Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8L Hatchback

Kodatolnik, 11 lat temu
Silnik 1.8 T 150KM 110kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 261 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Audi A3 8L Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1996-2003 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie!!! Myslalem ze bedzie duzo wieksze:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : zerwana linka hamulca recznego a dokladnie to przerdzewiala otulina na tej lince.
Inne : mechanizm podnoszenia szyby z przody od strony pasazera,
Karoseria : rdza przy rynienkach z uszczelka na dachu.
5,0
Całokształt
Gdybym mial kupic 2 raz to auto nie zastanawialbym sie i dokladnie z tym silnikiem poniewaz motor 1.8 125KM spalanie podobne a moc i dynamika mniejsza, a motor 1.8T 180KM juz ma wieksze spalanie o ok 1-2 litrow ale to kwestia gustow i zasobnosci portfela.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho jak na klase tego auta. Jednak najbardziej zaskoczyła mnie elastycznosc. Bez najmniejszych problemow mozna nim jechac 55km/h na piatym biegu i nastepnie plynnie przyspieszac do predkosci maksymalnej (217km/h)
5,0
Skrzynia biegów
Jak juz wczesniej napisałem bardzo elastyczna a teraz moze podam predkosci do jakich mozna sie rozpedzic na danym biegu (żebyscie wy nie musieli probowac) bieg 1 do 70km/h bieg 2 do 120km/h bieg 3 do 160km/h bieg 4 do 210km/h bieg 5 do 217km/h Predkość maksymalna to 217 km/h (zablokowana przez producenta:)) Oczywiscie biegi zapina sie bez najmniejszych problemow.
5,0
Układ jezdny
Wersja mojej audi to Ambition – sportowa wersja z trójramienną skórzaną kierownicą, zawieszenie standardowo obniżone o 16 mm, sportowe fotele, pięcioramienne 16-calowe odlewane obręcze aluminiowe. Przy takim zestawieniu auto pewnie prowadzi sie w zakretach (przy szybkiej jezdzie staje sie podsterowne) ale dosc dobrze wybiera wszelkie nierownosci na drogach. Podczas tras w srodku jest cicho i komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Za widocznosc daje 4 gdyz oceniam swoja audi biorac pod uwage caly segment aut tej klasy. Widocznosc do przodu bez zastrzezen, slupki przedniej szyby nie przeszkadzaja. Witocznosc do tylu nie jest tragiczna jednak audi ma tylna czasc zadarta do gory i mamy wrazenie jakbysmy patrzyli pod gorke, tylna szyba nie jest bardzo duza. Jednak przy dobrze ustawionych lusterkach wszysko w nich widac i z cofaniem nie ma problemu.
5,0
Ergonomia
Co tu wiele pisac? Wszystko jest pod reka. w zasadzie nawet nie trzeba odrywac pleców zeby obslugiwac radio czy klimatyzacje. Pod reka jest tez wiele schowkow w drzwiach korytko i 2. schowek np. na mape, male korytko pod kierownica, mala poleczka po lewel strony kierownicy i duzy schowek szyfladowy pod siedzeniami z przodu:), a i schowek na np. telefon na tunelu srodkowym przed drazkiem zmiany biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy terminowych wymianach filtru kabinowego i nabijaniu klimy wszystko jest ok i na maxa nie ma potrzebu ustawiac nawiewow czy to w zimie czy w lecie;).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porownaniu do inny aut tego segmantu Audi wypada dobrze. Kierowca i pasarzer super, pasazerowie na tylnej kanapie jesli maja ok175-180cm wzrostu tez nie powinni narzekac. Dodam tylko ze kierowca i pasazes z przody tez maja ok 170cm wzrostu wiec fotele nie sa odsuniete do tylu na maksa:)
5,0
Wyciszenie
Jesli chodzi o miasto silnika nie slychac wcale natomiast w trasie przy obrotach do 3 tys i predkosci 120km/h slychac tylko wiatr. Jednak nawet przy predkosci 150km/h dzwiek silnika nie jest zbyt glosny i meczacy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej kategorii dalem 5 jednak biorac pod uwage inne pojazdy z silnikami ok 150 KM. Np. BMW przy ok 140 Km pali wiecej. Wszystkie dane spalania podaje przy trasach mieszanych w stosunku 40% miasto i 60% trasa ale nie autostrada tylko zwyklymi drogami przez wioski. Minimalne spalanie jakie udalo mi sie osiagnac to 8 litrow jednak na codzien nie potrafie tak jezdzic:). Mozna zalozyc ze przy oszczednej jezdzie 60km/h w miescie i 110 poza spali ok 8 litrow przy jezdzie normalnej czyli ok70km/h w miescie i w trasie ok 120-130 km/h spalanie to 9 litrow na 100 kilometrow natomiast przy jezdzie ostrej czyli gdzie sie da ostro gaz i potem ostro hamulec a trasa do ok 150km/h auto zadowoli sie paliwem w granicy 11 l/100km Moim zdaniem jak na silnik turbo doladowany o mocy 150Km i momencie obrotowym 210Nm to nie jest duzo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko napisalem wczesniej:). SUPER AUTO
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 261000 km w aucie nic nie trzeszczy nie jest luzne i dziala kazdy drobiazg za wyjakiem wyswietlacza komputera pokladowego ale tylko w lato jak jest goraco i slonce dlugo na niego swieci, wtedy sa problemy z odczytaniem wartosci. Ten typ tak ma:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jezdze tym aute 2 lata i na razie nic sie nie wydazylo (i oby tak dalej):)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A3 8L Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
10,8
l/100km
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A3 8L Hatchback