Silnik
: Silnik to absolutnie najlpesza strona samochodu. Daje mnóstwo frajdy i swobody ;)
5,0
Całokształt
Samochód za te pieniądze (16500 pln) jest jak dla mnie bez zarzutu. Dynamiczny, wygodny o stosunkowo mało starzejącej się sylwetce. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie na darmo volkswagenowski 1.8 T jest uznawany za jeden z najlepszych benzyniaków. 150 KM i niezły moment już od 2tys. obr. sprawiają, że tylko można się uśmiechać. Ponadto jest naprawdę solidny, zwłaszcza z turbiną która montowana była w Audi (nieco trwalsza niż np. w golfie).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest ok - dobrze zestopniowana, biegi wchodzą miękko choć czasem nieco przychaczy zwłaszcza na 1-2. Gdyby był 6 bieg byłoby niemal doskonale.
5,0
Układ jezdny
Raczej twardy, co lubię, jednak nie niewygodny - volkswagenowskie wyważenie. Mam koła 15\" i tu niestety przy dynamiczniejszych zmianach kierunków nieco pływa. Na wcześniejszych 16\" był przyklejony do asfaltu. ABS nie włącza się za wcześnie, ESP jednak czasem szkodzi - na szczęście można wyłączyć ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Co tu dużo mówić - samochód jeszcze w klasycznej stylistyce więc nie ma żadnych cudacznych okienek i zwężeń przeszkadzających w widoczności. Minus za idiotyczne, małe, prawe lusterko - o co chodziło inżynierom z VW (podobnie jest np w golfie i fabii)?!
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i czytelne. Minus (jednak to może przez mój spory wzrost) za zbyt małą regulacja kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z poprzednim moim samochodem - Civiciem, który nagrzewał się zanim zdążyłem pomyśleć, tu jest jedynie przeciętnie, jednak duży plus za climatronic który za to już działa bardzo sprawnie.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największy i w zasadzie jedyny minus A3 - praktycznie brak miejsca z tyłu gdy z przodu chce się usiąść wygodnie. W dodatku nie za duży bagażnik.
Jednak to bolączka wszystkich aut na płycie golfa.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho. Silnika praktycznie nie słychać - wiadomo, benzyna :) Głośno zaczyna się robić powyżej 130-140 - wtedy już słychać szum powietrza dosyć mocno jednak można tak podróżować i da się wytrzymać. Powyżej 170 nie słychać już za bardzo swoich myśli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 150 KM jest naprawdę nieżle - 10l/100km w mieście 8l/100km w trasie, średnio spala mi nie więcej jak 9l/100km. Inaczej się sprawy mają gdy wciskam mocniej gaz - potrafi żłopnąć i 12!
Na plus to fakt, że silnik dobrze sprawuje się z dobrą instalacją LPG - uwaga: sprawdzona informacja :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla trudno wymagać lepszej jakości za takie pieniądze. Wszystko jest jak należy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok nie zepsuło się absolutnie nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do wymiany jest koło dwumasowe, ale z taką usterką samochód już kupiłem. Póki co, można z tym jeździć, jednak kiedyś wymienić trzeba (wiąże się to z wymiana również kompletnego sprzęgła).
Poza tym wszystko gra w 100%.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 T 150KM 110kW
[l/100km]