Silnik
: Super przyśpieszenie zwłaszcza po Chip Tuningu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: U mnie jeszcze nie ma wielkich problemów z korozją ale szkoda że zabezpieczenie nie jest tak dobre jak w Audi 80
4,0
Całokształt
Auto Kupiłem 3 lata temu, myślę że po takim okresie użytkowania mogę co nie co napisać. Auto sprowadziłem prywatnie z niemiec od pierwszego właściciela. Kosztowało mnie to trochę wiecej niż okazje od handlarzy ale nie załuje bo mam bezwypadkowe auto bezpośrednio od niemca z pod domu. Auto nigdy mnie nie zawiodło i zawsze dojechałem do celu. Jakość wykonania oceniam na bardzo mocną 4. Wiadomo to na tamte czasy jeden z niższych oferowanych modeli także nie można spodziewać sie jakości z A6 lub A8 hyhy przed audi jeździłem honda civic VI i po tej zmianie odczuwam dużą różnice na plus w jakości wykonania i spasowaniu plastików, jedyny minus za panel klimatronika i schodząca farba z niego coś takiego nie powinno mieć miejsca w aucie tej klasy czy też marki. Z rzeczy które robiłem to standardowo oleje filtry do tego miałem też awarie sprężarki klimatyzacji ale łatwo i tanio udało się to naprawić, jedną cewke zmieniłem, świece i wentylator chłodnicy i na 3 lata to tyle. Moje auto było bardzo dbane przez niemca także jedyne ognisko korozji jakie mam to przedni prawy błotnik u dołu ale też żeby to zobaczyć trzeba dobrze się przyjrzeć. Myśle że jak na 18nasto latka naprawde dobrze sie trzyma.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupiłem to auto głównie dla silnika. Silnik fajnie się wkręca na obroty i daje frajdę z jazdy zwłaszcza w tak małym aucie jak A3 moj dodatkowo jest po Chip Tuningu 200KM/300Nm:) Jedyna wada to zużycie oleju co 2 tyś km muszę dolać jakieś 350ml. Po 18 latach uszczelniacze zaworowe nadają się do wymiany. Na razie nie przeszkadza mi to a po za tym wiem że te silniki lubią sobie czasem troche oleju wypic.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest bardzo fajna, bardzo lubię zmieniać biegi w tym aucie bardzo fajnie i precyzyjnie wszystko działa.
4,0
Układ jezdny
Wiadomo wielowahacz pewnie byłby lepszy pod względem prowadzenia w zakrętach ale belka też daje rade do normalnej jazdy, no i przede wszystkim tu nie mamy problemu z wielkimi kosztami napraw zawieszenia jak to ma miejsce w A4 A6 lub A8.
5,0
Karoseria
Dałbym 4,5 gwiazdki generalnie jak widze inne a3 8l to często mają dużo korozji zwłaszcza przy listwach na dole drzwi, moj egzemplarz jest zadbany także nie mam tego problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie dobrze widać w każdą stronę i tyle w temacie:)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu nigdy wcześniej nie jeździłem autami z grupy VAG a po 5 minutach czułem sie jak w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie wzór ogrzewanie działa bardzo wydajnie tak samo jak klima, chciałbym żeby takze moje auto miało tak wydajny system wentylacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem z tyłu jak wiadomo ciasnota niesamowita niestety. Mi to nie przeszkadza bo przeważnie jeżdżę sam lub z dziewczyną a z tyłu to dosłownie od święta ktoś zasiada.
4,0
Wyciszenie
Wcześniej jeździłem Japońskimi autami także po przesiadce do Audi odczułem mega różnice na plus. Wiadomo zawsze mogłoby być lepiej ale to już trzeba celować w wyższe modele.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daje 5 bo przez 3 lata na utrzymanie auta jeśli chodzi o naprawy i serwis olejowy wydałem około 1400zł. Honda którą wcześniej jeździłem była znacznie kosztowniejsza.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że pod tym względem auto naprawdę dobrze wypada.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak nic sie nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompresor klimy ale naprawa była łatwa i szybka
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]