Piękny dźwięk, bardzo elastyczna jednostka, ładnie zbiera się od samego dołu. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Jednostka dość wytrzymała, z czasem uszczelniacze zaworowe nadają się do regeneracji, poza tym popychacz vacuum pompy lubi stukać z czasem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutu, zresztą jak cały układ napędowy. Jedynie poduszki zawieszenia skrzyni i mostu wysiadają i wybierak lewarka. Ale po wymianie skrzynia pracuje przyjemnie, drogi biegów krótkie jak w każdym Audi.
5,0
Układ jezdny
Dość trawłe i przedewszystkim tanie w naprawach zawieszenie - przednie. Tylne też jest trwałe, ale w quattro części są o wiele droższe. Auto prowadzi się przyjemnie, dobre wyważenie między komfortem a trzymaniem w zakrętach. Jak każde Audi ma cięzki przód, więc jest trochę podsterowne, ale dzięki napędowi quattro i odpowiednim operowaniu gazem da się to przezwyciężyć. Napęd doskonały, stały, a nie jakieś dzisiejsze dołączane, gwarantuje pełną kontrolę i czucie auta w każdych warunkach. Zima, deszcz, nie robią na aucie wrażenia. W naprawdę ciężkich warunkach mozna jeszcze za pomocą przycisku między fotelami zblokować tylny mechanizm różnicowy.
Komfort
5,0
Widoczność
Mocno przeszklona kabina, nie za grube słupki, widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki, pokrętła, etc. w zasięgu ręki kierowcy, pozycja za kierownicą bez zastrzeżeń, duże lusterka. Same plusy jak na możliwości tamtych lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna dmuchawa i klimatyzacja. Auto szybko się nagrzewa i chłodzi. W wersjach bez klimatyzacji czasami padają rezystory dmuchawy. W przypadku klimatyzacji elektronicznej zdarzają się awarie panela oraz siłowników, ale bardzo rzadko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku nawet jak na dzisiejsze standardy.
W trasie można zejść do ok 8l/100km benzyny (9l gazu), w mieście około 11l/100km (12 gazu).
Ceny części atrakcyjne poza częściami charakteryztycznymi dla wersji quattro z uwagi na brak zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest źle, przepalają się żarówki podsiwetlenia tablicy, psuje się regulacja siły nadmuchu, stukająca pompa vacuum, awarie centralnego zamka, jakieś czujniki w silniku, ale nie mające wielkiego wpływu na jazdę, czujniki ABS
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy mnie nie zawiodło ze swojej winy, jeżeli już to wina mechaników-partaczy.