Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8L Hatchback

VIRUS, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8L Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Egzemplarz bezwypadkowy 10 lat zero rdzy
4,0
Całokształt
Auto jest ładne, szczególnie moje na 16 felgach momo i czarny kolor, fanie sie prowadzi, w środku dopracowane i bardzo dobrze wyposażone skóra, klima itd, mało pali, dynamicznie jeździ, zero rdzy bo ocynk i....tyle. Reszta to awarie mimo że żadkie to poważne i kosztowne w naprawach, Wymieniłem turbo, silnik, sprzęgło ciekawe co następne pompa czy wtryski?? Nie jeżdze jak wariat a naprawiam jakbym Bóg wie co robił z tym autem. Bezawaryjność aut niemieckich to mit, kiedys dieslem mozna było zrobic 500tyś bez dotykania sie do silnika a dzis?? Padaka i tyle. Moi znajomi mają TDi odpowiednio Passata 2005 2.0TDi Passata 2002 1,9 TDi, Golfa IV 1,9 TDi, A6 2,5TDi i we wszytkich padają jak nie wtryski i przepływomierze to pompy to turbiny to wałki rozrządu sie kruszą..... Chyba trzeba sie przerzucić na benzyny bo pozorne oszczędnosci na paliwie w codziennym użytkowaniu idą potem prędzej czy pożniej w kosztowne naprawy i jaka to oszczędnosć?
Wrażenia
3,0
Silnik
Jedyny plus jak i we wszystkich \"nowoczesnych\" dieslach to spalanie i dynamika na każdym biegu, Minus reszta czyli dzwięk, awaryjność i podatność na usterki( kierownice w turbo)wywalanie oleju wszelkimi rurami, pocenie sie, spalanie oleju na poziomie 3l na 10tyś, moze to wina przebiegu. Drogie w eksploatacji jak sie zacznie sypać. Dam 3 ze względu na spalanie i przyjemność z jazdy
4,0
Skrzynia biegów
W Hondzie była lepsza, tutaj za długie skoki lewarka, nie dało sie zmienic biegu \"na sportowo\" jak w Hondzie tylko na dwa razy, wymiana sprzęgła, bo wraz z upływem przebytych kilometrów coraz większe problemy z wrzucaniem biegów, spory koszt w japońcach tańsze części. Potem spoko ogólnie skrzynia dla emeryta, ale w porównaniu do konkurencji bardzo poprawnie. Daje 4
5,0
Układ jezdny
Auto sie mimo tego ze jest względnie małe świetnie prowadzi, stabilne przy dużych prędkościach, trzyma się to to drogi bardzo dobrze na 205,55,16 jeźdzone na 17 by był jak po szynach, niby małe auto a waży 1250kilo, przełozenia kierownicy bardzo dobre reaguje od razu na ruchy kierowcy
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyło jak w każdym HB średnio, mocno średnio mała tylnia szyba nie pomaga, cofanie przeważnie na lusterka.na boki i do przodu bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
Tutaj duży plus, wszystko pod ręką, wszystko czytelne, duże zegary, panel klimatronika łatwy w obsłudze, auto bardzo fanie wykonane, absolutny lider w klasie, jakość materiałów super, wygodne fotele, ogólnie poczucie jakby auto było z klasy wyższej, tutaj audi nikt nie podskoczy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zime i poźną jesienią lub w czasie burzy gdy temp spadała do +2 stopni i klimatronik się wyłączał fatalne odparowanie szyb w srodku, przy 1-2 osobach jeszcze jeszcze ale przy 3-4 tragedia, po włączeniu klimy ok szybko sie robiło przejrzyście, czasami klimatronik głupiał i gdy ustawiałem nawiew na 18stopni napewno waliło ok 24st. Ogólnie duży plus klima wydajna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mimo tego ze mam 190cm miejsca w miare ok, z tyło tragedia jest to auto 4 osobowe i to z tyłu 2 kobiety albo dzieci, bo faceci mają problemy miejsca na na nogi mało, ale jakoś sie w 4 osoby jeździło ludzie sie mieścili ale o komforcie można zapomnieć
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze wyciszone, audi chorus super sprzet grajacy, w porównianiu do hondy civic gdzie przy 140 była rzeźnia w środku tu okej, diesel wiadomo ze go słychać ale w trasie nawet przy 160 można normalnie rozmawiać, Duży plus
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto przy mojej nodze lato do 7l natomiast trasa do prędkości 120-130 5l powyżej 140-160 tyle co w mieście. Zima po mieście pół litra wiecej. W trasie do 350km do szczecina spalił mi 4,92 a predkosci to 140-160, bardzo dobrze, natomiast w zime spalanie na krótkich odcinkach po mieście dochodziło do 7,6- 7,8 litra
3,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za moje auto 21tys i uważam ze w porównaniu do tego co oferuje i z uwagi na jego awaryjność jets to zbyt wygórowana cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł wyświetlacz od komputera pokładowego,coś z tyłu trzeszczy na nierównościach
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło sie zesrało w trasie nagle przestały wchodzic piątka i trójka, jakoś dojechałem, ponadto na skrzyżowaniu przy ruszaniu urwała się jak sie potem okazało mała blaszka przy wybieraku co mi unieruchomiło auto,laweta i do mechanika, winowajca dostępna tylko w ASO za 70 zł. Turbo -notorycznie zapiekajace się kierownice u mnie (mimo stylu jazdy) i kolegów użytkowników TDi, wymiana silnika na używany gdyż tamten miał przedmuchy i żarł olej jak głupi.... Ogólnie w ciągu 1,5 roku użytkowania auta wsadziłem w niego 5000zł :/ dla porównania w Honde Civic 1995 wsadziłem w dwa lata 2500 w naprawy.Usterki w A3 żadkie ale poważne, w japońcu nie do pomyślenia.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi A3 8L

Liczba wpisów: 60

Audi A3 8L – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi A3 8L Hatchback