Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A1 I Sportback 5d Facelifting

Croft, 3 lata temu
Silnik 1.4 TFSI 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A1 I Sportback 5d Facelifting 1.4 TFSI 125KM 92kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda kierowcy, komfort jazdy - spodziewałem się jakiś kompromisów, a tu żadnych - jest super. Z takich subiektywnych zaskoczeń to wciąż urzeka mnie uroda tego auta.
5,0
Całokształt
Jak napisano w jednej z publikacji „…najbardziej szlachetny w segmencie B” i przyznam, że to bardzo trafne podsumowanie. Klasa premium, z jednej strony raczej konserwatywna, bez lunaparków, ale też z odrobiną szaleństwa i zadziornego design-u. Co niepowtarzalne - to połączenie jakości, najlepszych materiałów i …małych gabarytów (a właśnie te gabaryty w klasie luksusu to już rarytas sam w sobie). Ekskluzywne i bez kompromisów - taka „wisienka na torcie” (chociaż wiele zależy od atrakcyjnej konfiguracji i personalizacji).
Wrażenia
5,0
Silnik
1400ccm, 125KM, 200Nm, benzyna, 4 cylindry : to wg mnie najbardziej optymalna (dla moich potrzeb) jednostka. Wystarczająco szybka, oszczędna, i można liczyć, że trwała. Przy tej wadze - bez żadnych kompleksów, świetne osiągi, oszczędne spalanie, wysoka kultura pracy. Do miasta gdzie spędza większość czasu - super, na trasie i autostradzie - 125 KM w takim maluchu - robi swoje.
5,0
Skrzynia biegów
Automat 7 biegowy - szybka, bez szarpnięć, duży komfort. Jak dołożymy tryby jazdy i zmienną charakterystykę to wszystko zasługuje na najwyższe noty. Wada : mogłaby sama przełączać na P, po wyłączeniu silnika (jak np w BMW) - ale to jedyny mały minus.
5,0
Układ jezdny
Bardzo, bardzo fajnie. Na trasie pozwala na dynamiczne manewry i szybkie zakręty. Z kolei w swoim żywiole czyli w mieście pomimo krótkiego rozstawu, komfortowo, dobrze tłumi nierówności. Tu też pewnie wiele zależy od konfiguracji - wg mnie, najkorzystniejsze jest standardowe zawieszenie (nie sportowe) oraz 16 calowe felgi - i to naprawdę robi robotę.
5,0
Karoseria
To dla mnie był bardzo istotny element przy zakupie. Samochód miał być ładny i mały …i taki jest. Gabaryty …rewelacja, właśnie o to chodziło - teraz wszystko „rośnie”, „napompowane” - a A1 pierwszej generacji to właśnie to. Mały, ale jednak przestrzenny i wygodny. Do tego nieco konserwatywny i luksusowy design premium. Wszystko dobrane w swojej mikro skali i wyjątkowej proporcji - mamy tu spory bagażnik, miejsca za kierownicą też - bez ciasnoty, wygodnie. Lubię małe samochody a design A1 w kolorystyce z kontrastowym dachem to czysta elegancja.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko jak trzeba. Jedyna uwaga to nachylenie szyby przedniej ograniczającej widoczność podwieszonych nad skrzyżowaniem sygnalizatorów - ale z kolei plus, że w tym wypadku nie razi światło słoneczne. Lusterko fotochromatyczne, do tego czujniki parkowania z tyłu i z przodu, oraz dodatkowo dołożona kamera cofania (w tym modelu niestety nie montowali seryjnie ale …idealnie pasuje z Audi Q3 a sama klamka bagażnika podobno z Passata). Minus jedna gwiazdka za konieczność własnego doposażenia w kamerę.
4,0
Ergonomia
Jak w Audi czy VW - wszystko na miejscu. Bardzo wygodnie w sportowych fotelach - nawet na długich trasach. Wielofunkcyjna kierownica, systemy asystentów (świateł, deszczu,zmierzchu), MMI, tempomat - jesteśmy dopieszczeni i zaopiekowani. System MMI i jego obsługa oraz nawigacja - to jednak wymaga wdrożenia, znajomości, itd. Intuicyjność tego systemu nie jest na najwyższym poziomie - trzeba się nauczyć. Osobny rozdział to grafika MMI jakby z Nokii 3310 - jakaś archaiczna. Brak też automatycznej klapy bagażnika - w końcu to auto często wybierane dla Pań lub przez Panie - więc z pewnością byłoby miło.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna, grzane fotele - wszystko jak trzeba, bez zarzutu - działa i jest skuteczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i przedni pasażer - jestem wręcz zaskoczony, bardzo wygodnie, komfortowo, przestrzeń zdecydowanie większa niż z pozoru się wydaje. Do tego nawet 5 miejsc w środku. Jednak tylna kanapa wydaje się wyzwaniem dla innych pasażerów niż dzieci, tu raczej będzie mocno ciasno. Ja nie mam jednak z tym problemu, to drugie auto w rodzinie - kupione dla 1-2 osób, a tylne drzwi to tylko dla zwiększenia funkcjonalności. Dla porządku za tą tylną kanapę - minus jedna gwiazdka.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag - dobrze wyciszone, wytłumione auto (plus za zawieszenie). Zarówno w mieście jak i przy znacznych prędkościach na autostradzie - nie odczuwamy dyskomfortu, zbytniego szumu, nie mówiąc już o hałasie. Najmniejszy w rodzinie ale i tu nie odstaje od „braci”. Widać i czuć, staranne wykonanie i wykończenie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu można spojrzeć z dwóch stron. Z jednej - to auto na bazie VW Polo, dzieląc z nim większość podzespołów - części będą raczej nie drogie i ogólnie dostępne. Z drugiej strony - serwis ASO Audi to raczej droga opcja i tu koszty do małych nie należą. Są dostępne pakiety serwisowe (czasem w promocji), ja się skusiłem. Ostatecznie A1 to raczej ekskluzywna fanaberia, bardzo mały a zarazem bardzo drogi samochód, jak cię stać, to …
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej „ekskluzywna fanaberia” i koszty są z poziomu dużo większych aut. Jednak i jakość jest na poziomie premium. W sumie to pewnie można taniej , można większym, można … ale można też A1, a tu chyba nie o ekonomię chodzi i oceniamy bardziej „sercem niż rozumem”.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nie było takich sytuacji. Może jedynie uwaga, że przednie wycieraczki czasem „przeskakują” jakby tworzywo było zbyt twarde i sztywne. Trzeba spróbować zamienniki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez zdarzeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TFSI 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A1 I Sportback 5d Facelifting