Nie spodziewałem się, że aż tak mnie to auto uwiedzie. Kupiłem, bo po sprzedaniu Focusa (świetnie mi służył) zacząłem szukać w sieci auta nietuzinkowego, ale też praktycznego. Dlaczego nie zamienię go na "lepszy model"? Wszystko opisałem dalej...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik benzynowy 1.4 o mocy 75KM to już dosyć przestarzała konstrukcja. Mnie interesują jednak fakty: kultura pracy na dobrym poziomie, prosta budowa jest też sprzymierzeńcem bezawaryjności, świetne ŚREDNIE spalanie 5.67 l/100km. Mocy brakuje w terenie pagórkowatym z pasażerami i włączoną klimatyzacją.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo wyraźnie (dużo lepiej, niż w Focusie 2003r.), ale zdarzyło mi się kilka razy "nie dopchać" jedynki i auto nie ruszyło z miejsca, tylko zarzęziło - trzeba ją dociskać do końca... Sama skrzynia mogłaby być też bardziej cicha przy prędkościach powyżej 100km/h.
5,0
Układ jezdny
Ja kocham sztywne zawieszenia. W połączeniu z felgami 16" ronda i serpentyny są moje. Auto natychmiastowo reaguje na ruch kierownicą i rewelacyjnie trzyma się drogi. W tym aucie jestem szybszy na zakrętach, niż w Focusie z chwalonym na całym świecie zawieszeniem wielowahaczowym (które z resztą kochałem). Dobrze też, że twardsze zestrojenie nie równa się niżej położonemu podwoziu - nie miałem problemu na wysokich krawężnikach, a parkując obok aut kompaktowych zauważyłem nawet, że prześwit w Audi jest nawet nieco większy.
Komfort
4,0
Widoczność
Świetna widoczność do tyłu (spoiler tylnej szyby pomaga podczas jazdy nocą zasłaniając reflektory blisko jadących aut - choć oczywiście nie z tą myślą został tam umieszczony...), dodatkowe szybki w słupkach przednich poprawiają widoczność na skrzyżowaniach.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjnie pracujące wspomaganie kierownicy, świetny dostęp do wszystkich przełączników, regulacja wysokości fotela, prosta obsługa panelu komfortu. Pięknie i cicho zamykająca się klapa bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To auto jeszcze nigdy nie zaparowało podczas jazdy! Kiedy po wejściu do auta z pasażerami powoduje się parowanie, wystarczy na około 20 sekund uruchomić w klimatyzacji przycisk odparowywania - rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm wzrostu i mógłbym usiąść "za sobą" wygodniej, niż w Focusie. W tym aucie, po wyjęciu tylnych siedzeń spaliśmy we dwójkę nad morzem!
5,0
Wyciszenie
Auto jest ciche, a po podniesieniu wycieraczek z podłogi można znaleźć grubą warstwę izolacji akustycznej - sprawdźcie to w swoich "A dwójkach". Dźwięki docierające do auta są miękkie. Aerodynamiczna karoseria nie powoduje nadmiernych hałasów, nie słychać też specjalnie szumów z kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiele części zamiennych pasuje od VW i Skody. Kosztowna może być naprawa panelu komfortu, ale w moim wszystko działa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś można kupić A2 z przebiegiem około 100.000km w bardzo przystępnych cenach (około kilkanaście tysięcy zł).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parował mi reflektor - uszczelnienie 60zł, wymieniłem gumowy łącznik pod skrzynią biegów - nie pamiętam, około 70PLN chyba.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]