Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8L Hatchback

Szymon, 3 lata temu
Silnik 1.6 i 102KM 75kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8L Hatchback 1.6 i 102KM 75kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Samochód 20 lat, podwozie jak nowe, progi, nadkola zdrowe, ani grama "rudej".
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Delikatne zawieszenie to jedyny mankament tego auta, co daje się odczuć na naszych wyboistych drogach.
4,0
Całokształt
Samochód wart swojej ceny, dobry wybór na pierwsze auto. Tanie i łatwo dostępne części oraz prosta konstrukcja. Przez rok użytkowania przy przebiegu 240 tys. nie doświadczyłem żadnych większych usterek. Moc nie za duża (102KM), lecz przy niskiej masie własnej dla początkującego kierowcy w zupełności wystarczająca. Spalanie całkiem spore pomimo małej pojemności silnika, w mieście potrafi dojść do 9-10l, zależy od ciężkości nogi :). Najniżej udało mi się zejść do 6,5l w cyklu mieszanym przy oszczędnej jeździe. A3 jest przyjemne w prowadzeniu, dobra ergonomia, klimatyzacja na plus. Pomimo, że auto ma prawie 20 lat, nie ma ani grama rdzy (autko sprowadzone z Holandii). Kupiłbym ponownie, ale z instalacją LPG lub z 1.8 turbo pod maską.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trwały i udany, bez większych przypadłości. Jeśli poprzedni właściciel wymieniał osprzęt i olej na czas, powinien wytrzymać przebiegi rzędu +400tys. Jedynym jego minusem jest spalanie, troszkę za duże jak na 1,6l. Jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem, to tylko z instalacją gazową, jednostki 1,8 lub 1,8t są również trwałe, a trochę większe spalanie rekompensują większą mocą,
5,0
Skrzynia biegów
Podczas eksploatacji nie miałem żadnych problemów, skrzynia pracuje b. dobrze, biegi wchodzą dość ciężko lecz przyjemnie. Brakowało mi jednak 6 biegu, przy prędkościach autostradowych rzędu 140km/h silnik pracuje już przy 4500 obrotów/min.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie w zakrętach, wspomaganie kierownicy niezbyt mocne, nieprzeładowany systemami, jak dla mnie rewelacja. Samo zawieszenie jednak nie jest bardzo trwałe, zwłaszcza z tyłu. Belka skrętna po jeździe na polskich drogach potrafi płatać figle, lecz koszt części nie jest duży.
5,0
Karoseria
A3 8L ma bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, przegnite egzemplarze oznaczają poważne kolizje w przeszłości i tanie naprawy. Omijać takie z daleka.
Komfort
5,0
Widoczność
Autko jest małych rozmiarów, widoczność bardzo dobra zarówno z przodu jak i z tyłu, pomimo braku czujników parkowania nie miałem z parkowaniem najmniejszych problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być, podgrzewanie foteli, panel klimatyzacji, sterowanie szybami czy lusterkami - wszystko pod ręką. Mój egzemplarz posiada fotele półkubełkowe, które są bardzo wygodne, nie czuć zmęczenia po 6 godzinnej jeździe. Same fotele mają duży zakres regulacji, tak samo jak kierownica. Jak na stary hatchback, jazda tym autem jest komfortowa. Jedyny minus to łuszczące się przyciski - przypadłość Audi z tamtych lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa i chłodzi, klimatyzacja pracuje wyśmienicie, nigdy nie miałem problemów z zaparowanymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca niezbyt dużo, ale nie jest tragicznie, trzeba pamiętać, że nie jest to limuzyna :). Posiadam wersję 5 drzwiową, mam 192cm wzrostu, za kierownicą jak i na miejscu pasażera jest mi wygodnie. Za mną usiądzie osoba do 180cm, lecz nie będzie to bardzo komfortowa podróż. Miejsca nad głową wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Jak na auto z niższego segmentu, jest bardzo cicho. Głośniej dopiero przy prędkościach +130km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Płyta podłogowa dzielona z golfem 4, duży dostęp części i niska cena. Spalanie mogłoby być niższe, z instalacją gazową auto naprawdę jest tanie w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zadbane egzemplarze, z dobrym wyposażeniem i niskim przebiegiem zaczynają się od 8 tysięcy w górę. Czasem trzeba się takiego naszukać, ale nie jest to wygórowana cena, biorąc pod uwagę jakość, niską awaryjność i wyposażenie. Jednak jest parę dobrych alternatyw, jeśli chodzi o ten segment i cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Większość usterek z którymi się spotkałem wynikały z tego, że autko ma już 20 lat. Tu coś się nie domyka, tam szyba się nie opuszcza, nie jest to jednak coś czego nie można naprawić samemu, nie wydając na to fortuny. Miałem problem z falującymi obrotami na neutralnym biegu, winny był przepływomierz, koszt nowego ok. 300zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie spotkałem się z takimi. Po kupnie auta i wymianie świec, cewki, kabli, filtrów, przejeździłem 15 tysięcy kilometrów kompletnie bezawaryjnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8L Hatchback