Silnik
: Silnik bardzo żwawy, rewelacyjnie wkręca się na obroty i daje sporo frajdy z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Tylne zaciski mają wadliwą konstrukcję przez co zapiekają się zarówno klocki jak i tłoczki. Niestety regeneracja zacisków pomaga na bardzo krótki czas. Może to nawet całkowicie unieruchomić samochód.
2,0
Całokształt
Auto całkiem wygodne, praktyczne i dynamiczne jednak bardzo awaryjne, nieekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żwawy i elastyczny.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka, przy 140km/h mamy ponad 4000 obr. co powoduje niestety bardzo wysokie spalanie w trasie i niestety hałas. W trasy nadaje się jedynie do 100-110km/h
2,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dosyć ociężale, ale jest przyjemne w prowadzeniu, niestety układ jezdny jest dosyć nietrwały, a części zamienne są bardzo słabej jakości. Auto jest za to bardzo stabilne przy wysokich prędkościach, nawet na 15" felgach.
2,0
Karoseria
Bardzo gwałtownie postepująca korozja dołów drzwi, nadkoli i niestety dachu (przy listwach), zbierająca się woda w zamku tylnej klapy. Typowe dla A3, zła konstrukcja wielu elementów doprowadza do pojawienia się rdzy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność absolutnie bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Ergonomia niemalże bez zarzutu, jednak w porównaniu do dzisiejszych aut wnętrze jest już mocno przestarzałe. Bardzo niepraktyczne uchwyty na kubeczki w schowku, nie trzymają napoju. Wykończenie wnętrza na dobrym poziomie. Bagażnik mimo, że nieduży za to praktyczny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimatyzacji sprawdza się poprawnie, ogrzewanie bardzo silne, z wentylacją nie ma problemów, szyby nie parują, szyberdach znacznie poprawia komfort, nawet w parze z klimatyzacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Większośc kierowców odnajdzie się bez problemu, natomiast plastik uderzający w prawe kolano przy wzroście 180cm to już lekka pomyłka. Z tyłu brakować może miejsca nad głową.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie kabiny jest w miarę ok, ze strony zawieszenia słychać niewiele, szum wiatru też jest niewielki. Natomiast hałas odnosi się do jazdy w trasie, gdzie skrzynia utrzymuje bardzo wysokie obroty.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie koszty utrzymania. W ciągu dwóch lat koszty serwisu wyniosły znacznie więcej niż wartość auta. Koszty eksploatacji podnosi dosyć skomplikowany jak na swoje lata silnik. Spalanie także nie należy do najniższych przez źle zestopniowaną skrzynię.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nad egzemplarzem w idealnym stanie można się zastanowić, ale są lepsze propozycje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety pojawiają się i mocno dokuczają, na dodatek ciężko zlokalizować niektóre przyczyny, np. w zawieszeniu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety liczba poważnych usterek jest spora, może to wynikać z wyeksploatowania pojazdu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 20V 125KM 92kW
[l/100km]