekać. Jest OK
5,0
Ergonomia
Czuć, że to audi. Nie mam nic do zarzucenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, kllima też dobra. Denerwujące w moim egzemplarzu (3d) jest parowanie tylnych szyb przy komplecie pasażerów. To pewnie normalne w tego typu samochodach, jednak mnie to irytuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń, na tyle też bez większych problemów. Nie jest to rodzinne auto więc na tylnych siedzeniach i tak przebywa ktoś tylko okazjonalnie.
3,0
Wyciszenie
W porównaniu do A4 jest dużo głośniej. Osobiście mi to nie przeszkadza, lecz gdy chcę posłuchać głośniej muzyki, wszyscy na zewnątrz też jej słuchają :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa, szczególnie w trasie jeśli jedzie się spokojnie. Przeglądy i naprawy w ASO nie należa do przyjemnych dla portfela. Zawsze można kupić Fiata czy inne wozidełko i będzie taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny używanych nie są wygórowane. Za około 30 tysięcy ciężko dostać coś równie dobrego. Może BMW E46 w dobrym stanie. Jakość wykonania jak to w Audi, nie pozostawia wiele do życzenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nic się nie psuje. U mnie wystąpiła jedynie usterka napinacza pasa bezpieczeństwa i raz coś musiałem poprawić przy głośniku. Ostatnio zepsuł się mechanizm podnoszenia szyby od strony kierowcy, ale chyba było w tym trochę mojej winy wiec to pomijam :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdecydowanie najgorsza strona. 2.0 TDI z tamtych roczników tak już mają. Jak już coś się zaczęło sypać to dochodziło ciągle coś innego.. głowica, uszczelka pod głowicą, problemy z pompowtryskiwaczami, osłona skrzyni biegów, sprzęgło i dwumas. Gdy sypnie się wszystko naraz, koszty robią się całkiem spore...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI PD 140KM 103kW
[l/100km]