Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Cabriolet

Tomek, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI CR 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A3 8P Cabriolet 2.0 TDI CR 140KM 103kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Wyciszenie
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z A3 2007r. 2.0 tdi. sportback i wersją cabrio jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Kupiłem cabriolet'a z ciekawości z myślą, że jeśli nie zaakceptuję wad z nim związanych to go po roku sprzedam. Jednakże auto na pewno zostanie ze mną na dłużej a przy okazji zakochałem w jeździe kabrioletem. Polecam każdemu spróbować.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam silnik o oznaczeniu CBAB. W porównaniu do 2.0 tdi PD BMM, zdecydowanie chętniej reaguje na gaz na niskich obrotach, jest dużo cichszy i ma całkiem przyjemny dźwięk jak na diesela. Zdecydowanie nie przeszkadza nawet przy otwartym dachu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie ale dość lekko. W poprzedniej A3, biegi chodziły ciaśniej co bardziej mi odpowiadało.
5,0
Układ jezdny
Oczywiście auto nie jest tak sztywne jak z dachem ale jak na cabrio prowadzi się bardzo przyjemnie. Nie ma mowy o myszkowaniu na nierównej drodze.
5,0
Karoseria
Mój egzemplarz jest w znakomitym stanie. Podwozie wgląda jak nowe. Być może niewiele lub wcale było jeżdżone zimą. Przód mi się bardzo podoba. Tył średnio, ze względu, że jest taki krótki. Kwestia gustu.
Komfort
4,0
Widoczność
Z racji miękkiego dachu tylna szybka jest mała a słupki C szerokie co przy wyjeździ na drogę tyłem jest dość niebezpieczne no ale to cabriolet. Przy złożonym dachu widoczność znakomita :)
4,0
Ergonomia
Auto jest całkiem praktyczne jak na cabrioleta, ponieważ ma składane tylne oparcia. Niestety luk bagażowy jest mały i trudno się wkłada i wyciąga rzeczy. Duży plus za haczyli na zakupy w bagażniku z których ciągle korzystam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Nie jest w żaden sposób zimniej niż w zwykłym aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w zwykłej 3D wersji.
5,0
Wyciszenie
Jestem szczególnie wrażliwy na hałas i dźwięki i miałem tutaj duże obawy. Jestem jednak pozytywnie zaskoczony. Mam bezpośrednie porównanie z audi A3 2007 2.0 TDI PD, i odnosząc się do niego: - silnik wyraźnie cichszy - odgłosy wiatru, szum powietrza są sporo cichsze tak jakby miękki dach je tłumił - odgłosy opon głośniejsze - otoczenie (np. przejeżdżające auta) jest głośniejsze Reasumując auto jest naprawdę ciche (cichsze od A3 2007) pod warunkiem, że nie jedzie się w deszczu (odgłosy opon) lub obok TIRa :) Tak naprawdę jedynie jazda po mokrym asfalcie jest upierdliwa. Hałas w deszczu głównie dobiega z tylnych opon co jest dość dziwne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem mechanicznym koszty utrzymania są takie same jak zwykłej wersji. Części są uważam tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kabriolety marek premium są drogie. A3 cabrio jest o 1/3 droższe od Sportback.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do wymiany sonda lambda.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważniej awarii nigdy nie miałem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8P Cabriolet