Podsumowując nie mam poważnych zastrzeżeń do auta. Najważniejsze silnik i zawieszenie nie sprawiają problemów. Korozja karoserii nie atakuje ze względu na podwójny ocynk.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo ekonomiczny. Przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym miasto/trasa 5,5-6l. Do tej pory wymieniłem tylko świece żarowe. Przy rozgrzanym silniku trochę długo trzeba kręcić zanim zapali. Mechanik twierdzi, że to wina oprogramowaniu silnika. Koszt zmiany w programie dawki paliwa na większą ~500zł więc sobie darowałem. Silnik pracuje równo, dynamicznie przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami ciężko wrzucić pierwszy bieg. Brak innych uwag.
4,0
Układ jezdny
A3 to auto \"sportowe\" w związku z czym zawieszenie jest dość twardo zestrojone. Przy szybkiej jeździe w zakrętach fajnie trzyma się drogi, nie przechyla się na boki. Bardzo dużą zaletą jest typ zawieszenia. Wymiana elementów (końcówki drążków, łączniki, gumy itp.) nie przyprawia o ból głowy (komplet z wymianą ~400zł). Ni to co A4 ale to inna sprawa.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest krótkie, łatwo się przyzwyczaić i dopasować. Widoczność w porządku.
5,0
Ergonomia
W tym zakresie również żadnych większych uwag ze względu na brak dużej liczby przycisków i przełączników. Pojemny schowek w konsoli środkowe i pod siedzeniami kierowcy i pasażera. Bardzo brakuje uchwytu na kubek w konsoli środkowej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na małe wnętrze auto szybko się nagrzewa (jak na diesla). Trzeba regularnie wymieniać filtr kabinowy aby powietrze w środku było czyste i nie parowały szyby. Klimatyzacja odgrzybiona i nabita działa bardzo skutecznie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 175cm wzrostu i miejsca z przodu jest wystarczająco. Z tyłu jest zdecydowanie mniej miejsca. Nie jest to auto rodzinne. Przy nadwoziu trzydrzwiowym dodatkową niedogodnością jest jedna para drzwi i gimnastykowanie się w celu zajęcia miejsca na tylnych siedzeniach. Ułatwiają to zadanie bardzo pomysłowo składane siedzenia przednie.
4,0
Wyciszenie
Zważywszy na to, iż jest to głośny diesel, w środku jest naprawdę cicho. Przy prędkości 150km/h jest głośno ale hałas nie jest mocno uciążliwy. Można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w cyklu mieszanym trasa/miasto (taką najczęściej pokonuję) przy oszczędnej jeździe to 5,5-6l / 100km. Wymiana rozrządu jest niestety dość droga, szacuje się w granicach 650-800zł z robocizną. Większych usterek nie było. Ogólnie centy części (nie najtańszych) do audi są dość wysokie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny audi A3 są dość wysokie. Za podobną cenę można nabyć auto innej marki nawet 3-4 lata młodsze. Mimo wszystko cena warta jest auta. Jakość i wykonanie nieporównywalnie wyższe od np. opli czy aut francuskich i japońskich.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po prawie dwóch latach jazdy na polskich drogach, w środku nic nie stuka. Jakość materiałów w środku na bardzo wysokim poziomie. Plastiki nie są powycierane, nie trzeszczą. Tapicerka nie przeciera się, jest bardzo wytrzymała. Przedni panel konsoli środkowej wykonany jest z miękkiego plastyku i dość łatwo jest go porysować, np wymieniając radio. Z denerwujących usterek to nie działająca tylna wycieraczka (częsty problem w tych autach). Poza tym nie stwierdziłem innych usterek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Posiadam auto ponad półtora roku i nie odnotowałem poważnych awarii. Wymieniłem uszkodzony czujnik ABS przedniego koła (bardzo mały koszt), uszkodziła się tylna wycieraczka (prawdopodobnie spalony silniczek), wymieniłem termostat (~100zł).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]