Inne
: wygląd, ilość koni wystarczająca jak na silnik 1.6, doskonałe do poruszania się po mieście
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Absolutnie żadnego gwintowanego zawieszenia na nasze drogi, końcówki drążków, tuleje, amortyzatory
Układ hamulcowy
: tarcze hamulcowe
Karoseria
: moga występować oznaki korozji
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Równiutko pracuje, ekonomiczny, dosyć prosty.
Sprawy olejowe trzeba niestety pilnować (szczególnie w gazowcach)
4,0
Skrzynia biegów
Czasem się zdarzy, że przytnie przy próbie zmiany na inny bieg.
3,0
Układ jezdny
Z racji tego, że kupiłem na gwintowanym sa tego wady i zalety.
Niestety nie nadaje się na nasze warunki jezdne, natomiast trzyma się drogi jak rzep psiego ogona. -> zmiana na oryginale.
Wymiana końcówek drążków jest możliwa.
Polecam tuleje pełne wsadzić od S3, są trwalsze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, oświetlenie również.
4,0
Ergonomia
Na plus
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na 5.
łatwa obsługa, szybko się nagrzewa, dobra robota!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest OK. Wygodnie, po prostu jedzie się.
Dla pasażerów na tylnej części kanapy jazda na dłuższe trasy może być męcząca.
4,0
Wyciszenie
Super izolacja, głośno się robi przy 120km + , znośnie, wręcz niezauważalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tankuję do pełna za 90zł + - , wychodzi mi ponad 350 km wliczając w to jazdę po mieście i w trasie (LPG),
benzyny przeciętnie 8/9l zależy kto ma jak ciężkie buty :) nie ma tragedii.
3,0
Stosunek jakość/cena
Audi A3 8L 1.6 - egzemplarze w dobrze utrzymanym stanie wahają się w granicach 9 - 12 tyś.
Nie kupować auta oczami!
Nie napalać się!
Do auta na ładnych kołach lepiej podchodzić z dystansem.
Lepiej obejrzeć 3 auta niż pojechać zdecydowanym na kupno tego jednego upatrzonego na które się nakręciliśmy! Można się nieźle wpakować w tarapaty jeśli kupi się sztrucla który tylko ładnie stoi i wygląda!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ZALEŻY OD EGZEMPLARZA:
wyciek płynu do spryskiwaczy
hamulec ręczny
uważać na wydech
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- MAGLOWNICA!
Maglownica używana : kosztuje - ok.200-300 zł,
koszt regeneracji uszkodzonej - ok.400-500zł.
Co za tym idzie? - Pompa układu wspomagania kierownicy...
Jeśli zbagatelizujemy problem możemy nieźle się wykosztować na części i naprawę.
Najrozsądniej będzie dolewać płynu, żeby nie zajechać pompy,
no i rzecz jasna jak najszybsza wymiana/regeneracja maglownicy.
- układ hamulcowy, przewody, tarcze (zależnie od egzemplarza)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW
[l/100km]