To autko to inżynieryjny majstersztyk firmy - samo audi przyznało , że nigdy ale to nigdy miało ono nie powstać !
Jest to autko pełne sprzeczności bo:
-dostajemy klasową najlepszą karoserię ale nie idzie jej dobrze naprawić.
-mamy duży bagażnik ale bez koła zapasowego.
-jest ponadczasowa i NIESTARZEJĄCA SIĘ bryła karoserii ale ma spore martwe obszary z przodu przez co ciężko zauważyć pieszych .
-są tanie części eksploatacyjne np hamulce, tłumik, filtry, elementy silnika itp. ale już elementy przeznaczone tylko dla tego modelu są okropnie drogie.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 16v poprawiona wersja bby , z podgrzewaną odmą, odpowietrzaniem skrzyni korbowej i niewadliwym modułem abs - nawet w wielkie mrozy odpala idealnie. Jak zimny lekko klekocze.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna nic dodać nic ująć.
5,0
Układ jezdny
Tu też okej - sztywno i pewnie ale np. o wiele wygodniej niż np. w audi a1.
5,0
Karoseria
Najwyższa nota- wszystko ze stopów aluminium, cynku, miedzi i magnezu i z tworzyw sztucznych - nie ma prawa nic zardzewieć!
Komfort
5,0
Widoczność
Typowo dla tej klasy dość sztywno ale bez przesady- to nieduże autko klasy polo fabii.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - z wad to tylko sterowanie temperaturą i wentylatorem mogło by być jakimiś pokrętłami sterowane- trza się nawciskać przycisków. Jakość farby na przyciskach po 2003 roku się pogorszyła . A tak to bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze- nic w czasie jazdy nie paruje, klimatyzacja chłodzi elegancko. Ogrzewanie dość szybkie i wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod względem miejsca na nogi i na głowy z przodu i z tyłu pokonuje bez problemu. seata ibize -wszystkie modele do 2017 roku, skode fabie 1 i drugiej generacji, vw polo też wszystkie do ok 2017r. napewno, golfa 4, audi a3 pierwszej generacji, i wiele innych modeli.
5,0
Wyciszenie
W sam raz do ok 100-110km/h jest okej potem już głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli nie mamy wypadku/stłuczki to nie za drogo - ceny części spoko- jak polówka fabia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny w polsce wachają się od ok 8 do 13 tys zł a w niemczech od 7,8 tys do 30 a nawet 40 tys zł za rarytasy w perfekt stanie. dobrze utrzymany to wydatek rzędu 22-25 tys zł. I nie ma tu obejścia :) Taniej już nie będzie - jak już to tylko drożej. Bo to autko to inżynieryjny majstersztyk firmy - samo audi przyznało , że nigdy ale to nigdy miało ono nie powstać !